Hvorfor al det syngeri ?
Fra : Basil

Dato : 01-05-06 18:18

Hej.
Hver gang jeg ser noget i fjernsynet der omhandler politiske møder, så
indledes der altid med en fællessang.
Hvorfor ?
Hvad har det med politik at gøre ?

Af alt der kan afholde mig fra at være politisk aktiv, er det nok den
største grund.

Kai

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-05-06 18:32

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Hver gang jeg ser noget i fjernsynet der omhandler politiske møder, så
> indledes der altid med en fællessang.
> Hvorfor ?

For at skabe et fællesskab og aktivere tilhørerne.

> Hvad har det med politik at gøre ?

Det er svært at drikke øl og synge samtidig.

Børge

Fra : Vidal

Dato : 01-05-06 20:00

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Det er svært at drikke øl og synge samtidig.

Nejda, jeg kan kun synge, når jeg drikker øl.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-05-06 20:13

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nejda, jeg kan kun synge, når jeg drikker øl.

Hvordan gør man det, uden øllen sprøjter ud til alle sider? :)

Børge

Fra : GB

Dato : 01-05-06 23:27

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in news:44565ddc$0$170
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvordan gør man det, uden øllen sprøjter ud til alle sider? :)

Årh, du ved, Villy Dalsgaard er vant til at blæse med mel i munden, så kan
han vel også synge, mens han kæver årgangsøl.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-05-06 07:41

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Årh, du ved, Villy Dalsgaard er vant til at blæse med mel i munden, så kan
> han vel også synge, mens han kæver årgangsøl.

Ok. I de fleste tilfælde, jeg har set, står drikkevarerne på bordet, mens
tilhørerne (eller gæster til fester) står op og synger. Dermed er fællessang
en udmærket måde at samle tilhørernes opmærksomhed om det, der foregår på
scenen, eller gæsters opmærksomhed om anledningen til festen.

Børge

Fra : GB

Dato : 02-05-06 15:05

> [...]
> fællessang en udmærket måde at samle tilhørernes opmærksomhed om det,
> der foregår på scenen, eller gæsters opmærksomhed om anledningen til

Enig. I f. eks. Irland synger man meget mere end her (vi er jo næsten holdt
op med at synge i DK), og stemningen er en helt anden. Selv hvis en gammel
gubbe på en pub rejser sig og synger en gælisk sang på 25 vers, sidder folk
stille og lytter (synger evt med på omkvædet) og viser respekt for
musikken. Dejligt land.