Mobilproducenter - hvor mange
Fra : Henrik

Dato : 22-05-06 14:51

Vi er nogle stykker der har siddet og diskuteret hvor mange mobilproducenter
der findes i verden ...
Vi kan lige her og nu kun komme i tanke på følgende
Nokia (Finland), SonyEricsson (Sverige/Japan), Motorola (USA), Samsung
(syd-Korea), BenQ Siemens (Taiwan), LG (syd-Korea), NEC (Japan), KTF (?),
KDDI (Japan), VK Mobile (syd-Korea), Bird (Kina) .. men er der må være
flere?

Jeg mener f.eks. der var en finsk producent mere (glemt navnet)...

Kan de to danske firmaer som rtx og mibron betegnes som værende
mobilproducenter eller er de bare underleverandører?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-05-06 14:57

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> posting:

>KDDI (Japan), VK Mobile (syd-Korea), Bird (Kina) .. men er der må være
>flere?

Der er et par til her:
http://www.opera.com/products/mobile/operamini/phones/?man=other#models

--
What is life, except excuse for death,

--== http://opera.softwolves.dk/O.o ==--

Fra : Holst

Dato : 22-05-06 14:59

Henrik wrote:

> [...]
> (syd-Korea), BenQ Siemens (Taiwan), LG (syd-Korea), NEC (Japan), KTF (?),
> KDDI (Japan), VK Mobile (syd-Korea), Bird (Kina) .. men er der må være

B&O.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-05-06 17:23

Holst wrote:

> B&O.
- bliver lavet hos Samsung
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 22-05-06 17:41

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> B&O.
=Siemens.

Fra : Peter

Dato : 22-05-06 18:26

Hej.

> =Siemens.

Hvilken model ??
Tidligere har B&O været lavet af Philips og svjh. Eriksson før dette.....
Og pt. er det som Michael skriver Samsung.....

Mvh.
Peter

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 23-05-06 14:46

"Peter" <pshdo@teletoadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

> Hvilken model ??

Pudderdåsen ... ja i har ret det er Samsung !
/ad

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-05-06 16:12

Henrik <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev 2006-05-22:
> [...]
> (syd-Korea), BenQ Siemens (Taiwan), LG (syd-Korea), NEC (Japan), KTF (?),
> KDDI (Japan), VK Mobile (syd-Korea), Bird (Kina) .. men er der må være

Sharp, panasonic, toshiba (alle tre japan). HTC (bla Qtek telefoner)

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henrik

Dato : 23-05-06 17:14

"Martin Schultz" skrev i en meddelelse

> Sharp, panasonic, toshiba (alle tre japan).

Hmm ... jeg prøvede at lede (åbenbart ikke godt nok) men fandt kun trådløse
telefoner. Du er sikker på at det ikke kun er trådløse (fastnet) de laver?

> HTC (bla Qtek telefoner)
Nu skriver du "..bl.a.Qtek" kan du komme i tanke om andre mærker?
Evt. et link til HTC?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-05-06 17:40

Henrik skrev:

>Hmm ... jeg prøvede at lede (åbenbart ikke godt nok) men fandt kun trådløse
>telefoner. Du er sikker på at det ikke kun er trådløse (fastnet) de laver?

Panasonic har ihvertfald lavet mobiltelefoner, om de stadig gør
det ved jeg ikke.

Og min første mobil var en AEG, de findes vidst heller ikke mere.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : John

Dato : 23-05-06 19:48

Kerim Ellentoft skrev:

> Panasonic har ihvertfald lavet mobiltelefoner, om de stadig gør
> det ved jeg ikke.

Det gør de. Det samme gælder Sharp og Toshiba.

> Og min første mobil var en AEG, de findes vidst heller ikke mere.

Det samme gælder Bosch mobiltelefoner, der blev overtaget af Siemens.

Mvh

John

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-05-06 20:12

Henrik <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev 2006-05-23:

> Hmm ... jeg prøvede at lede (åbenbart ikke godt nok) men fandt kun trådløse
> telefoner. Du er sikker på at det ikke kun er trådløse (fastnet) de laver?

Kig fx. på telefonerne her:
http://www.vodafone.jp/english/products/domestic_3g.html

> Nu skriver du "..bl.a.Qtek" kan du komme i tanke om andre mærker?
> Evt. et link til HTC?
http://www.qtek.nu/sweden/omoss.aspx

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Max

Dato : 22-05-06 16:16
Fra : Anders \(6400\)

Dato : 22-05-06 16:28

Alcatel ??

/A

Fra : Max

Dato : 22-05-06 17:01

Hej Anders

> Alcatel ??

Hvad er problemet ?

Mvh Max

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 22-05-06 17:02

Der er en person der efterlyser mobilproducenter, og så skrev jeg Alcatel,
ved ikke om de stadigvæk eksisterer.

/A

Fra : Max

Dato : 22-05-06 19:58

Hej Anders

> Der er en person der efterlyser mobilproducenter, og så skrev jeg
> Alcatel, ved ikke om de stadigvæk eksisterer.

For det første var det ikke mig der efterlyste producenter, og kikker
du på den link jeg gav ville du bemærke at Alcatel er med på listen.

Når du vil svare, så stil dig på det indlæg du ønsker at svare på og
tryk på "Svar til gruppe", så kommer dit indlæg til at ligge rigtig
i tråden.

Mvh Max

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-05-06 18:55

> der må være
> flere?

Mitsubishi

--
Michael

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-05-06 19:52

Henrik skrev den 22-05-2006 15:50:
> [...]
>

> Kan de to danske firmaer som rtx og mibron betegnes som værende
> mobilproducenter eller er de bare underleverandører?

Sagem (Frankrig).

mvh

Carsten