Godt vi har borgerlig regering og fik udvi~
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 08:55

Så får vi da løst en hel masse problemer

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/03/091121.htm?nyheder

erhvervslivet får bilig arbejdskraft.

og dem der klager over at skatten er for høj slipper LAAAANGT billigere, for
med en timeløn på 30 kr i timen slipper man næsten helt for at betale skat

så nu må alle være glade.

nåeh nej bilerne er stadig for dyre. men pyt med alle de penge staten kommer
til atr mangle i skatter, vil du nok nedsætte bilafgifterne for af de
"dynamiske effekter" skal opvejje tabet, så det bliver nok næste skridt

Peter

Fra : Martin K

Dato : 03-05-06 09:22

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> erhvervslivet får bilig arbejdskraft.

Og østeuropæerne får arbejde. Med andre ord er det en win-win-situation.
Omvendt er det en taberstrategi at opstille handelsehindringer.

--
Martin K

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 09:41

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Og østeuropæerne får arbejde. Med andre ord er det en win-win-situation.
> Omvendt er det en taberstrategi at opstille handelsehindringer.

nåeh - det er en win win situation - aha jamen så lad os da forstærke det
lidt og lade alle funktionærer gå ca 70% ned i løn så er der endnu flere der
vinder

Peter

Fra : @

Dato : 03-05-06 16:12

On Wed, 3 May 2006 10:41:29 +0200, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

> [...]
>lidt og lade alle funktionærer gå ca 70% ned i løn så er der endnu flere der

det er mærkeligt

mange af dem som siger de er liberale eller borgerlige synes det er
helt i orden at importere billig arbejdskraft bare de selv kan få
fordelen

men hvis andre ønsker at importere billige varer for at få en fordel
der, så piber og hyler de samme liberale over unfair handel og fanden
og hans pumpestok

er det ikke unfair over for dansk arbejskraft at importere billig
arbejdskraft

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin K

Dato : 03-05-06 16:18

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> er det ikke unfair over for dansk arbejskraft at importere billig
> arbejdskraft

Forstår ikke helt dit indlæg, men jeg er enig i, at det ikke er unfair (med
andre ord, det er fair) at importere billig arbejdskraft. Det samme med
billige varer.

Protektionisme er kortsigtet, og er en ulempe for alle på sigt. Det modsatte
gør sig gældende med frihandel - det gør alle rigere på sigt. I det hele
taget er frihed godt, og restriktioner noget ged.

--
Martin K

Fra : @

Dato : 03-05-06 16:58

On Wed, 3 May 2006 17:18:24 +0200, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

> [...]
>gør sig gældende med frihandel - det gør alle rigere på sigt. I det hele
>taget er frihed godt, og restriktioner noget ged.

det mærkelige er jo så at de samme personkredse som finder det i orden
at importere billig arbejdskraft ikke finder det i orden at importere
billige varer

kan de snart bestemme sig

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 18:08

> [...]
> gør sig gældende med frihandel - det gør alle rigere på sigt. I det hele
> taget er frihed godt, og restriktioner noget ged.

det der er et udsagn på linje me dat de frie markedskræfter kan løse alle
samfundsproblemer hvis bare de får lov at være uregulerede. Troede ikke der
stadig fandtes menesker der troede på det

Peter

Fra : Martin K

Dato : 03-05-06 21:11

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> det der er et udsagn på linje me dat de frie markedskræfter kan løse alle
> samfundsproblemer hvis bare de får lov at være uregulerede. Troede ikke
> der stadig fandtes menesker der troede på det

Selvfølgelig skal markedskræfterne reguleres, hvis der er rimelighed i det.
Miljø og forbrugersikkerhed er det f.eks. helt rimeligt, at staten
regulerer, da markedskræfterne ikke kan løse alle problemer på disse
områder.

Men handelshindringer, der alene skal sikre, at nogen mennesker i et land
skal have nogen kunstigt opskruede lønninger på bekostning af folk i andre
lande kan jeg ikke få øje på rimeligheden i.

--
Martin K

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 22:25

"Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal have nogen kunstigt opskruede lønninger på bekostning af folk i andre
> lande kan jeg ikke få øje på rimeligheden i.

fint går du foran og går 70% ned i løn??

Peter

Fra : Martin K

Dato : 03-05-06 22:42

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> fint går du foran og går 70% ned i løn??

Der er da ingen, der vil gå ned i løn frivilligt. Men hvis min chef fandt
en, der kunne udføre det samme arbejde for 70% mindre løn, så ville jeg da
synes, det var fair nok, at han valgte pågældende frem for mig.

Ærgeligt for mig ja, men man kunne da ikke fortænke ham i det. Så ville jeg
være en "good sport" og forsøge at finde et andet job, hvor jeg kunne
beholde mit nuværende lønniveau, i stedet for at stritte imod
markedskræfterne.

--
Martin K

Fra : @

Dato : 04-05-06 16:05

On Wed, 3 May 2006 22:10:57 +0200, "Martin K" <sp@m.dk> wrote:

> [...]
>
>Selvfølgelig skal markedskræfterne reguleres, hvis der er rimelighed i det.
>Miljø og forbrugersikkerhed er det f.eks. helt rimeligt, at staten

hvad har miljø og forbrugersikkerhed lige med frie markedskræfter at
gøre?

> da markedskræfterne ikke kan løse alle problemer på disse
>områder.

den slags problemer har da intet med et frit marked at gøre

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 04-05-06 15:47

On Wed, 3 May 2006 19:07:48 +0200, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

> [...]
>samfundsproblemer hvis bare de får lov at være uregulerede. Troede ikke der
>stadig fandtes menesker der troede på det

vejen til helvede er som bekendt brolagt med gode fortsætter, politisk
regulering uanset hvordan den strikkes sammen vil altid møde modstand
fra højtråbende egoister og direkte ulovligheder for at modvirke
politikernes forsøg på styring,

det de allerfleste politikere er beskæftiget med når alt det
overflødige valgflæsk er skåret fra, er at tage fra "Per" for at give
til "Poul"

lad hellere frihed og fri handel styre, så indretter folk sig efter
det een gang for alle, ikke som nu hvor man med jævne mellemrum må
indrette sig på en ny måde alt efter hvilke politiske vinde der
tilfældigvis blæser

er frit marked:
http://www.grundskyld.dk/7-par-marked.html

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-05-06 00:45

@ skrev:

> [...]
> det een gang for alle, ikke som nu hvor man med jævne mellemrum må
> indrette sig på en ny måde alt efter hvilke politiske vinde der

Yes!!

Du taler for et frit marked og "en gang for alle", og derfor
henviser du til en side med overskriften "Hvorfor det frie marked
svigter" og slutter af med - "Derfor virker det frie marked
ikke".

Sådan - tingene er sat på plads. Det er lige ud af landevejen.
Forklarelsens lys breder sig over gruppen. Det er så
selvfølgeligt.

Jeg tror ikke, nogen herinde kan være uenig med dig.

Interessant side iøvrigt.

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-05-06 21:47

> [...]
> og hans pumpestok
>

> er det ikke unfair over for dansk arbejskraft at importere billig

tror du ikke at de liberale er ligeglade med hvor den billige arbejdskraft
kommer fra. hvis f.eks. trækprocenten herhjemme faldt til næsten ingenting
ville dansk arbjedskraft også være billig.

- FF

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 22:26

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tror du ikke at de liberale er ligeglade med hvor den billige arbejdskraft
> kommer fra. hvis f.eks. trækprocenten herhjemme faldt til næsten ingenting
> ville dansk arbjedskraft også være billig.

og den sociale armod enorm

Peter

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-05-06 22:36

> og den sociale armod enorm

hvis man har et arbejde hvor man falder i kategorien "billig arbejdskraft"
behøver man jo ikke leve i armod hvis man kunne nøjes med at betale en
mindre del af sin indkomst i skat

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-05-06 19:01

> hvis man har et arbejde hvor man falder i kategorien "billig arbejdskraft"
> behøver man jo ikke leve i armod hvis man kunne nøjes med at betale en
> mindre del af sin indkomst i skat

jo. Vi taler om mange jobs der i de såkaldt e"billig lande" kan udføres til
20 - 30 kr i timen. hvis du gør så langt ned vil du forhåbentlig helt slippe
for at betale skat, men tilgengæld vil staten jo ingen indtæger have fra
dig, og hvem tror du så kommer til at betale for dit hospitalsophold og dine
børns skolegang??? DET er social armod, og det er DET denne regering
arbejder så hårdt for at få skabt

Peter

Fra : Mark Jensen

Dato : 03-05-06 16:31

On Wed, 3 May 2006 10:21:46 +0200, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

>Og østeuropæerne får arbejde. Med andre ord er det en win-win-situation.
>Omvendt er det en taberstrategi at opstille handelsehindringer.

Østeuropæerne har opnået en meget stor levestandardsfremgang.

Sikke snævertsynet den herre P.K. Nielsen ser på EUudvidelsen :(

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 18:09

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Østeuropæerne har opnået en meget stor levestandardsfremgang.
>
> Sikke snævertsynet den herre P.K. Nielsen ser på EUudvidelsen :(

hvis udvidelsen så bare var det eneste der var problemet. næeh problemet er
hele den vanvittige konstruktion der hedder EU som når den endelig falder
fra hinanden vil være nøjagtig lige så dyr at samle stumperne efter som det
har være for øst blokken at komme oven på efter komunismen

PEter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-05-06 09:37

> [...]

> for med en timeløn på 30 kr i timen slipper man næsten helt for at betale

Det, der undrer mig mest, er, hvor Socialdemokraterne kender østeuropæernes
løn fra. Det samme gælder den danske fagbevægelses oplysninger om, hvad
østeuropæiske håndværkere får for at arbejde i Danmark. Har østeuropæerne
fremvist deres lønsedler?

Børge

Fra : Leo

Dato : 03-05-06 09:37

> [...]
> til atr mangle i skatter, vil du nok nedsætte bilafgifterne for af de
> "dynamiske effekter" skal opvejje tabet, så det bliver nok næste skridt

Man kunne vel starte en lokal produktion af glasfiber/plast-biler med en
lille totaktsmotor og forældet teknik - så kunne folk blive skrevet op på en
venteliste og så være heldige, at de på et tidspunkt kendte en eller anden i
systemet, der skulle have nogle oplysninger om en medborger, som de så kunne
betale med en bevilling -

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-05-06 14:17

Peter K. Nielsen skrev:

> [...]
> til atr mangle i skatter, vil du nok nedsætte bilafgifterne for af de
> "dynamiske effekter" skal opvejje tabet, så det bliver nok næste skridt

Hvis oppositionen er smart, forlanger den ministerens afgang. Så
får DF et alvorligt problem. Kan DF holde til at en konservativ
minister endnu engang skider højt og flot på en af deres
mærkesager? Kommer DF ikke til at fremstå som nosseløs på den
måde?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 18:11

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> minister endnu engang skider højt og flot på en af deres
> mærkesager? Kommer DF ikke til at fremstå som nosseløs på den

kommer til???

Hvormange gange bare i år er det liiiige det parti har sagt at de ikke ville
holde hånden over denne regering for så inden for 48 timer alligevel atlægge
stemmer til at redde den??

Det parti har den mening de til enhver tid tror der er flest stemmer i

PEter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-05-06 17:48

> [...]

> til atr mangle i skatter, vil du nok nedsætte bilafgifterne for af de
> "dynamiske effekter" skal opvejje tabet, så det bliver nok næste skridt

Du er en klog mand, Peter.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-05-06 18:12

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Du er en klog mand, Peter.

jamen jeg har skam også lyttet RIGTIG meget til både dig og dine venner
herunder Thorkild

Peter