Tak... jeg prøver :)
Fra : Peter Nielsen

Dato : 27-05-06 03:10

Jeg siger tak for de mange svar... ringede til Thansen og spurgte hvad de
antenner var til og han sagde at det burde virke herude når jeg nu har lidt
forbindelse til at vi kunne snakke... vil jo bare gerne undgå at skulle
sidde og sige HVA konstant jo

Så jeg smutter i Thansen imorgen og snakker med dem om hva jeg ska ha

Skid med om det er en bil antenne... den ryger på taget

Peter

Fra : Peter

Dato : 27-05-06 08:43

Hej.

> Skid med om det er en bil antenne... den ryger på taget

Jeg ved ikke hvilken tråd dette indlæg er smuttet ud fra, men jeg vil da
allievel lige "advare" dig...
Hvis du med dette mener at du vil tage en bil-antenne og montere den på
taget af dit hus, så skal du tænke på selv at give den emn masse stel.....

En bil-antenne fungere normalt ved at den bruger bilen som stel, og der skal
helst være en del for at det fungere ordenligt....

Hvis du har en metal-konstruktion af en art på huset hvor du kan sætte
antennen op, eks, en antenne-mast el.lign, så vil det sikkert være rimeligt
godt.....
(Der skal jo ikke så meget til ved de frekvenser, men der skal være
stel......)

Antenner til så høje frekvenser skal helst så højt og frit som muligt.....

http://da.wikipedia.org/wiki/Radioantenne#Antenneplacering

Mvh.
Peter

Fra : Lars Raaby

Dato : 27-05-06 12:02

Peter skrev:
> [...]
> taget af dit hus, så skal du tænke på selv at give den emn masse stel.....

Der findes antenner til base brug. (hjemme) men lige megte hvad
du vælger skal der jo en antenne kabel i telefonen for at det
virker. Du kan selfølgelig lægge telefonen og så bruge en blåtand
håndsæt rundt i huset.

--
MVH Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-05-06 17:13

Lars Raaby skrev:

> Der findes antenner til base brug. (hjemme) men lige megte hvad
> du vælger skal der jo en antenne kabel i telefonen for at det
> virker.

THansen har en repeater til salg til 98 kr. Skal den også
forbindes til mobilen med kabel?

Findes der ikke noget som kan bruges i et sommerhus hvor mange
forskellige mobiler alle har svært ved at få ordentlig
forbindelse?

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 27-05-06 17:44

Hej Bertel

> Findes der ikke noget som kan bruges i et sommerhus hvor mange
> forskellige mobiler alle har svært ved at få ordentlig
> forbindelse?

En passiv repeater burde vel kunne bruges, d.v.s. en god
retningsbestemt yagi antenne ude i det fri, så højt som
muligt og en dipol inden for, disse to skal naturligvis
være koblet sammen med et godt kabel.

Mvh Max