Optøning
Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-04-06 15:10

Hej

Når jeg nu har taget noget frossen (rå) mad op af fryseren og skal bruge det
samme aften så lægger jeg det gerne i vand, da det leder varmen bedre end
luft.

....men er der noget (harmløst) man kan komme i vandet for at gøre processen
endnu hurtigere? Jeg tænker f.eks. på salt eller noget andet?

Jacob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-06 15:15

Jacob Jensen skrev:

> ...men er der noget (harmløst) man kan komme i vandet for at gøre processen
> endnu hurtigere? Jeg tænker f.eks. på salt eller noget andet?

Det tror jeg ikke. Det er et spørgsmål om bedst mulig kontakt med
et stof med højst mulig varmekapacitet. Der er ikke ret meget (om
overhovedet noget?) der er bedre end vand.

--
Bertel

Fra : Christian Iversen

Dato : 24-04-06 17:17

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det tror jeg ikke. Det er et spørgsmål om bedst mulig kontakt med
> et stof med højst mulig varmekapacitet. Der er ikke ret meget (om
> overhovedet noget?) der er bedre end vand.

Svovlsyre? Kviksølv?

--
| Christian Iversen | I will call it "the change in note of |
| chrivers@iversen-net.dk | cats"-effect |

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-05-06 06:01

Christian Iversen wrote:

> Svovlsyre? Kviksølv?

Ingen af de to er harmløse. Og det var et krav.

Ivar Madsen

Fra : Christian Iversen

Dato : 02-05-06 18:27

Ivar Madsen wrote:

> Ingen af de to er harmløse. Og det var et krav.

Hence the smiley

--
| Christian Iversen | Eva, let's marry. "Where should our |
| chrivers@iversen-net.dk | honeymoon be?". In a ditch, covered in |

Fra : Max

Dato : 24-04-06 15:23

Hej Jacob

> ...men er der noget (harmløst) man kan komme i vandet for at gøre
> processen endnu hurtigere? Jeg tænker f.eks. på salt eller noget

Du kan lade vandet løbe, evt. bruge varmt vand, men en bedre
og hurtigere løsning er en mikroovn.

Mvh max

Fra : Aage Andersen

Dato : 24-04-06 17:20

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...men er der noget (harmløst) man kan komme i vandet for at gøre
> processen endnu hurtigere? Jeg tænker f.eks. på salt eller noget andet?

Jeg bruger vand fra den varme hane. Hvis det skal gaa stærkt, skifter jeg
vandet en gang.

Aage

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 24-04-06 17:47

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> ...men er der noget (harmløst) man kan komme i vandet for at gøre
> processen endnu hurtigere? Jeg tænker f.eks. på salt eller noget andet?

Hvis det f.eks. er fars eller lignende, kan det flades ud inden indfrysning,
da en stor overflade også er med til at øge varmetransporten ind i kødet.

Hvis det er kød der ligger i en bakke, vil omåder med luft hæmme
varmetransporten og det vil hjælpe at putte kødet i en plastikpose hvor
luften suges ud med en støvsuger.

(Ak! hvad man dog kan finde på når man,10 minutter før fruen kommer hjem,
opdager om at man har glemt at tage kødet op af fryseren

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : ostesvinet@hotmail.c~

Dato : 01-05-06 12:48

Bo Warming ville sikkert tisse i vandet.

Undskyld, jeg kunne ikke dy mig.

mvh Ostesvinet