Freud: 3 krækelser, 3 mistænksomheder
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-06 22:11

Freud, Sigmund, idag 150 år, lærte alt af Nietzsche og var ikke
mediernes kop te af denne grund, så de opreklamerede små dumme
sidespor såsom Ødipus&Elektra kompleks, penismisundelses-våset og
drømmetydnings-sværmeriet.

Og man citerer helst ligegyldigheder fra Nietzschedisciplen, såsom
første 2/3 af følgende

Freud hævdede at det moderne mennesker er ramt af TRE KRÆNKELSER,
nemlig Kopernikus astronomiske verdensbillede, og Darwins
skabelsesberetning og FORSTÅELSEN AF AT VI ER HELT I LOMMEN PÅ
UNDERBEVIDSTHEDENS MYSTERIER - vi ejer ikke vort sind og vor sjæl.
Kropsånd, tidsånd og titusind ubekendte styrer os.

Med sin modernisering af Marx-Hegels fremmedgørelsesteori var Freud
religionskritisk. Vi skaber selv den sociale arv, der skaber alle
problemer.Gud er opium og død og
- Man har kaldt Marx, Nietzsche og Freud for DE STORE MISTÆNKSOMME
FILOSOFFER
Men Rousseau der lydigt fulgte den tidsånd der skabte den franske
revolution var pioneren mht at kræve "tilbage til naturen".

"Den menneskelige storhedstrang kommer ud en krænkelse gennem den
moderne psykologiske forskning, der vil påvise overfor jeget, at det
ikke engang er herre i sit eget hus, men henvist til sparsomme
efterretninger om det, der foregår ubevidst i dets sjæleliv." Freud

Fra : Olsen

Dato : 06-05-06 23:51

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:1i87g.42309$pD2.705
@fe76.usenetserver.com:

> [...]
> ikke engang er herre i sit eget hus, men henvist til sparsomme
> efterretninger om det, der foregår ubevidst i dets sjæleliv." Freud

Hvad i alverden er en "krækel" ????

Fra : Olsen

Dato : 07-05-06 00:08

Olsen <olsen@olsen.no> wrote in news:Xns97BC9087BB43olsenolsenno@
62.243.74.162:

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:1i87g.42309$pD2.705
> @fe76.usenetserver.com:

> Hvad i alverden er en "krækel" ????

En krækel er en bevidst/ubevidst handling, såfremt for mange øl er
blevet konsumeret/optaget i organismen.
Uvenlig hilsen
Olsen

Fra : Olsen

Dato : 07-05-06 00:22

Olsen <olsen@olsen.no> wrote in news:Xns97BCBEB3A382olsenolsenno@
62.243.74.162:

> [...]
> 62.243.74.162:

> En krækel er en bevidst/ubevidst handling, såfremt for mange øl er

Hovsa - hovsa.
Er denne fyr ikke blevet bortdømt grundet usaglige påstande ??
Han skulle kølhales det skarn, indtil flere gange !!!

Fra : Olsen

Dato : 07-05-06 00:30

Olsen <olsen@olsen.no> wrote in news:Xns97BCE3BA88B7olsenolsenno@
62.243.74.162:

> [...]
> Er denne fyr ikke blevet bortdømt grundet usaglige påstande ??
> Han skulle kølhales det skarn, indtil flere gange !!!

Klebager. "Han" skulle erstattes med "svinet".

Fra : Johnny Andersen

Dato : 07-05-06 00:45

"Olsen" <olsen@olsen.no> skrev i en meddelelse

> Hovsa - hovsa.
> Er denne fyr ikke blevet bortdømt grundet usaglige påstande ??
> Han skulle kølhales det skarn, indtil flere gange !!!

Er du fuld - eller bare ikke særlig ikke intelligent?
Mangel på intelligens er ikke din skyld - det er genetisk bestemt....

/Johnny

Fra : Olsen

Dato : 07-05-06 03:07

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in news:445d34e7$0$15786
$14726298@news.sunsite.dk:

> "Olsen" <olsen@olsen.no> skrev i en meddelelse

> Er du fuld - eller bare ikke særlig ikke intelligent?
> Mangel på intelligens er ikke din skyld - det er genetisk bestemt....
>
> /Johnny

AHA....
Endelig en Bo Warming fan!!!
Sådan én skal man lede længe efter.

\Olsen

Fra : Kasper Larsen

Dato : 07-05-06 04:17

"Olsen" <olsen@olsen.no> wrote in message
> AHA....
> Endelig en Bo Warming fan!!!
> Sådan én skal man lede længe efter.

Det skal du vist ikke være så sikker på.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-05-06 06:50

> [...]
> "Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in
> $14726298@news.sunsite.dk:
> Er du fuld - eller bare ikke særlig ikke intelligent?

Hvis usenet var et firma, ville der være brugerundersøgelser og
konkurrencer
- og Wilstrup ville måske vinde ved at få alle sine venner, der
formerer sig som rotter og derfor er vildt mange, til at stemme på
sig.

Men hvordan afgøres om fan-antal? Skønner du at der er ti læsere for
hver skribent? Den(3 mand store - øv, ingen piger) usenetfanklub der
var mødt op ved Københavns Byret ved første retsmøde i
blufærdighedskrænkelsessagen mod mig(næste blir 24 maj, kl 1345 men
nok endnu kedeligere) var tre gode danskere, der aldrig havde svaret
på et af mine indlæg.
Politiken sælger bøsseævl-aviser på at det er avisen som enhver god
dansker elsker at hade (nogle feminister kan dog lide avisen, rigtigt)
Man skal missionere blandt hedninge, ikke blandt frelste.
Eksistentialisme Camus-style er om at lægge *forfængelighed* fra sig,
og skrive udfra tanken om, at indlægget burde have en million læsere
og måske får det, og hvis du på dødslejet får indsigt i hvilke spor du
har sat dig, er det lækkert - eller det modsatte - men undervejs er
det blot et pejleredskab, ikke et mål.

Glistrup blev spurgt om hvilken tryksag han helst ville have med til
en øde ø, og svarede Ekstrabladet.
Jeg håber at vinde fan-olympiade over Wilstrup, hvis du ska til øde ø
med kun een usenetdeltager at læse trådstarter fra/pingponge med.

Når der står *krænkelser* et hav af gange i trådstartens brødtekst, så
regner jeg med at slåfejl i overskrift indses at være fordi
korrekturlæsning ikke fik subjectline krækelse-ævl med

OM FORFÆNGELIGHED - de vigtigste quotes først

" The deepest principle of Human Nature is the craving to be
appreciated. William James

" There are no grades of vanity, there are only grades of ability
in concealing them. Mark Twain

"There isn´t a Parallel of Latitude but thinks it would have been the
Eqator if it had had its rights. . Mark Twain

" FORFÆNGELIGHED er angst for at ligne sit sande
jeg. Nietzsche

" We talk little, when vanity does not make us. La
Rochefoucauld

" Alle menneskelige organer bliver på et tidspunkt trætte, blot
ikke tungen. Konrad Adenauer

" Andres forfengelighet virker først motbydelig på oss, når den
kolliderer med vår egen. Nietzsche

" Dersom vi selv var ganske blottet for hovmod, ville vi ikke beklage
os over andres. La Rochefoucauld

" Gennemsnitsmanden føler sig over gennemsnittet. Ukendt

Henrik Quortrup fra Se&Hør skrev i Politiken "Det er helt
karakteristisk, at Dansk Folkeparti altid vil komme ud med færre
stemmer i meningsmålingerne end i virkleigtheden, FORDI FOLK IKKE TØR
INDRØMME, at de stemmer på dem. "

" Indbildskhed er den største blandt smigrere. La Rochefoucauld

"Indbildskhed er Guds gave til små mennesker. Engelsk
ordsprog

"Jeg har snakket med mange mennesker om det, og vi fandt ud af,
at vores smil ikke er udtryk for glæde. Vort smil er en appel til
omverdenen om at acceptere os, en bøn om at blive lukket ind i varmen.
Bente Hansen

Lidt efter lidt lyser mit navn op, det er også det eneste jeg
lever for.Jeg higer efter æren som den gærrigge efter guldets klang,
begge dele er vist nok tomme, men een ting må man dog være begejstret
for i denne verden, ellers falder man sammen og rådner. H.C. Andersen

Man er modtagelig for smiger, i samme grad, som man smigrer sig
selv. Paul Valéry

Man kan kun tilfredsstille sin forfængelighed ved at krænke
andres forfængelighed. Montesquieu

Man kan roligt beskylde os for forfængelighed, men fra tid til
anden er det nødvendigt for os at få vores værd bekræftet. Luc
de Clapiers de Vauvenargues

More people would learn from their mistakes if they weren't so
busy denying
them."
- Harold J. Smith

Selvglæde er instrumentet for vor selvopretholdelsesdrift.
Voltaire

The day will come when everyone will be famous for fifteen minutes.
Andy Warhol

Vi har kun afsmag for andres forfængelighed, når vor egen
forfængelighed har afsmag for den. Nietzsche

ffactor Man vedgår sjælden en fejl uden at antyde dens sammenhæng med
et fortrin. Frithiof Brandt 1892-1964

Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige af
bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab.
Lukas11.39

ffarisæra When we do a liberal and gallant thing, it is but
natural, that we should wish to see notice taken of it. .Mark Twain

ffAspm De kan sagtens le, de har ingen penge, sagde den rige
kone til den fattige.

Ffb Hvis dit eneste værktøj er en hammer, har du en tendens til at
anskue alle problemer som søm. Frank Lloyd Wright

Ffb Hvis ingen følte en så aldeles overdreven interesse
for sig selv,
ville livet være så uinteressant, at ingen kunne holde det ud. Arthur
Schopenhauer

Ffb Min fængselscelle - min fæstning.Kafka

Ffbifald I bifaldet er der altid en slags larm. Selv i det
bifald, vi yder os selv. Friedrich Nietzsche

ffbøflacff The thinker does not need applause, if he is sure on
his own. Nietzsche

Ffbøflactor The spirit of the poet craves spectators, even if only
buffaloes.Nietzsche

ffBSløsnnsb Even those who write against fame, wish for the fame of
having written well, and those who read their works, desire the fame
of having read them Pascal (1623-1662)French
Scientist and Religious Philosopher

ffc Et vigtigt skridt hen imod en fast mening om en sag er at have
udtalt sig om den. Frithiof Brandt 1892-1964
Partiledere Nietzsche noget de sætter pris på

ffc Men have made a virtue of moderation to limit the ambition of the
great,
and to console people of mediocrity for their want of fortune and of
merit.La Rochefoucauld (1613-1680)French Classical Writer

ffc Overbevisning er en farligere fjende af sandhed end løgne.
Nietzsche

Ffc People are usually more convinced by reasons they discover
themselves,
than by those found by othersBlaise Pascal

Ffd Even those who write against fame, wish for the fame of having
written well, and those who read their works desire the fame of having
read them Pascal

ffD Every man contemplates an angel in his future self.
Emerson

ffd How is it that our memory is good enough to retain the least
triviality that happens to us,

ffD Injustice is relatively easy to bear;what stings is justice.
H.L.Mencken.

ffD Selv det mest beskedne menneske regner sig selv for mere, end
hans bedste ven gør. Marie von Ebner-Eschenbach

ffD Small things make base men proud. Shakespeare

ffd The hunger for applause is the source of all conscious
literature and heroism.Duc de La Rochefoucauld

ffDååå Jeg takker dig, Gud, at jeg ikke er som andre
mennesker. Lucas18 11 - 14 Den, der ophøjer sig selv, skal
ydmyges