Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder på dk.binaer
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 16-06-01 00:23

Efter flere forespørgelser på disse "fantastiske" billeder som vi "kemiske"
fotografer laver, har jeg besluttet at jeg ikke længere vil holde mig
tilbage.

På dk.binaer kan du finde to af mine billeder (Billede 1/2 Tim Lerche). I er
selvfølgelig meget velkomne til at knytte positive som negative kommentarer
til billederne.
Når jeg engang får lavet min hjemmeside www.35mmfilm.dk færdig vil disse to
billeder også være at se der. Men inden hjemmesiden er færdig vil jeg
selvfølgelig ikke afsløre for meget af dens indhold. Jeg synes dog alligevel
at I i forbindelse med denne tids debat skal have lov at se hvad jeg
undertiden går og laver.

Må det bære eller briste....

Tim Lerche Sørensen

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 16-06-01 06:08

Hej Tim

Godt initiativ , jeg ved så ikke hvor kompetent jeg er til at give kritik ,
men jeg vil da prøve.

Billede Mette ,jeg synes det er en god baggrund til billedet.Men jeg ved
ikke rigtig med vinklen/hældningen ,lige når man ser den ser den knaldgodt
ud men når jeg har siddet og kikket lidt er det ligesom mit hoved hele tiden
falder til højre .Lyset er rigtig godt og skarpheden er også rigtig
god.For mig ville det så være interessant at vide lidt om hvad du havde
gjort i mørkekammeret.

Billede Sascha Det at du står en annelse lavere end hende giver en god
virkning , jeg kunne godt have haft tænkt mig at have lidt mere med fra
højre så hun ikke havde været så centreret men det er jo min mening .Det er
lidt svært at give kritik på farver men på min skærm er rigtig gode.Alt ialt
et godt billede.

Nu glæder jeg mig til at se hvad andre skriver så jeg kan se om jeg er
faldet helt ved siden af.
mvh
Lasse

Fra : Kim Østrup

Dato : 16-06-01 12:15

Hej Tim

Det er et par rigtig flotte professionelt udseende billeder du har sendt
til kritik. Der er tænkt over opstillinger, lyssætning, filmvalg,
fremkaldelse og beskæring og det må være i det lys kritikken skal falde.
Det er hårdt

Til at begynde med vil jeg da slå et slag for at de billeder der sendes
op er komprimeret så godt som muligt. Her kunne størrelsen også hjælpe
med til lidt færre kb. Men jeg valgte selvfølgelig selv at "hente" det

Det vil også være en fordel at man kan se hele billedet af en gang på
ens skærm - det gør det unægteligt nemmere at vurdere billedet.

Billede 1:
Motivet er i sig selv en anelse kedeligt imo. Pæn model og pænt tøj, men
det ligner lidt det man vil kunne finde i en reklame for en
tøjforretning - men hvis det er meningen er det i høj grad lykkedes.
Stedet du har brugt er helt fint - og nærmest spændende.

Opstillingen er imo rimelig god - men de mange lodrette linier gør det
hele meget højt - hvilket måske har været tilsigtet ?

Teknisk set er der ikke meget at udsætte - jeg vil dog tillade mig at
*brokke* mig over skarpheden Et billede i den størrelse og med de kb
burde stå kvivskarpt. Men måske scanning eller min skærm - who knows ?

Billede 2:
Motivet er igen OK - og denne gang endda spændende Det våde hår
dufter nærmest af shampoo...

Baggrunden du har brugt ser ganske udemærket ud og det virker meget godt
med de lyse partier der omkranser modellen.Det meget lyse parti omkring
fødderne synes jeg stjæler en del af opmærksomheden - det samme med
partiet lige under lårerne.

Opstillingen er ganske god - selvom alle regler ikke følges Et lille
tilt tilbage mod venstre ville imo ikke skade billedet - men det skal
ikke være tilnærmelsesvis vandret

Teknisk synes jeg der er for meget kontrast - der mangler de mere bløde
overgange mellem halvmørkt og skygge. Kanten til sort virker lidt for
kraftig imo.

Skarpheden kunne jeg igen anke over - men det gider jeg ikke igen

Uha.. Jeg vil gerne lige gentage at det er to meget gode og prof
udseende billeder og at den pernippengrynagtige gang brokkerier skal
ses i lyset af at du gerne skulle videre. Du arbejder jo tydeligvis
henimod at kunne skabe prof portrætter, reklamebilleder, pladecovers
o.l.

Ved ikke om du kan bruge min kritik, men nu er den givet.

Mvh

Kim

Tim Lerche Sørensen <35mm@film.dk> skrev i en

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 16-06-01 19:55

> Det er hårdt

Du må bare lide så

> Til at begynde med vil jeg da slå et slag for at de billeder der sendes
> op er komprimeret så godt som muligt. Her kunne størrelsen også hjælpe
> med til lidt færre kb.

Faktisk har jeg resizet billedet i ACDsee. Det sjove er at billedet kom til
at fylde ca 100 Kb mere i den resizede version (hvad er forklaringen?).

> Det vil også være en fordel at man kan se hele billedet af en gang på
> ens skærm - det gør det unægteligt nemmere at vurdere billedet.

Nu er det jo trods alt billeder der er højere end bredere, og det kan man jo
ikke sige om skærmen...

>jeg vil dog tillade mig at
> *brokke* mig over skarpheden Et billede i den størrelse og med de kb
> burde stå kvivskarpt. Men måske scanning eller min skærm - who knows ?

Billederne ser ikke uskarpe ud på min skærm, men jeg har en teori om at når
man scanner et 10x15 foto bliver det bare ikke lige så skarpt som hvis det
havde været digitalt fra starten af. Man taber altså en del igennem de
forskellige overførelser. Billederne er tæt på råindscanningen. Jeg har ikke
givet dem den store tur i photoshop inden de blev sendt. Jeg tror hvis jeg
scannede billedet på ny idag, kunne jeg få det til at se bedre ud. Jeg
kendte ikke så meget til scannning da jeg scannede dette billede i sin tid.
Dette skal dog ikke opfattes som en undskyldning, nærmere som en forklaring
på de ting du siger.

> Ved ikke om du kan bruge min kritik, men nu er den givet.

.... og tak for det! Det er rart at høre både godt og skidt om sine billeder.

Tim Lerche Sørensen

Fra : lehd

Dato : 17-06-01 17:16

Hej
Jeg ville kikke på nogle af de Foto's i smider på dk. binaer, men desværre
jeg kan ikke finde denne gruppe.
De eneste binaergrupper der dukker op er erotik og motor ???
Jeg bruger Tele.dk
mvh Kirsten

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 17-06-01 17:30

"lehd" <lehd@slaegt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan ikke finde denne gruppe.
> De eneste binaergrupper der dukker op er erotik og motor ???

Prøv: test.news.tele.dk