MatLab paa Mac
Fra : morten.langer@gmail.~

Dato : 23-04-06 18:34

Hej NG,

Jeg ved ikke helt om dette er rette sted at poste mit spoergsmaal, men
det er da forsoeget vaerd, da jeg ikke kan finde nogle danske
matlab-specifikke grupper, og de Internationale har ikke givet pote.

Sagen er den, at jeg har brug for hjaelp fra een der bruger MatLab 7
paa en Mac med OS X - og gerne med alle toolboxes installeret. Jeg har
compilet et program til en stand-alone applikation, men for at kunne
bruge denne paa en ikke-matlab Mac, skal der installeres en saakaldt
MCRInstaller.zip. Denne kan man bygge selv med sin MatLab, men den jeg
selv laver virker ikke :(

Al hjaelp ville vaere MEGET vaerdsat! Tak..

mvh

M.L.

Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 24-04-06 08:50

Jeg kan ikke hjaelpe dig med matlab, men hvis du er tilfreds med en
klon, saa kan du installere programmet octave (Dette kraever at du
foerst installerer fink)

http://www.gnu.org/software/octave/
http://www.finkproject.org/
http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php/octave
http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php/octave-forge

Fra : LR

Dato : 24-04-06 10:54

> [...]
> bruge denne paa en ikke-matlab Mac, skal der installeres en saakaldt
> MCRInstaller.zip. Denne kan man bygge selv med sin MatLab, men den jeg

Jeg har et bud på, hvad der måske kan være galt:

Visse DLL- og OCX-filer skal registreres med regsvr32.exe på brugerens
computer. Enkelte DLL'er skal endda ligge i Windows\System32 før programmet
kan køre (det er ikke nok at udføre regsvr32.exe på disse mens de ligger et
andet sted - underligt nok).

Mvh,

Lasse