Planeter med chance for liv fundet
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-05-06 08:51

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s131 Tor 18 Maj (2006, CET) 09.01.42

Planeter med chance for liv fundet

For første gang er der opdaget planeter
uden for vort solsystem, der ligger i
den såkaldte beboelige zone omkring en
stjerne, hvor flydende vand kan
eksistere. Det oplyser den europæiske
rumforskningsorganisation ESO, som
Danmark støtter.

Opdagelsen er gjort ved stjernen HD
69830, der ligger i Solens nabolag, ba-
re 41 lysår væk. Det fremmede solsystem
indeholder tre planeter og et aste-
roidebælte. Mindst to af planeterne er
af sten som Jorden, men er mellem 10 og
18 gange større. På en af planeterne er
der opdaget is eller vand.

18. maj 08:29 (CET, red.)

=== citat slut ====

Æv ... 10-18 gange større. Så kan vi ikke kolonisere den ...

Øh ... her lidt data om stjernen for de eventuelt interesserede:

Star name:

NS 0818-12137
GJ 302
YPC (PLX) 1977
HIP 40693
LHS 245
DM BD-12 2449
HD 69830
HR 3259

V. Mag = 5.94

Spectral type = K0 V

Distance (from sun):

41.02 light years
12.582 pc

Location:

Constellation
Puppis (Agterskibet)

Equatorial Coordinates
08 h 18 m 24.0 s RA (J2000)
-12 d 37 m 55 s DEC (J2000)

Galactic Coordinates
Galactic longitude 234.57161°
Galactic latitude 12.82267°

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 18-05-06 08:57

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> News:
>
> === citat start ===
>
> TV2 TTV s131 Tor 18 Maj (2006, CET) 09.01.42
>
> Planeter med chance for liv fundet
>

> Æv ... 10-18 gange større. Så kan vi ikke kolonisere den ...

Hvorfor ikke? Hvis vi mangler mennesker kan vi da bare lave nogen..

Martin

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-05-06 13:49

"Martin Bak" skrev

> Hvorfor ikke? Hvis vi mangler mennesker kan vi da bare lave nogen..

Memory on:

Date: 3. juli 2004 CET 09:53 (DK-vintertid 2004/2005)
Subject: Re: I kontakt med fremmede civilisationer
2739 news:AuuFc.21084$Vf.1142836@news000.worldonline.dk

> Dersom det nye solsystem er úbeboet, vil man nok pode en planet (i
> økosfæren) med liv. Sidenhen kan man selv ankomme og bo på planeten med
> fuldtudviklet økosystemer. Man har således medbragt en art Noahs-ark (på
> cellulært plan) i rumsonden ...

Men jeg tror ikke, at Homo Sapiens kan tåle atmosfæretrykket, hvorimod
dybthavsfisk vel sagtens vil kunne tilpasse sig.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5582

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-05-06 09:39

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
>
> Men jeg tror ikke, at Homo Sapiens kan tåle atmosfæretrykket, hvorimod
> dybthavsfisk vel sagtens vil kunne tilpasse sig.

Problemet er nok mere temperturen. Den tykke atmosfære er givetvis mørk
og varm. Så mennesker kan kun leve oppe i atmosfæren, i balonger.

Fra : Max

Dato : 19-05-06 09:48

Hej Peter

> Problemet er nok mere temperturen. Den tykke atmosfære er givetvis
> mørk og varm. Så mennesker kan kun leve oppe i atmosfæren, i balonger.

Hvis vi først har fundet ud af at få mennesker derud, ja så er den slags
problemer nok bagateller.

Mvh Max

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-06 19:29

Max wrote:
> Hej Peter

> Hvis vi først har fundet ud af at få mennesker derud, ja så er den slags
> problemer nok bagateller.
>
> Mvh Max

Ja, din lysseslukker