En kendt islamkritisk Oirianna Fallaciforf~
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 30-04-06 10:47

En kendt islamkritisk Oirianna Fallaciforfatter kan hverken få sine
bøger oversat eller udgivet for sags skyld i DK. Hun udtaler i dagens
JP (30-04-05) det følgende om forlæggerne i DK:

"De er kujoner, jeg har altid solgt godt i Danmark, hvorfor vil man
pludselig ikke udgive mig? Tænk at der ikke er et eneste forlag, der
har bare en lille smule rygrad og mod til at udgive en af mine tre
bøger om islam i et oplag på 1.000 eksemplarer, siger Oriana
Fallaci.Oirianna

Mon ikke det skyldes at forlæggerne har fået "kolde fødder pga.
tegningerne af Muhammed. De undskylder sig dog på følgende måde:

"Gyldendals litterære direktør, Johannes Riis, tager afslappet på
kritikken. Forlaget vurderede kort efter udgivelsen i 2001 Fallacis
islamkritiske bog "The rage and the pride" (Vreden og stoltheden). »Vi
fik i sin tid Fallacis bog læst af en konsulent med henblik på evt.
at få den indlemmet i vores debatbogsserie. Konsulenten redegjorde
imidlertid overbevisende for, at den ikke indeholdt synspunkter, som
ikke havde været fremsat i den danske debat, og vi sagde derfor nej
tak til at udgive den, markedet for oversatte debatbøger er yderst
begrænset her i landet,« siger Johannes Riis."

Italiensk forfatter: »Forlæggerne er kujoner!«

Af FLEMMING ROSE og JESPER STEIN LARSEN

Oriana Fallaci, italiensk forfatter, langer voldsomt ud efter danske
forlæggere, fordi de ikke udgiver hendes islamkritiske bøger.

New York/København

[...]

Hånlig latter
Hun har kun hånlig latter til overs for antagelsen, om at forlæggerne
måske ikke mener, at hendes bøger vil sælge i Danmark. »Jeg er en
bestseller i Sydkorea, jeg udkommer i Rusland, hvor jeg aldrig udkom
under kommunismen, i små europæiske lande og de fjerneste lande,
Japan også, jeg har altid haft et stort publikum i Danmark og havde et
godt forlag, men nu vil man ikke udgive mig. Jeg bliver censureret som
af et fascistisk regime. Hvorfor? Man kommer til at tænke på
danskernes samarbejdspolitik under Anden Verdenskrig,« tilføjer
Fallaci.

Ifølge Fallaci har hendes tre bøger om islam i løbet af de seneste
fire år alene i Italien solgt flere end 5 mio. eksemplarer. I bøgerne
anklager hun bl.a. muslimske ledere for at ville gøre Europa muslimsk,
og hun mener, at dialog er umulig, da muslimernes ambition er erobring
af Europa.

Ingen nye synspunkter

link:

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 30-04-06 10:50

Sorry jeg glemte linket til artiklen. Her er det så:

http://www.jp.dk/kultur/artikel:aid=3703074/

Torben Østrup

email: eastrup_news@hotmail.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-04-06 11:40

eastrup_news@hotmail.com fortalte:

> Specielt det følgende som Orianna Fallaci mener og skriver finder jeg
> interessant:
>
> og hun mener, at dialog er umulig, da muslimernes ambition er erobring
> af Europa."

Det er klart. Kun sinker ved ikke dette.

Men visse røde og velmenere vil ikke sige det åbent. Det er grimt og
lusket.
Det ville være rart at høre Allan, AHW, Perve mv åbent sige:
"Muslimerne vil erobre og overtage Europa, og det synes vi er godt. Det
er sådan vi forstår demokrati."

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Allan Riise

Dato : 30-04-06 13:59

> [...]
> Det ville være rart at høre Allan, AHW, Perve mv åbent sige:
> "Muslimerne vil erobre og overtage Europa, og det synes vi er godt. Det er

Du har vidst haft en laaaang og meeeget våd weekend.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 30-04-06 16:23

On 30 Apr 2006 02:46:45 -0700, "eastrup_news@hotmail.com"
<eastrup@gmail.com> wrote:

>Jeg bliver censureret som
>af et fascistisk regime. Hvorfor? Man kommer til at tænke på
>danskernes samarbejdspolitik under Anden Verdenskrig,« tilføjer
>Fallaci.

Det er sgu ligesom at høre Wilstrup.... Hvis der ikke er nogen der vil
mangfoldigøre nogle tanker fordi de alle tror at det vil give
underskud, så er det straks facistisk censur... ))

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 30-04-06 17:53

Alucard skrev:

> Det er sgu ligesom at høre Wilstrup.... Hvis der ikke er nogen der vil
> mangfoldigøre nogle tanker fordi de alle tror at det vil give
> underskud, så er det straks facistisk censur... ))

Helt forkert der er ikke tale om facistisk censur men derimod om at
forlæggerne efter Muhammeds-tegningerne er begyndt at udøve islamisk
censur, nu så desværre også her til lands.

Det er bare for sent for det er heldigvis gået op for mange mennesker
hvad specielt den fundamentalistiske side af islam står for.

Fra : Alucard

Dato : 30-04-06 18:19

On 30 Apr 2006 09:52:51 -0700, "eastrup_news@hotmail.com"
<eastrup@gmail.com> wrote:

>Helt forkert der er ikke tale om facistisk censur men derimod om at
>forlæggerne efter Muhammeds-tegningerne er begyndt at udøve islamisk
>censur, nu så desværre også her til lands.

Forlæggerne har vel bare vurderet at det ikke er noget de kan tjene
penge på.....

>Det er bare for sent for det er heldigvis gået op for mange mennesker
>hvad specielt den fundamentalistiske side af islam står for.

Var det ikke det de sagde "Der var ikke noget der ikke havde været
bragt før"....?

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-05-06 23:41

Alucard skrev:

> Forlæggerne har vel bare vurderet at det ikke er noget de kan tjene
> penge på.....

Eller noget de kan få kappet hovedet af på. Selv udsigten til at
tjene en månedsløn kan få folk til at bakke ud, hvis omkostningen
er, at det bliver den sidste, man får.