[PHP/SQL] opdatere flere felter på med en ~
Fra : Mickey

Dato : 16-06-01 01:21

er der ikke en måde at opdatere flere felter i en SQL db på en gang ?
- jeg har prøvet følgende:
pg_exec($conn, "UPDATE program SET emne='emne' emne2='emne' emne3='emne'
emne4='emne' WHERE uge = '52'");
og:
pg_exec($conn, "UPDATE program SET emne='emne' SET emne2='emne' SET
emne3='emne' SET emne4='emne' WHERE uge = '52'");

- er det virkelig nødvendigt at lave fire seperate UPDATE kommandoer for at
opdatere fire felter ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Larz

Dato : 16-06-01 01:31

> er der ikke en måde at opdatere flere felter i en SQL db på en gang ?

UPDATE tabelnavn SET felt1 = 'værdi', felt2 = 'værdi' WHERE ID = 1;

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---
--Uofficiel SOHO 77 FAQ - http://coder.dk/sohofaq.php --

Fra : Mickey

Dato : 16-06-01 02:26

"Larz" <lars@virkelighed.ioflux.net> skrev:

> UPDATE tabelnavn SET felt1 = 'værdi', felt2 = 'værdi' WHERE ID = 1;

øv... - hvorfor ku jeg ikke tænke så langt selv ? ;)
- tak for hjælpen anyway ;)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-06-01 11:23

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> øv... - hvorfor ku jeg ikke tænke så langt selv ? ;)

Måske fordi du ikke har skimmet manualen :)

http://www.mysql.com/doc/

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-06-01 18:33

On Sun, 17 Jun 2001 12:23:05 +0200, Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> wrote:

>Måske fordi du ikke har skimmet manualen :)
>
>http://www.mysql.com/doc/

...og siden det nu er postgreSQL han arbejder med, må et link i stil
med http://se.postgresql.org/users-lounge/docs/7.1/reference/ være
mere på sin plads

http://www.gartneriet.dk