hastighed på UMTS(3G)
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-05-06 22:57

Hej

ved nogen hvad nuværende hastighed og kommende 3g hastigheder bliver?

Har testet lidt her via 3´s netværk ra en nokia 6280

Der kunne der downloades med 45KB/s og uploades med 7,5KB/s og ca. 150ms i
svartid på en ubelastet linie.

Er det en god hastighed fra en 3g mobil? Men har hørt noget om stationære
løsninger hvor man måske kan komme op på 2Mbit?

Mvh. Bjarke Hansen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-05-06 08:11

Bjarke Hansen wrote:
> [...]

> Er det en god hastighed fra en 3g mobil? Men har hørt noget om stationære
> løsninger hvor man måske kan komme op på 2Mbit?

Ovenstående hastigheder tyder på at du kun har været på en 2G
sendemast, eller evt. ikke har haft 3G slået til telefonen.

-cb

Fra : Paw P Larsen

Dato : 23-05-06 12:34

Claus E Beyer wrote:

> Ovenstående hastigheder tyder på at du kun har været på en 2G
> sendemast, eller evt. ikke har haft 3G slået til telefonen.

Du kan ikke presse 45KB/s ud af en 2G sendemast via GPRS eller
EDGE. 45KB/s passer nogenlunde med 384Kb/s.

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-05-06 10:59

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev 2006-05-22:
> [...]
>
> Har testet lidt her via 3´s netværk ra en nokia 6280
>
> Der kunne der downloades med 45KB/s og uploades med 7,5KB/s og ca. 150ms i

Maksimum på 3G er 384/128 kilobit. På min 6280 har jeg kunne hente med
over 300 kilobit uden problemer.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Nicolai

Dato : 23-05-06 12:52

> Der kunne der downloades med 45KB/s og uploades med 7,5KB/s og ca. 150ms i
> svartid på en ubelastet linie.

Forvent ikke over 45Kb/s ned og 9Kb/s op :)

Fra : VIP

Dato : 23-05-06 13:18

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det en god hastighed fra en 3g mobil? Men har hørt noget om stationære
> løsninger hvor man måske kan komme op på 2Mbit?

I flg. TDC er downstream på 3G mellem 60 og 320 Kbit/sec og upstream 60
Kbit/sec
--
Venlig hilsen

Viggo