[NOKIA 6230i] Batteri opladning?
Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 09:53

Hej med Jer,

Har netop fået mig en ny Nokia 6230i.

Skulle oplade den første gang og kiggede lige i manualen. Der plejer
jo at stå et eller andet i stilen med at første gang man oplader
telefonen skal den oplade 12-16 timer.

Men der stod intet herom. Næstem tværtom.

Jeg ville gøre det mest korrekte og ringede til Nokia og spurgte.

Nej, svarede personen i den anden ende. Selvom det er første opladning
skal du blot oplade telefonen til den viser den er opladet. (Ca. 2
timer). Aflad og oplad fuldstændigt 2-3 gange så er batteriet
optimeret.

Hvad er forskellen på nu og "gamle dage". Jeg mener. Det er ikke mere
end et år siden jeg sidst fik en ny mobil og der skulle den oplade 12
timer.

Hvis det viser sig at det er forkert vil jeg sgu ha' et nyt batteri.

Palle Jensen

Fra : Madsen

Dato : 25-05-06 11:57

Palle Jensen wrote:
> [...]
>
> Hvad er forskellen på nu og "gamle dage". Jeg mener. Det er ikke mere
> end et år siden jeg sidst fik en ny mobil og der skulle den oplade 12

Var det også med Li-on Batteri?

--
Hilsen Madsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 12:12

On Thu, 25 May 2006 12:57:20 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Var det også med Li-on Batteri?

Begge med Li-Ion (Regner med at Li-Polymer er Li.Ion).

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at jeg ikke havde behøvedes at lade
det andet ligge og koge i 12 timer, men jeg undrer mig?

Spørgsmålet er om det ER tilstrækkeligt at lade batteriet oplade til
det er fuldt (jvf. indikatoren) første gang eller ej?

Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 13:16

On Thu, 25 May 2006 13:12:16 +0200, Palle Jensen
<ducktrucks@gmail.com> wrote:

>Spørgsmålet er om det ER tilstrækkeligt at lade batteriet oplade til
>det er fuldt (jvf. indikatoren) første gang eller ej?

Ifølge denne tråd har Nokia supporteren jo ret.

http://forums.mobiledia.com/topic1623.html
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 13:22

On Thu, 25 May 2006 14:15:31 +0200, Palle Jensen
<ducktrucks@gmail.com> wrote:

>Ifølge denne tråd har Nokia supporteren jo ret.
>
>http://forums.mobiledia.com/topic1623.html

Og disse to links.

http://groups.google.com/group/alt.cellular.nokia/msg/a74d2778e7999d2a?hl=en&lr=&ie=UTF-8&c2coff=1

http://www.batteryuniversity.com/partone-21.htm

Palle Jensen

Fra : KsNa

Dato : 25-05-06 12:10

"Palle Jensen" <ducktrucks@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> timer.
>
> Hvis det viser sig at det er forkert vil jeg sgu ha' et nyt batteri.

Batteritiden er noget skod på 6230i, har næsten lige skiftet fra 6310i og
den kunne holde strøm i en uge, 6230i kan kun lige klare 1døgn ved det samme
brug.

Mvh
Kim

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 12:30

On Thu, 25 May 2006 13:10:26 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

>Batteritiden er noget skod på 6230i, har næsten lige skiftet fra 6310i og
>den kunne holde strøm i en uge, 6230i kan kun lige klare 1døgn ved det samme
>brug.

Hmm... Ikke helt asmme erfaring. Vi bruger dem på arbejdet, og har en
del af dem. Batteri levetid er vist ikke noget problem her.

Men det kan jo skyldes at man ikke har behandlet sit batteri
ordentligt. Derfor mit spørgsmål, som du da gerne må besvare

Palle Jensen

Fra : KsNa

Dato : 25-05-06 16:10

> [...]
>
> Men det kan jo skyldes at man ikke har behandlet sit batteri
> ordentligt. Derfor mit spørgsmål, som du da gerne må besvare

Batteriet kan jo næsten ikke være misbrugt, telefonen er kun 14 dage gammel,
1.opladning til den selv gav besked om, at den var fuldt opladet.

Mvh
Kim

Fra : Anders Pedersen

Dato : 25-05-06 22:44

Den 25.05.2006 kl. 17:09:41 skrev KsNa <KsNa@invalid.invalid>:

> [...]
> gammel,
> 1.opladning til den selv gav besked om, at den var fuldt opladet.

Jeg har os 6230i og kan genkende de sammme problemer

I starten ville den kun holde strøm i ca 2 dage både
med tændt i brug eler tændt hele tiden

Jeg har så os fået opdateret firmware i december
og efter de første opladninger kjunne jeg lige
få den til at holde 3 dage men det er over de sidste par mdr.

som om at den er begyndt at holde bedre på strømmen så den nu næsten kan
gå en uge
jeg har kun ladet den op almindeligt man har ladet den side i 8-9 timer.
Har dog før ladet dee køre helt tør

Men det kan ikke passe at der skal 40-50 opladninger til før
batteriet har sinde fulde kapitet.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Rander

Dato : 25-05-06 13:04

Thu, 25 May 2006 13:10:26 +0200 brugte KsNa 36 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Batteritiden er noget skod på 6230i, har næsten lige skiftet fra 6310i og
>den kunne holde strøm i en uge, 6230i kan kun lige klare 1døgn ved det samme
>brug.

Hvad er det for et brug? Min 6230i holder da fint strøm en uges tid ad
gangen...
http://rander.dk (finally up again!)

Fravær af alternativer får en til at tænke utroligt klart. (Henry Kissinger)

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 13:09

On Thu, 25 May 2006 14:04:10 +0200, Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Hvad er det for et brug? Min 6230i holder da fint strøm en uges tid ad
>gangen...

Arghhhr""#¤%(¤(&#(/

Kan du så ikke sige hvor længe du opladte din telefon 1. gang så, i
det mindste.

Palle Jensen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 25-05-06 16:16

> Arghhhr""#¤%(¤(&#(/
>
> Kan du så ikke sige hvor længe du opladte din telefon 1. gang så, i
> det mindste.

Ja, Palle, nogen gange er det svært at få svar på det man spurtge om her i
gruppen (eller i de fleste grupper for den sags skyld).
Til gengæld får man tit svar på så meget andet man slet ikke var klar over
man ikke vidste...

Men jeg har nu også lagt mærke til, at der ikke længere står i
brugsanvisningen at batteriet skal ha "tæsk" i 12 eller flere timer første
gang for at blive sparket i gang.

--
Hilsen Jakob

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-05-06 17:23

On Thu, 25 May 2006 17:16:23 +0200, "Jakob Griffel"
<griffel@nejnejprivat.dk> wrote:

> [...]
>gruppen (eller i de fleste grupper for den sags skyld).
>Til gengæld får man tit svar på så meget andet man slet ikke var klar over

Yes. Kender det. Har nok selv været med til at afspore en del
diskussioner. Herligt Gælder om at få dem på sporet hurtigst
muligt inden det er for sent.

>Men jeg har nu også lagt mærke til, at der ikke længere står i
>brugsanvisningen at batteriet skal ha "tæsk" i 12 eller flere timer første
>gang for at blive sparket i gang.

Det har jo så åbenbart noget at gøre med Li-Ion batterierne at gøre.
Så vidt jeg kan erfare i de artikler jeg har linket til er det ikke
aktuelt at "overlade" de batterier.

Palle Jensen

Fra : KsNa

Dato : 25-05-06 16:07

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> Thu, 25 May 2006 13:10:26 +0200 brugte KsNa 36 linier på at fortælle dette
> til dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvad er det for et brug? Min 6230i holder da fint strøm en uges tid ad
> gangen...

ca. 30-40min. WAP og 15-20min. tale.

Mvh
Kim

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-05-06 21:24

> [...]
>
> Hvad er forskellen på nu og "gamle dage". Jeg mener. Det er ikke mere
> end et år siden jeg sidst fik en ny mobil og der skulle den oplade 12

Telefonen slår selv fra efter et par timer og ladede du længere
ville du ødelægge batteriet.

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-06 00:05

"Palle Jensen" <ducktrucks@gmail.com> wrote in message

> Hvis det viser sig at det er forkert vil jeg sgu ha' et nyt batteri.

Pudsigt at du ikke stoler på Nokia's manual eller deres supporter, men du
stoler på folk herinde?

Men ja, de nye batterier skal ikke have de mange timers førstegangs
opladning og behøver heller ikke at aflade helt og kan uden problemer
sjatlades. Som du selv har fundet ud af, så er der masser af info på nettet.

Så stol du bare på det.

> --
> Med venlig hilsen
> Palle Jensen

Nicolai

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-05-06 07:25

On Fri, 26 May 2006 01:05:01 +0200, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>sjatlades. Som du selv har fundet ud af, så er der masser af info på nettet.

Jep. Og hvis du havde læst mine andre indlæg ville du også have set at
det var det jeg var nået frem til

Men tak!
Palle Jensen

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-06 12:17

> Jep. Og hvis du havde læst mine andre indlæg ville du også have set at
> det var det jeg var nået frem til
>
> Men tak!

Jeg havde læst det med de links, men har ikke set noget der lige indikerede
at du var helt overbevist.

Men iøvrigt er det jo dejlig rart at man slipper for at skulle lade sine
batterier, uanset til hvilket hardware, på gammeldags manér.

> --
> Med venlig hilsen
> Palle Jensen

Nicolai