Huffmann coding tree
Fra : Kasper Hansen

Dato : 12-04-06 21:59

Nogen der kender et stykke software, der kan lave et code tree ud fra en
række sandsynligheder?

Fra : LR

Dato : 12-04-06 22:20

> Nogen der kender et stykke software, der kan lave et code tree ud fra en
> række sandsynligheder?

Algoritmen er så simpel, at det er nemmere og hurtigere at skrive koden selv
end at finde en anden og sætte sig ind i hvordan den fungerer.

Lasse

Fra : Kasper Hansen

Dato : 13-04-06 08:25

"LR" <asda@das.dd> wrote in message

> Algoritmen er så simpel, at det er nemmere og hurtigere at skrive koden
> selv end at finde en anden og sætte sig ind i hvordan den fungerer.
>
> Lasse

Jeg ville gerne have et grafisk resultat, der viser træstrukturen og
encoding'en i træstrukturen såvel som i en tabel.

eks.

Symbol | P |
a | 0,80 | ----------------------
b | 0,19 | -----------/
c | 0,01 | -----/

osv.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 13-04-06 10:33

Kasper Hansen wrote:

> Jeg ville gerne have et grafisk resultat, der viser træstrukturen og
> encoding'en i træstrukturen såvel som i en tabel.

Mon ikke du kan finde noget ved at søge efter Huffman og Applet.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-04-06 17:23

Jens Axel Søgaard wrote:

> Mon ikke du kan finde noget ved at søge efter Huffman og Applet.

jow (jeg kedede mig)

http://www.cs.sfu.ca/CC/365/li/squeeze/AdaptiveHuff.html
http://www.beluga.ch/code/applets/huffman/
http://www.cis.ksu.edu/~rhowell/viewer/huffman.html
adaptive huffman er ikke helt det samme, men der er noget at se på.

og så er der selvfølgelig wiki siden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Huffman_coding
som har en masse referencer til ditto