Jeg er ved at blive vanvittig :-) hjælp !!~
Fra : Neo.dk

Dato : 23-01-01 10:57

Hej allesammen.

Jeg skal lave en side UDEN frames men har problemer med at lave det så det
fungerer i netscape.

Siden skal se ca. sådan her ud (skitse)

| 25px høj x 100% bred, blå |
| 100% høj x 100% bred |
| |
| |
| |
| |
| |
| 25px høj x 100% bred, blå |

Siden skal være uden scrollbar i alle opløsninger fra 800x600 og opefter.

Om det bliver lavet med tables, layers, baggrundsbilleder er underordnet,
bare det fungerer korrekt i netscape.

Er der en HTML haj derude et sted som kan hjælpe mig ??

Her er der et eksempel på hvordan min side skal se ud, denne er dog lavet
med frames: http://hjem.get2net.dk/sarcar/test2/select.htm

Mvh Carsten

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-01-01 11:27

"Neo.dk" <nospam_carsten.o@get2net.dk> wrote in message
> Hej allesammen.
>
> Jeg skal lave en side UDEN frames men har problemer med at lave det så det
> fungerer i netscape.

Hvad med en tabel som denne:
<TABLE WIDTH="100%" HEIGHT="100%" BORDER="0">
<TR>
<TD WIDTH="100%" HEIGHT="25" BGCOLOR="#00FF00"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>I denne celle skal indholdet på din hovedside være</TD>
</TR>
<TR>
<TD WIDTH="100%" HEIGHT="25" BGCOLOR="#00FF00"></TD>
</TR>
</TABLE>

Du skal så selvfølgelig tilføje alle de tags der skal til for at sikre at
der ikke kommer borders etc.
Keller

Fra : Neo.dk

Dato : 23-01-01 12:20

Hej Carsten

Jeg har forsøgt mig med din sourcekode, men den virker ikke i Netscape.
De 2 blå (grønne) vandrette celler i top og bund vises ikke i Netscape, det
virker selvfølgelig i explorer *S*

Jeg fatter simpelthen ikke at det skal være så skide besværligt at lave
sådan en simpel ting til netscape.
(Jeg er ikke ude på at starte en IE vs. NN krig)

Mvh Carsten O.

P.s. jeg bruger NC 4.7/IE5.5

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 23-01-01 12:26

"Neo.dk" <nospam_carsten.o@get2net.dk> skrev i
<iKdb6.113$xU6.3536@news.get2net.dk>:

> Jeg har forsøgt mig med din sourcekode, men den virker ikke i
> Netscape. De 2 blå (grønne) vandrette celler i top og bund vises ikke
> i Netscape, det virker selvfølgelig i explorer *S*

Det er ikke fordi du ikke har noget indhold i det to øverste celler,
vel? Det vil netscape opfatte som en tom celle (det er det jo sådan set
også) og undlade at vise den.

Btw: den side du henviste til i dit indledende indlæg giver en fejl 404
(side ikke fundet).

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : Neo.dk

Dato : 23-01-01 12:43

Hej Sune

Jo.... det var fordi at cellerne var tomme

Jeg har uploaded Carsten's eksempel til
http://hjem.get2net.dk/sarcar/test2/test1.htm - prøv at kig på den - de
grønne linier er meget bredere end 25px, dette skyldes sikkert at den
"midterste" celle er tom, men under alle omstændigheder vil den ikke være
fyldt helt ud med det jeg skal lave - det er lidt svært at forklare

fejl 404 - det fatter jeg ikke - prøv at reloade siden - jeg har oplevet det
før hos get2net
Det virker fint her fra mig af på adressen
http://hjem.get2net.dk/sarcar/test2/select.htm

Vh Carsten

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 23-01-01 13:22

<Gdeb6.119$xU6.3629@news.get2net.dk>:

> Jeg har uploaded Carsten's eksempel til
> http://hjem.get2net.dk/sarcar/test2/test1.htm - prøv at kig på den -
> de grønne linier er meget bredere end 25px, dette skyldes sikkert at
> den

hvad hedder den farve? den er da ualmindeligt grim ;)
Du kan i øvrigt nøjes med at bruge &nbsp; til at fylde cellen ud med.

> "midterste" celle er tom, men under alle omstændigheder vil den ikke
> være fyldt helt ud med det jeg skal lave - det er lidt svært at
> forklare

Du kan jo fylde den ud med <br>'er hvis alt andet glipper. Og hvis du
vil have teksten i den midterste celle op for oven er det valign=top du
skal bruge.

Du kan muligvis også lave noget med div og så sætte en padding på med
css:

(utestet)

en tabel celle - leg lidt med det.) -->

den knalder du så ind i toppen af din side (og bunden for at fåe
nederste ramme). Det betyder så at du ikke behøver at bruge tabellen
til at lave designet - det er imho en fordel da det giver bedre kontrol.

> fejl 404 - det fatter jeg ikke - prøv at reloade siden - jeg har

404: siden blev ikke fundet: det sker fordi den side du referere til i
din midterste fra ikke findes på serveren.

> oplevet det før hos get2net Det virker fint her fra mig af på adressen
> http://hjem.get2net.dk/sarcar/test2/select.htm

yep, jeg ser hvad du mener, det er kun den midterste frame der glipper.

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 23-01-01 13:35

<_Heb6.58136$W81.658529@twister.sunsite.dk>:

> Du kan jo fylde den ud med <br>'er hvis alt andet glipper. Og hvis du

ja fedt; så vil der jo uværgeligt komme scrolbars...
<klasken_for_panden.wav>

> Du kan muligvis også lave noget med div og så sætte en padding på med
> css:
>
> (utestet)

> med en tabel celle - leg lidt med det.) -->

du bliver nok nød til at prøve det med tabel cellen (eller row'en) for
at få det til at virke uden scrolbars. Alternativt kan du lave tre
tabeller og så sætte height på disse som du lyster.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 23-01-01 17:54

Neo.dk in <iKdb6.113$xU6.3536@news.get2net.dk>:

>Jeg har forsøgt mig med din sourcekode, men den virker ikke i Netscape.
>De 2 blå (grønne) vandrette celler i top og bund vises ikke i Netscape, det
>virker selvfølgelig i explorer *S*

sæt &nbsp; ind imellem <td> og </td> på de to tomme celler. Så burde
det også virke i Netscape

PS læs venligst http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Thomas Knudsen

Dato : 23-01-01 22:13

Paw P Larsen <nospam@wer.dk> wrote in message

> sæt &nbsp; ind imellem <td> og </td> på de to tomme celler. Så burde
> det også virke i Netscape
>
> PS læs venligst http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Hvad er der galt med citat-teknikken? Skal man ikke citerer og derefter
svare?
Det har da været tilfældet i hele tråden.
Desuden har der ikke været overdrevet gentagelse af forrige indlæg

/Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-01 01:55

Tue, 23 Jan 2001 22:12:30 +0100, skrev "Thomas Knudsen"
<thomask@knudsen.dk>:

>Hvad er der galt med citat-teknikken? Skal man ikke citerer og derefter
>svare?

Jo, og der gør Neo.dk ikke.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Neo.dk

Dato : 24-01-01 10:11

> Jo, og der gør Neo.dk ikke.
>
> med venlig hilsen
> Knud

Det må I altså undskylde allesammen, jeg var ikke klar over at jeg gjorde
noget forkert !!
Det var ikke meningen at mit indlæg om hjælp til noget HTML skulle
forvandles til et slagsmål om citat teknikker.
Jeg undskylder hermed meget til alle som føler sig stødt over mine
citatteknikker, eller mangel på samme.
Samtidig siger jeg mange tak til dem som virkelig prøvede at hjælpe mig med
mit HTML problem.

Mvh Carsten

Fra : find clausen

Dato : 24-01-01 18:58

On Wed, 24 Jan 2001 10:11:25 +0100, "Neo.dk"
<nospam_carsten.o@get2net.dk> wrote:

>Det var ikke meningen at mit indlæg om hjælp til noget HTML skulle
>forvandles til et slagsmål om citat teknikker.

Det skal du ikke være ked af, det er en HELT NØDVENDIG del af usenet,
tildels for, at alle der ikke kan finde på et fornuftigt svar,
OGSÅ kan få deres eget navn, at se engang imellem ...

Det viser sig nemlig, at det IKKE kan lade sig gøre, at få folk til
bare at e-maile fejltagelsen til "synderen",
eller indskyde en filtrerbar start i Subject a.la. [brok]

Næeh du, - ALLE der har læst de samme "rettelser" igen og igen gennem
3-4-5 år, skal i al fremtid holdes beskæftiget med at trykke på
DEL-tasten ud for disse smukke indlæg ...

Oh tak, hvad skulle vi ellers gi' os til ?

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk