hvilke egenskaber kendetegner den perfekte~
Fra : esbvall@hotmail.com

Dato : 20-05-06 14:32

Da jeg for nylig mistede min mobiltelefon (Nokia 6250 snøft) skulle
jeg ud at afsøge markedets muligheder. Det første der faldt mig ind
var at markedet bugnede af mobiltelefoner der solgte sig selv som
multifunktionsmaskiner som når det kom til stykket kun var
middelmådige. MP3 afspillere uden minijack output. Kamera uden blitz
og optisk zoom. Og de modeller der sælger sig selv som
håndværkertelefoner har ikke den samme robusthed som 6250'eren.

Her er mit bud på den perfekte lomme-enhed, der udover
telefonfunktionerne har:

1) MIDI keyboard og en light version af Cubase samt forforstærket line
in til at lave fleresporsoptagelser. Flere skulle kunne tilsluttes via
en FireWire-pisk eller box
2) Lighter (hvorfor er den ikke kommet med noget før?)
3) Kompaktkamera med tidssvarende specs (såsom 5MP og lodret indbygget
optisk zoom)
4) 5-10gb flash-hukommelse (se hvorfor i #5)
5) Den garanti fra min gamle Nokia 6250 om, at den vil overleve et fald
mod et betongulv fra 3m højde.

OK den kommer til at fylde en anelse mere, end den Nokia 1110 jeg endte
med at købe, men så er jeg til gengæld fri for at min lighter ridser
displayet på min iPOD (der bliver overflødig) og min telefon.

Come to papa :)

Esben

Fra : Peter

Dato : 20-05-06 17:40

Hej.....

Mit bud på den perfekte mobil, er idag sikkert vidt forskelligt fra mit bud
for bare få måneder siden, og også hvad mit bud er om få måneder.....

Det jeg mener er at man med mobiltelefoner ikke rigtigt kan tænke sig til
precis hvad der ville være smart, før behovet af en eller anden grund
opstår.
- eller producenterne af sig selv putter det i produkterne..... (I dette
tilfælde er det mest som salgs-gas at de putter en feature i en mobil, og
først senere finder de ud af at holk rent faktisk benytter den feature....)

Hvem ville for bare få år siden (da Nokia 3210/3310 og Siemens C35i var
hotte og nye) tænke på at et kamera og MP3 simpelthen er et "must" ??
- nej vel ??

Mit eget bud er pt. en telefon der:
(Vi starter blødt ud...)
· Skal have et meget bedre kamera, med 5-10x optisk zoom og mindst 5-6Mp.
· Meget bedre blitz.
· Nat/Varme optagelse via infrarød følsom CCD.
· Trådløst går på internet via WiFi hvis det er tilgængeligt.
· IP telefoni via WiFi. (Når WiFi er tilgængelig)
· Kan parres med DECT/GAP kompatible base-stationer (og mindst 3 stk baser
på telefonen), så jeg kan køre med den både hjemme og på arbejdet.

(Og så også...)
· Kunne bruges til multi-Fjernbetjening, til mit tv/dvd osv. (Også B&O)
· Kunne advare om ny post når jeg kommer hjem eller på arbejdet til min
stationære pc´er.
· Kunne modtage streaming video/audio over WiFi.
· Kunne vise skærmbilledet på min stationære PC, og betjene den via
tastaturet el.lign. (Det sidste kan min K750i....)
· Have DAB-radio. (Almindelig FM er for gammeldags, og af dårlig kvalitet
mange steder)
· Kunne modtage DVB-T. (TV + TTV)
· Have ordenlig GPS. (Dvs. ikke noget med bluetooth GPS-modtager)
· Og selvfølgelig skal den have en masse hukommelse, helst med mindst 2
hukommelseskort.

Og så skal den helst ikke fylde meget mere end min K750i, og max. koste
2500.-

Mvh.
Peter

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-05-06 18:15

Du kan faktisk få 2 K750i til den pris, og den falder yderligere i værdi når
K790eren kommer ....

/A

Fra : Peter

Dato : 20-05-06 20:02

Hej.

> Du kan faktisk få 2 K750i til den pris, og den falder yderligere i værdi
> når K790eren kommer ....

Ja, det var også kun størrelsen, jeg mente skulle være som K750i, og ikke at
prisen er 2500.- for K750i.....

Mvh.
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-05-06 19:51

Peter skrev:

> Mit eget bud er pt. en telefon der:
> (Vi starter blødt ud...)

Hvorfor ikke bare forlange at den skal kunne erstatte alle andre
elektroniske apparater i huset?

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 20-05-06 20:00

Hej.

> Hvorfor ikke bare forlange at den skal kunne erstatte alle andre
> elektroniske apparater i huset?

Lige nøjagtig, hvis den også har en kaffemaskine, en blender og el-mikser,
så ville det være rigtig smart......

Det var også lidt det jeg ville frem til med mit indlæg.....

Mvh.
Peter

Fra : Fischer

Dato : 21-05-06 07:39

I har alt for lave ambitioner:
http://www.hetehumor.nl/blog/index.php?id=1075

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 21-05-06 07:47

>I har alt for lave ambitioner:
> http://www.hetehumor.nl/blog/index.php?id=1075

For øvrigt:
Der er en del pornografiske reklamer på denne side, så hvis du ikke kan tåle
den slags, så lad være med at gå derind.
Og det er måske ikke på arbejdet du skal sidde og kigge filmen.

*Fischer

Fra : Peter

Dato : 21-05-06 07:59

Hej.

>I har alt for lave ambitioner:
> http://www.hetehumor.nl/blog/index.php?id=1075

Precis, det er da en del af vejen til den perfekte mobiltelefon....

Specielt er tyverisikringen da rigtig smart......

Hvis den så samtidig med at virke som varmeovn, også lige kunne virke som
HD-recorder og storskærms-projektor, så kunne de da sidde og se en film....

Mvh.
Peter