Dårlig signal på landet :(
Fra : Peter Nielsen

Dato : 25-05-06 17:18

Hej NG

Jeg er lige flyttet et godt stykke ud på landet... nu er der guddølemig ikke
signal til min telefon længere og gider ikk at betale for fastnet... har 3..
men den skulle jo gerne hoppe på TDC når den ikke er på 3 net... er egentlig
ligeglad med om den kan komme på 3 herude, men ville bare gerne finde en
løsning til at den ka få lidt mere signal... kan man ikke købe en
antenneforstærker... altså en antenne på taget og så i ens telefon når man
nu er herhjemme... eller er det noget man evt kan finde ud af at lave... er
der en af benene nede i bunden af telefonen som er til antenne?

Har forresten en Sony Ericsson z800i...

Nogle der kan hjælpe??

MVH
Peter Nielsen

--

Med Venlig Hilsen / Best regards

Peter Nielsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-05-06 11:30

"Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave... er der en af benene nede i bunden af telefonen som er til antenne?

Prøv at se, om ikke Sonofon har bedre signal ude hos dig... Sådan er det
flere steder på landet, ved jeg.

/Ole

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 29-05-06 07:48

"/Ole (6000)" <ole.ryoVOV@HUNDgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at se, om ikke Sonofon har bedre signal ude hos dig... Sådan er det
> flere steder på landet, ved jeg.

Beklager at måtte sige at det absolut ikke er min erfaring - TDC har dækket
bedst de steder jeg har haft brug for det - sonofon har været ubrugelig
(Firmamobil er sonofon - den private var Telmore/TDC).

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven

Fra : Anders

Dato : 26-05-06 12:27

Peter Nielsen wrote:
> [...]
> nu er herhjemme... eller er det noget man evt kan finde ud af at lave... er
> der en af benene nede i bunden af telefonen som er til antenne?

http://www.mastedatabasen.dk/ du finde noget information om
eksisterende og planlagte antennepositioner - måske kan dette hjælpe.

Fra : Leif Neland

Dato : 26-05-06 12:45

Peter Nielsen wrote:
> [...]
> er det noget man evt kan finde ud af at lave... er der en af benene
> nede i bunden af telefonen som er til antenne?

Jeg kiggede på sæt til montering i bil på nettet, men der ser ikke ud til at
være nogle med eksterne antenner, selv ikke til mine nokia'er, der ellers
har antennestik i bunden.
Men det må jo findes, når stikket nu er der.

Så tænkte jeg om det ikke ville være en fordel at have et bluetooth headset,
så du ikke var bundet til antenneledningen, men kunne bevæge dig lidt
rundt...

Der findes (svjv) ikke antenneforstærkere, en tv-type vil ikke kunne virke,
da både sende- og modtage-styrke skal forbedres, men en ekstern antenne
hjælper på begge dele.

Det nytter jo ikke at kunne "høre" masten, hvis masten ikke kan "høre"
dig...

Leif

Fra : Erling Simonsen

Dato : 26-05-06 14:04

Peter Nielsen skrev:
> [...]
> nu er herhjemme... eller er det noget man evt kan finde ud af at lave... er
> der en af benene nede i bunden af telefonen som er til antenne?

Måske har T.Hansen noget mobiltelefontilbehør der kan bruges.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=705302043&n=283053516

mvh
Erling Simonsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-06 13:47

"Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> wrote in message
> [...]
> lave... er der en af benene nede i bunden af telefonen som er til antenne?

Det er meget svært at finde, men her er kablet så man kan forbinde Z800i til
en antenne
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=gb&lc=en&ver=4000&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=9960

Så er de bare at finde en antenne.

En god kunne nok være denne
http://www.procom-danmark.dk/antenne/a0602-yagi-antenner-multibaand

men nok lige dyr nok hvis man skulle gætte rigtigt.

Fra : Søren Hansen

Dato : 26-05-06 19:58