Straf for at straffe
Fra : dktekno

Dato : 30-04-06 21:48

http://www.dr.dk/P1/Dokumentarzonen/Udsendelser/2006/04/20060421152739.htm

Hvad synes i om, at systemet bevidst og systematisk holder folk nede ved at
kræve, at dømte skal betale sagsomkostninger, som de ikke blev dømt for?

Mange kommer ud for, at de ikke kan betale det af, og når de så får et
arbejde, får de måske slet intet udbetalt fordi jo mere man tjener jo mere
skal man betale. Derfor kan det ikke betale sig for dem at arbejde, og ved
at være på bistandshjælp eller havne i kriminalitet igen, så kan de da få en
smule til sig selv.

Folk bliver dømt for undersøgelser der slet ikke var nødvendige. F.eks. var
en mand sigtet for for meget alkohol i blodet.

Men politiet mistænkte ham for at have taget narkotika. Der blev ikke fundet
noget. Alligevel skulle han betale for undersøgelse for narkotika.

Jeg tror, at systemet bevidst gør dette her, fordi de ønsker, at kriminelle
skal blive ved med at være kriminelle. Dette skyldes, at systemet rent
faktisk er sadistiske. De ønsker nemlig, at kriminelle skal blive ved med at
være kriminelle for så kan de blive ved med at straffe folk. De kan nemlig
godt lide at straffe folk.

Det minder mig om historier fra Nord Korea:

Soldaterne tvinger fangerne til at kravle over hegnet for derefter at få lov
til at skyde dem for at flygte.

Her går vi dog ikke så drastisk til værks. Men vi tvinger folk ud i
kriminalitet alene af den grund at vi så kan få lov til at straffe nogen
pga. vort systems saditiske interesser.

Fra : dktekno

Dato : 30-04-06 21:51

Det ved jeg, for ellers ville man ikke gøre som man gør idag.

Hvis ikke man ønsker at holde kriminelle i kriminalitet for at straffe dem,
så gør man ikke sådan noget. Dette her er helt klart systematisk sadisme.

Fra : dktekno

Dato : 30-04-06 22:03

Der er nemlig ikke flertal i folketinget for at ændre dette, selvom alle
kender til problemet.

Derfor kan det kun være fordi systemet ønsker at holde kriminelle som
kriminelle for at de kan blive ved med at straffe, fordi de synes det er
sjovt.

Ellers gør de det ikke.

Fra : Trans

Dato : 30-04-06 22:12

dktekno wrote:

> Folk bliver dømt for undersøgelser der slet ikke var nødvendige. F.eks. var
> en mand sigtet for for meget alkohol i blodet.

Blodprøven undersøges at en læge på kommune- eller amtshospitalet,
som betales af skatteyderne. Dvs. lægen lader laboratoriet undersøge
blodprøven, hvorefter han underskriver rapporten og stopper pengene
for undersøgelseni sin egen lomme uden at dele dem med kommunen eller
amtet, som har betalt for laboratoriet. Det er naturligvis ganske
uacceptabelt.

> Jeg tror, at systemet bevidst gør dette her, fordi de ønsker, at kriminelle
> skal blive ved med at være kriminelle.

Inden for kriminalforsorgen er nogle af de ansatte rigtignok
interesseret i at holde gang i butikken og helst ekspandere den, så
der kan blive brug for flere ansatte. Jeg tror dog ikke, deres ønsker
om ekspansion giver sig udslag i det, du her klager over. Ekspansionen
er noget, som sker i kraft af Parkinsons lov.

Bent

Fra : Kim2000

Dato : 30-04-06 22:29

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her går vi dog ikke så drastisk til værks. Men vi tvinger folk ud i
> kriminalitet alene af den grund at vi så kan få lov til at straffe nogen

Det handler udelukkende om økonomi, staten vil ikke betale, kommunerne vil
ikke betale, amterne vil ikke betale og så ender det med det vi ser her. En
fuldstændig latterlig situation, hvor borgeren bliver straffet alene på
mistanken. Enhver burde kunne se det er forkert.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 22:32

> [...]
>
> Her går vi dog ikke så drastisk til værks. Men vi tvinger folk ud i
> kriminalitet alene af den grund at vi så kan få lov til at straffe nogen

Ånden er vist løbet af med dig

Systemet har da selvfølgelig en vis egeninteresse i arbejde, og der findes
da en vis magtliderlighed i systemet også. Men længere holder den vist
heller ikke ..

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.