U-DØDsfaldet: Hun var gravid, faldt på skr~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 14:10

Så fandt jeg EB-artiklen fra 29 apr
om amerikanerinden som fra 3000 m højde faldt på bakke (måske på
skrænt så kræfternes paralelogram afbødede, som når tegneseriefigurer
rammer et bjerg tyve gange)
(og ramte med kun 80 km/h , skønner man ,
- det må være første sammenstød med jord og det er da for lidt med
sådan faldhøjde, hvis ikke orkan/hvirvelvind el lign ? )

HUN VAR GRAVID, og så er man jo skabningens herre og psykosomatikken
er usårlig - kan det være grunden til """miraklet"""?
Hun mistede 5 tænder og knuste ansigtsled så hun nu har 15
metalplader i ansigtet og brækkede bækkenet - babyen har det nok
perfekt, siden det ikke nævnes - kun i "Borte med Blæsten" og
Sue Ellen i "Dallas"
er det farligt for velemballerede førfødselslilleputter atmor triller
ned af en trappe

Ikke er ord i EB om hvorfor faldskærmen ikke foldede sig ud - medier
er forlovet med toppen af erhvervslivet - kun små fisk som Thulin er
man infame imod (fryse"""skadet""" ufarligt
perfektsmagende,perfektlugtende sundt kød som har krænket
lovgiverfjolsers skrivebordstænkning og nævenyttige
skadedyrsvirksomhed)

Jeg ville tro at halvdelen af voksne dør ved fald fra 10 meter nær
skadestue og mod faststampet ubevokset jord
- ved nogen noget?
(halvanden så stor overlevelse% hvis 5 årige børn, der er mere brusk
end kalkknogle.)
Jeg vil tro, at 95% dør af tilsvarende 4 meterfald, og 99% dør ved
fald fra fjerde sal, altså 20 m faldhøjde, og 99,99% dør fra Rundetårn
dvs 35 meter.
Men 3000 meter - det må være nok til at selv knogler vil blive
pulveriseret hvis ikke faldskærmen har dæmpet hastigheden pga en vis
udfoldning
Vil tyve meter ikke give hastighed cirka 300 km/h., og hvormange
bilister overlever det ind i mur, træ eller frontalsammenstød, m/u
sele?
Kan airbag reddet et par % hvis decelleration fra 300 til nul på den
tid bilen er om at krølle sammen fx en meter divideret med 100m/s dvs
en hundredendedel sekund?

Gid man kunne stole på medier.
I månederne efter Peal Harbour dækkede man californiske statslige
bygninger til med flere etagerhøje lag af sandsække - det må ha været
beskæftigelsesterapi a la jysk trafikmafia idag.
At tro på japansk gentagelse af Hawai-kunsstykket på dobbelt afstand
er at vildlede bevidst, og at tro at lodret stablede sandsække ku ha
reddet imod London Blitz fuldtræffere er også usagligt, men sådan er
stat og medier jo. Vi må tænke selv, hvis vore nytteløse politiske
kandestøberier skal være ikke-helt-meningsløse.

Fra : Propellen

Dato : 30-04-06 15:38

Bo Warming skrev:

> Vil tyve meter ikke give hastighed cirka 300 km/h.,

Nej, ikke over 220km/t. Og der skal du ihvertfald over 150 meter for at
opnå...

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 16:59

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> wrote in message

> Nej, ikke over 220km/t. Og der skal du ihvertfald over 150 meter for
> at opnå...

Er det den hastighed, hvor luftmodstandens kraft opad bliver lig med
tyngdens nedad, for et gennemsnitsmenneske med tætsiddende tøj?
Dvs om man falder fra etage 60 eller 100 gør lige ondt, alt andet
lige.

I "Pulp fiction" optræder en der overlevede fald fra top af højhus,
fordi han faldt igennem et tag på et skur på jorden.
Mon ikke det er under 2%, der overlever det, og kun hvis noget bremser

Kan skove redde fly-forulykkede uden faldskærm - og vil ofte dræbe en
med faldskærm?

Fra : Propellen

Dato : 30-04-06 21:32

Bo Warming skrev:

> Er det den hastighed, hvor luftmodstandens kraft opad bliver lig med
> tyngdens nedad, for et gennemsnitsmenneske med tætsiddende tøj?
> Dvs om man falder fra etage 60 eller 100 gør lige ondt, alt andet lige.

Det er jo først når man rammer jorden, at det gør ondt. Om det så er fra
33.000ft eller 3. etage!

> Kan skove redde fly-forulykkede uden faldskærm - og vil ofte dræbe en
> med faldskærm?

Kommer jo an på personen i skærmen, og hvilken skærm det er..

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 00:14

> Det er jo først når man rammer jorden, at det gør ondt. Om det så er
> fra 33.000ft eller 3. etage!

Debatten er her om fald uden faldskærm. At man rammer noget stødende
er uundgåelgt

"Utak er verdens løn - hvad er værtindens?
"Det er de stød, som værten giver"

> Kommer jo an på personen i skærmen, og hvilken skærm det er..

Jeg tror det er nok så afgørende om løvskov eller nåleskov - det
sidste bremser vistnok blidt, hvis man ikke rammer lige på den
lodrette stammes top.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-04-06 22:37

> [...]
> - det må være første sammenstød med jord og det er da for lidt med sådan
> faldhøjde, hvis ikke orkan/hvirvelvind el lign ? )

Du skriver igen uklart.... Er den med faldskærm eller ikke - ramete hun i en
høstak eller på beton? (I din verden er det jo muligt, at ramme jorden fra
3000 m. med 80 km/t uden problemer og skader), hvis man bare har
selvtillid......

Højden er ligegyldig - det er faldhastigheden, som betyder noget. Du får en
over nakken, så du kan mærke det, hvis du ramme jorden med 80 km/t.

> [...]

> Men 3000 meter - det må være nok til at selv knogler vil blive
> pulveriseret hvis ikke faldskærmen har dæmpet hastigheden pga en vis

Som jag har skrevet før: Du kan tro i kirkken på søndag. Bevis tak.

> [...]
> Kan airbag reddet et par % hvis decelleration fra 300 til nul på den tid
> bilen er om at krølle sammen fx en meter divideret med 100m/s dvs en

Check fakta.

> Gid man kunne stole på medier.

Gid man kunne stole bare 0.000000000001% på dine udtalelser.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 23:44

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> hun i en høstak eller på beton? (I din verden er det jo muligt, at
> ramme jorden fra 3000 m. med 80 km/t uden problemer og skader), hvis

Jeg skriver præcis hvad EB oplyser. Hvordan man har skønnet hastighed
ved fald mod bakke ved jeg ikke.
Faldskærmen MÅ have foldet sig delvis ud når hun ikke nåede op på
højere hastighed.

Selvtillid har betydning vedr den senere og ofte lige så vigtige del
af projektet - HELINGEN, immunforsvarets reparationsprocesser,
hjermens vilje til at overleve ctr tillært hjælpeløshed, dvs
mindreværdsfølelse/selvhad/dødsdrift.

> Højden er ligegyldig - det er faldhastigheden, som betyder noget. Du
> får en over nakken, så du kan mærke det, hvis du ramme jorden med 80
> km/t.

Hun må have ramt så ansigtet tog slaget. Hvis vind og skrænt betyder
dump-dump-dump sker også en udjævning af læsionerne

> Som jag har skrevet før: Du kan tro i kirkken på søndag. Bevis tak.

Videnskabsmænd og ateister TROR også i betydningen HAR EN
ARBEJDSHYPOTESE

Ofte en forjættende teori, som kan gejle bevilgende myndigheder op, og
oftest skuffes alle og de slukørede resultater forties.

Edison som selv finansierede sine eksperimenter regnede med at 99,9
forsøg var fusere

"I am long on ideas, but shor t on time. I expect to live only
about a hundred years". Thomas Alva Edison 1847 - 1931

> Check fakta.

Ikke mit bord. EB lægger ikke denne udenlandske notits på nettet. Der
kan nok googles til udenlandske avisartikler om sagen, men det må du
selv gøre.
Eller hvis din nabo abbonerer på EB så gå ind og lån hans eksemplar
fra igår, hvor der står hvad jeg skriver plus lidt som jeg fandt
uinteressant.

> Gid man kunne stole bare 0.000000000001% på dine udtalelser.

Når jeg skriver en-bilist-pr-dag-pr-tunnel vedr Færø-vejmafia `,
så ved alle , at det er humoristisk overdrivelse
Har du en udregning på din % ?