Erobring af land pr hævd?Har jeg fat i læn~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 07:02

Erobring af land pr hævd?Har jeg fat i længere ende end
Christianitternes?

- Landvindinger ved at være irriterende.

Jeg stjæler ikke, volder ikke, støjer ikke, lugter ikke over hegnet -
men da min nabo mod syd-øst flyttede ind, tog det ikke en måned, før
han havde afskærmet sin prydhave fra min uslåede natureng med et
ulovligt højt plankeværk.

Da han var for fin til at tale med mig, opførte han det 30 cm inde på
sin side, så han ikke behøvede mit samarbejde mht at fjerne det gamle
hegn.

Fint - hegnet er tykke planker og han kan ikke se herind, så jeg og
mine børn blev mere og mere nudistiske og i vore sommerferie havde vi
stort svømmebassin, enten af plast eller en grim gammel muret terasse,
hvis åbne side jeg murede tæt til.

Men til denne kunne han fra sin førstesal se ned til os, så pludselig
var dele af plankeværket muret dobbelt så højt - han er
gørdeselv-freak, som larmer med elektrisk håndværksgrej og
haveredskaber mange timer om ugen - at man gider fræse græskant mod
staudebed er mig uforståeligt, men ham om det. Han er helt sikkert
vildt begejstret over at få alibi til nyt håndværksarbejde via min
nudisme.

Naboen mod nord-vest har jeg altid haft godt lipservice til, men folk
siger ikke, hvad de mener. På alle etager har denne villas beboere
acceptiert den ikke-ekshibitionistiske Freies Körper Kultur i min
have, men pludselig opførtes plankeværk i stedet for en del af det
levende hegn - igen uden snak og derfor med foræring til mig af en ny
landvinding på 30 cm.

Nu skal kommunen lave Grønne Gårde i nordøst-baggårdene, og de ville
ikke have mig med i projektet.

Forrige uge sendte de mig plan over nyt plankeværk, og jeg svarede
venlig accept - men ville gerne instrueres , om, hvordan nu med mit
cykel-halvtag over del af min baggård, som hviler på det gamle
plankeværk (som forresten er forhøjet en meter med pigtråd og hønsenet
af dem, fordi folk havde ondt af, at min kones katte kom ind i deres
baggård - hvor der ikke er sandkasse og børn, hvilket der bliver i den
ny grønne gårde, og det er måske pga kattene, at de ikke vil have mig
med - kattelort i børnesand har nogen hygiejneteoretikere det slemt
med.

Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed, så af angst for at skulle
i dialog med mig, har kommunens arkitekter nu svaret, at de lader det
gamle plankeværk blive stående !
- altså en ny landvinding, som jeg igen er kommet legalt til, blot ved
at være irriterende. Om det bliver et bælte på 30 centimeter, når jeg
en dag river det gamle plankeværk ned og lader halvtag hvile på et par
vinkeljern ind i deres ny, vil tiden vise.

Er jeg en berigelseskriminel skurk?

Blandt de mest tankevækkende dk.politik-kommentarer til min kritik af
de diskriminerende bankers anti-egen-profit lånenægtelse, var den, der
lød "De kender dig". Ja, måske de har et mindreværdskompleks overfor
folk, der altid har ret.

Jeg har ikke stjålet så meget som ½ time i de 29 år, jeg har været
gebyrbetalende kunde uden overtræk i Den Danske Bank, men de har nok "hørt
om mig" og 1fjer->5høns , så de TROR, at jeg er en tidstyv, så de
håber at skræmme mig over i en anden bank, ved i årevis at have
forsinket lån.

En venlig 2-sals genbo, der tog mig i forsvar når jeg læste avis på
deres fortov tidligt om morgenen, inden solen når ind i min have, er
desværre død, og håndværkere istandsætter lejligheden, der skal koste
3 millioner, selvom den ikke har have.

Min advokat mener, at hvis den ny genbo har ondt af at jeg går nøgen i
have, han ser ned i, så kan han få politi til at true mig med bøder.
Mon?

Hvis jeg spankulerede demonstrativt rundt eller stiverik var at se, så
måske, men på alle landets badestrande må man solbade og svømmebade
nøgen, når blot man ikke promenerer med kønsdele nøgne.

De tre strimler min matrikel er de-fakto forøget med, kan jeg sætte
nok så mange flag på, men der skal vist (2) årtiers hævd, før jeg for
alvor kan kalde dem "erobret land" - eller?

Jeg tror ikke, at hverken Christianitit-tyve eller Ungdomshus-tyve kan
få domstoles medhold i, at de har ejerskab, når de ikke har skøde. Men
deres bodegavåsede smalltalk er noget med *hævd*.

I gamle dage havde fæstebønder hævd på at gå over herremandens jord
til kirke, hvis de havde gjort det i syv - eller tyve - år?

Fra : kk

Dato : 01-05-06 08:56

> [...]
>
> I gamle dage havde fæstebønder hævd på at gå over herremandens jord til
> kirke, hvis de havde gjort det i syv - eller tyve - år?

Hej,

Prøv at se her:
http://www.hegnsmanden.dk/index.asp?Page=hegnsloven.asp

det kan måske spare båndbredden for en masse ævl (om end underholdende!)
fra dig.

Prøv om du ikke kan belåne det ekstra jordtilliggende du har fået.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 14:22

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> [...]
> underholdende!) fra dig.
>
> Prøv om du ikke kan belåne det ekstra jordtilliggende du har fået.

Jeg tør ikke maile en offentlig hegnsmand
Måske han finder sagen så interessant at han ringer til naboer eller
kommune og min jordgevinst inddrages.

Men hvis nogen er §-kyndig nok til at sige om jeg får en måneds frist
hvis nabo pludselig vil have sit land retur - og om han nogensinde ku
fortabe ret, fx ret til HURTIG returnering.
Jeg vil nøde komme hjem fra ferie og se inddragelse, som var jeg en
tyv - man har ordløst udlånt og jeg har intet kritisabelt gjort andet
end at have frastødende politiske holdninger, så man nødig går i
dialog.

Mon nogen andre dansker har naboer, der har oprettet INGENMANDSLAND
til alle sider af en uskyldighed som mig?

Sføli ka jeg ikke belåne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-05-06 15:51

> Mon nogen andre dansker har naboer, der har oprettet INGENMANDSLAND
> til alle sider af en uskyldighed som mig?

Ja, det har alle, der ønsker at opsætte hegn uden at naboen blander sig.

Mvh Maria

Fra : Bo Warming

Dato : 02-05-06 02:13

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Ja, det har alle, der ønsker at opsætte hegn uden at naboen blander
> sig.

Jeg troede at de fleste snakkede sammen og blev enige om hvorvidt A
eller B eller A+B skulle bygge eller plante en passende høj
adskillelse netop i skellet, som fremgår af matrikelkort.

Jeg ville ønske at jeg ikke var jødestjernet, og at folk ikke havde
fobi mod snak med glistrupist, men når nu det ikke kan være
anderledes, så er det da rart at paria'er har frynsegoder.

Hvis man i et af de tre tilfælde havde FORSØGT dialog, og var rendt
panden ind i en mur, og ikke ville forsinkes af hegnsmands dyre komme,
ku jeg forstå det.

At *kommunen* , som sendte kort og tegning om arkitektplaner, får
venligt brev fra mig om at et halvtag hvilket på det gamle plankeværk
og om muligt ønskes at kunne overføres til det ny,
ER SÅ KNALDHAMRENDE SINDSYG-FOBISK IMOD ordveksling
(som papirnusserne er ret professinellle til)
at de straks forærer mig en stribe land, som de fakto gøres BW-land og
ikke ingenmandsland, synes jeg er herligt.

Det er selvfølgelig ikke kommunen, der ejer jord-bæltet, men en
ejerforening der har givet dem fuldmagt.
Pengene har det bedst i borgernes lommer.
Giv aldrig fuldmagt til offentlige-der-er-værre-end-Stalinkommisærer.

Du skriver "alle, der ønsker at opsætte hegn uden at naboen blander
sig" Hvormange er de? Så mange at det er normalt at en u-konform
person får land forærende på ALLE TRE sider af sin grund af TRE
FORSKELLIGE EJERE ?.
Jeg vil ikke udelukke at Maria Frederiksen har ret, og at jeg ikke er
specel nok til at komme i Guiness Record-bog. Men kender nogen paralel
case.

Jo, det er ikke kun om glistrupisme. Også at min kone har haft 12
fredsommelige katte og nu har 4. Kun eet hegn er dog kattesikret. Det
første indtryk vejer tungt. For at forbedre kommunikationen med
naboer, er der vist INTET jeg kan gøre,ligesom kreditforening og bank
har brug for en hekseafbrænding i ny og næ og at jeg er offer nu, var
uforudsigeligt.
Godt at heksebål sker tyve gange mere humant i vore dage. Men måske de
sker tyve eller hundred gange oftere

De autonome har igen hærværket, de sidste par timer. Da jeg ½ minut og
påklædt gik ud at besigtige, for lidt siden, råbte nogen langt væk
"perverse svin"., så nogle genboer, der overvåger er nok på spil.
Det er ofte sket at når jeg parkerede noget værdifuldt kortvarigt i
haven, blev det lynhurtigt stjålet om natten. Kommunen laver
"Kvarterløft", som handler om at bruge penge og lade håndværkervenner
renovere venners lejligheder. Hvad er der blevet af kvarter-sammenhold
og almindelig nabo-respekt?

Muslimer lærte danskere at bruge knive, og har vel også lært
kvarter-gangstere at bruge telefonkæder til at koordinere
autonom-angreb på tilfældige medborgere - ved weekendents flaskekast
mod ruder i min have, ødelagdes en del af mit drivhus, opdagede jeg
idag.Det har jeg ikke råd at sætte polycarbonat på.
Ved et dag-angreb fornylig, holdt en bil med en stor stærk mand parat
som vagtpost, da jeg løb ud og se de unge løbe bort efter
hærværket
Der er folk der forklarer bankernes og kreditforeningernes pauvre
lånevilje med at stedet er konstant hærværkstruet. Men det ville det
jo ikke være hvis jeg misligholdt lån og derfor sattes ud - så ville
krigstogterne ophøre når der ikke var en DF-kræftsvulst at sætte
kirurgi ind imod.

DF får mange stemmer i bydelen, fra det tavse flertal af danskere, som
endnu ikke alle tør stemme efter overbevisning på valgdagen. Bliver de
tyraniseret af vold mod sagesløs som denne nats og weekendens og
tidligere? Mon godhedsindustriens hitmen ser håb om meningspåvirkning
til sin fordel, ved chikane mod en person, der ikke går stille med
dørene med sin mening?

Eneste "perversion" som er klaget over (eller har været at klage
over), er at jeg med shorts sætter mig i en medbragt kurvestol op ad
børnehavelegepladsens trådhegn på den anden side af vejen tidligt om
morgnen, før solen når ind i min have, og læser avis der
Det har fået pædagogerne til venligt at oplyse, at forældre frygter
jeg skriver ting ned om børnene, og en mor der havde afleveret sit
barn, har råbt "pædofil" på afstand.
Drabet på en ufarligt blottermistænkt (altan-sagen) i Hvidovre er
lidt skræmmende