Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder i dk.binaer
Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 16-06-01 06:50

Ja, så prøver jeg Tim`s eksempe og har lagt 2 billeder indl

mvh
Lasse

http://lasse.nitro.dk/

Fra : Kim Østrup

Dato : 16-06-01 12:28

Hej Lasse

Det er et ganske flot micro billede du har skabt.

Skarpheden er ramt rimelig godt og med en tilpas dybdeskarphed. Der
mangler lige et par milimeter i de 2 *dutter* yderst til venstre. Det
ser godt ud med alle de detaljer og de højlys som du har foreviget, men
jeg kunne godt have undværet de to skyggepartier til venstre i billedet.

Jeg har prøvet at trække det ind i PSP og prøvet at vende det 90 grader
til højre (det var nemmere end at vende skærmen og imo ser det bedre
ud.

Dine farver er ganske gode, men jeg ville (hvis jeg var dig) lige køre
gammakorrektionen lidt til venstre - så bliver billedet lidt mørkere
uden at fjerne tegning samtidig med at farverne fremstår mere mættede.
Men det er svært at regne med, fordi vi har forskellige skærme mv.

Et imo OK billede Antager det er taget med digitalt ?

Ved ikke om du kan bruge min kritik til noget, men nu er den givet.

Mvh

Kim

Lasse Tørnkvist <lasse@nitro.dk> skrev i en

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 16-06-01 20:40

Hej Lasse

Rart at se andre følge trop!

Blomsterbilledet:
Jeg har lidt svært ved at forholde mig til billedet, for det første fordi
jeg ikke har fotografisk interesse i "døde" ting, for det andet fordi.....
der er sgu et eller andet klamt.... ja næsten perverst ved de her ting der
stikker ud af den blomst... Ja, jeg ved godt det lyder mærkeligt, men
det er jo trods alt heller ikke din skyld.

Kim har ret i at skyggerne i bunden virker generende. Jeg synes farverne er
flotte.

Stine:
Jeg synes du har fat i noget grafisk spændende her. En samkopiering skaber
nye flotte effekter og måder at opfatte lyset på. De to billeder du har
samkopieret kommer til at virke mere spændende sammen. Der er noget mystik
over det her.

Men der er lige nogle ting... jeg kan se nogle sorte streger i billedet.
Baggrunden på øret er ikke nært så sort som resten. Af en eller anden grund
har det lavet halvdelen af øjet mørkere end den anden halvdel. Og det er ret
synd.

Placeringen af øje og øre mener jeg er for tæt. Du skal huske at udfylde dit
billede ordenligt. Der er mindst 30 % af billedet der kunne beskæres væk nu,
eller som øret kunne have udnyttet. Desuden er der noget støj imellem øjet
og øret, som godt kunne have været fjernet.

Jeg kunne meget godt tænke mig at se dette billede igen, hvor du bare lige
havde rettet disse ting.

Keep up the good work!

Tim Lerche Sørensen

Lasse Tørnkvist <lasse@nitro.dk> skrev i en