Mobiltelefoner og wifi
Fra : Søren Olesen

Dato : 19-05-06 17:28

Hejsa

Har sonyerricsson eller nokia ikke laver nogle telefoner som understøtter et
alm wifi netværk, sådan man vil kunne se RSS nyheder, tjekke mail og browse
uden at bruge GRPS.
I så fald, er teknologien så så langt fremme at det kan betale sig at købe
nu?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-05-06 17:48

Ikke mig bekendt !

Men teknologien må være noget af det næste, der kommer i mobilen..

Bortset fra at kameraene bliver det første - op til 10mp
skulle komme i nogle af de næste mobiler.

/A

Fra : Søren Olesen

Dato : 19-05-06 17:49

Det findes allerede i Nokia E70, men er bare ikke sikker på det er
integreret ordentlig.

Fra : LarsJ

Dato : 19-05-06 19:15

Søren Olesen skrev:
> [...]
> alm wifi netværk, sådan man vil kunne se RSS nyheder, tjekke mail og browse

Der findes allerede en hel del Nokia-telefoner med wlan:

http://www.nokia.dk/phones/technologies/wlan/phones.php

N92 og N71 har indbygget RSS-læser

Sony Ericssons kommende SEP990 har også wlan og RSS-læser.

Fra : Søren Olesen

Dato : 19-05-06 19:27

Telefonen skal helst ikke være så stor. Ville ønske min w800i havde det.

Fra : LarsJ

Dato : 20-05-06 20:30

Søren Olesen skrev:
> Telefonen skal helst ikke være så stor. Ville ønske min w800i havde det.

Det er ikke noget problem. F.eks. er Nokia N80 er ikke meget større end
din w800i - 4,6 mm kortere, 4 mm. tykkere og 5.5 mm bredere.

Og Nokia 6136 er (i sammenfoldet tilstand) 10 mm kortere, har samme
bredde og er kun 3,1 mm tykkere.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-05-06 21:08

Søren Olesen skrev den 19-05-2006 18:28:
> [...]
> uden at bruge GRPS.
> I så fald, er teknologien så så langt fremme at det kan betale sig at købe

http://ipmobil.mymobile.dk

IP-telefoni og mobil i samme enhed.

jeg ved desværre ikke hvordan den henter data, når den er inde for
rækkevidde af et trådløst netværk.

Med venlig hilsen

Carsten Riis