Hvad er dette for et fossil?
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-06 20:46

Jeg har postet et par billeder i dk.binaer. Er der nogen, der kan fortælle,
hvad det er?

Min kæreste fandt fossilet på en strand i Sydamerika for flere år siden...

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-05-06 21:47

Christian R. Larsen fortalte:

> Jeg har postet et par billeder i dk.binaer. Er der nogen, der kan
> fortælle, hvad det er?
>
> Min kæreste fandt fossilet på en strand i Sydamerika for flere år
> siden...

Det er en trilobit bette Christian.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trilobites

Mvh
Martin
--
Død over Danmark

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-05-06 23:43

Christian R. Larsen skrev:

> Jeg har postet et par billeder i dk.binaer. Er der nogen, der kan
> fortælle, hvad det er?
>
> Min kæreste fandt fossilet på en strand i Sydamerika for flere år
> siden...

Det er en trilobit.
Der var mange arter af disse marine leddyr.
De levede fra nedre Kambrium (545 mio. år før nu)
indtil Øvre Perm (ca. 248 mio. år før nu).

--
:·) - »Hvad vil du være i dit næste liv?«
- »Jeg vil være isenkrammer på en planet,

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-05-06 08:58

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Det er en trilobit.
> Der var mange arter af disse marine leddyr.
> De levede fra nedre Kambrium (545 mio. år før nu)
> indtil Øvre Perm (ca. 248 mio. år før nu).

I dk.binaer var der en som foreslog "dolkhale". Det var
faktisk kke helt ved siden af. Dolkhaler hører til underrækken
"cheliceterater", som regnes for de nærmeste *nulevende*
slægtninge til trilobitter.

P.s.
Hvis du ønsker seriøse svar på indlæg i dk.binaer, er det en
god ide at nævne navnet på den gruppe, svarene ønskes
bragt i. :·)

--
Herluf
Vand forefindes i fire former på vor planet:

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-05-06 09:15

Herluf Holdt prøvede forgæves at stave:

> ["cheliceterater"]

Undskyld - *chelicerater* hedder underrækken af de
omtalte leddyr.

Fra : Saxtorph

Dato : 13-05-06 21:19

> I dk.binaer var der en som foreslog "dolkhale". Det var
> faktisk kke helt ved siden af. Dolkhaler hører til underrækken
> "cheliceterater", som regnes for de nærmeste *nulevende*
> slægtninge til trilobitter.

ikke helt korrekt og både og :
Superklassen (underklasse) cheliserata hører under phyllum artropoda.
cheliserata indeholder mider, edderkopper og skorpioner og dolkhaler og er
ikke direkte beslægtet med trilobitter, men det er det dyr der fusiologisk
ligner mest om trilobitter og har derfor fået betegnelsen "nærmeste
slægtning" selv om edderkopper er nærmere beslægtet med dolkhaler end
trilobitter.

Phyllum artopoda indeholder leddelte dyr og kan bl.a. deles i
superklasserne:
- trilobitter
- crustacea: bl.a ruer, krabber, rejer, bænkebiddere
- cheliserata: bl.a. dolkhaler, skorpioner, mider og edderkopper
- myriapoda: tusindben
- hexapoda: insekter

mvh

Carina Saxtorph

Fra : bente666bente@yahoo.~

Dato : 11-05-06 02:52

Det er ingenting. Jeg har en oldefar der snart fylder 96 år.

Fra : LR

Dato : 11-05-06 17:00

> Jeg har postet et par billeder i dk.binaer. Er der nogen, der kan
> fortælle,
> hvad det er?
>
> Min kæreste fandt fossilet på en strand i Sydamerika for flere år siden...

Det er resterne af eleverne efter de har taget kurset funktionsprogrammering
på DIKU.

Lasse

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-06 17:08

LR fortalte:

> Det er resterne af eleverne efter de har taget kurset
> funktionsprogrammering på DIKU.

Bruger de trinære tal?

Mvh
Martin
--
We'll always have Paris

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-05-06 21:09

Martin Larsen wrote:
> LR fortalte:

>>> news:44623e5d$0$27534$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Bruger de trinære tal?
>
> Mvh
> Martin
tja, du kan lave en true, false, maybe boolsk type i haskell. Du har så bare
ingen variable at gemme den i, men det er en mindre detalje. </offtopic>