LaTeX: Slå romersk tabel nummerering fra?
Fra : John

Dato : 25-04-06 21:59

Hej,

Hvordan tvinger man LaTeX til at nummerere tabeller med almindelige numre og
ikke romersk nummerering?

Tak på forhånd..

Fra : Søren Mors

Dato : 26-04-06 19:55

John wrote:
> Hej,
>
> Hvordan tvinger man LaTeX til at nummerere tabeller med almindelige numre og
> ikke romersk nummerering?

Et godt spørgsmål der bringer glade minder fra studietiden. Jeg har ikke
nogen LaTeX installeret, men dog et par bøger om det .

Prøv at skrive:
\renewcommand{\thetable}{\arabic\{table}} i preamble, og se om ikke det
hjælper.

Søren Mors

Fra : John

Dato : 26-04-06 20:13

> Prøv at skrive:
> \renewcommand{\thetable}{\arabic\{table}} i preamble, og se om ikke det
> hjælper.

Mange tak

Fra : Søren Mors

Dato : 26-04-06 20:40

John wrote:

> Mange tak

Vil det sige at det virkede?

Søren Mors

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 27-04-06 08:25

Søren Mors <soerenmors@stofanet.dk> writes:

> Vil det sige at det virkede?

Jeg vil sige at LaTeX-spørgsmål hører til i <news:dk.edb.tekst>.
I øvrigt giver nedenstående dokument (og latex uden brug af pakker) ikke
romertal i nummerering af tabeller. Altså er det en pakke du bruger
der giver dig det.

\documentclass{article}

\begin{document}
\begin{table}
\begin{tabular}{l}
foo\\
bar
\end{tabular}
\caption{a}
\label{tab:a}
\end{table}
\end{document}

XFUT:dk.edb.tekst

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html

Fra : John

Dato : 27-04-06 13:16

> Vil det sige at det virkede?

Jeg har ikke efterprøvet det endnu. Jeg skrev bare tak fordi du var så
venlig at
bruge tid på at besvare mit spørgsmål.