Modtager sms mange gange i udlandet?
Fra : Jakob Munck

Dato : 14-05-06 11:47

Jeg har en Nokia 3510i, som virker udmærket her hjemme. Men når jeg er i
udlandet har jeg flere gange oplevet, at den modtager den samme sms mange
gange. En person i DK sender altså en sms til mig, og jeg modtager denne sms
10, 20 eller 30 gange.

Jeg har en teori om at det er fordi at telefonen er lidt gammel (?) og at
den derfor ikke udsender et tilstrækkelig klart signal til masten om, at den
har modtaget en bestemt sms og at denne sms derfor sendes til telefonen
mange gange. Men jeg ved ikke, om det er den rigtige forklaring.

Er der nogen som kender dette problem, altså at den samme sms modtages mange
gange på mobilen? Og hvad kan man gøre, ud over at købe en anden og nyere
mobiltelefon?

v.h.
Jakob

Fra : BG

Dato : 14-05-06 16:39

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i meddelandet
> [...]
>
> Er der nogen som kender dette problem, altså at den samme sms modtages
> mange gange på mobilen? Og hvad kan man gøre, ud over at købe en anden og

Jeg hade tidligere dette problem men det var kun i Tjekkiet. Jeg tror det er
operatöret der har komunikationsprobleme. Jeg tror ikke det er problem med
dit mobilos.

Hvor var du når du hade probleme?

Börje, fra Sverige. Undskyld sprogfejle.

Fra : Jakob Munck

Dato : 14-05-06 22:03

> dit mobilos.
>
> Hvor var du når du hade probleme?

jeg har oplevet dette problem både i Syrien og i Indonesien og i Thailand.
Og den danske operatør (Telmore) siger at det ikke er deres skyld.

v.h.
Jakob

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-05-06 07:36

Jeg har oplevet det mange gange i Tyskland. Men kan ikke huske hvor længe
det er siden sidst. Men det har været med ret nye telefoner. Så er den samme
SMS kommet igen og igen i omkring 12 timer. Helt utroligt irriterende.

> [...]
> med dit mobilos.
>
> Hvor var du når du hade probleme?
>
> Börje, fra Sverige. Undskyld sprogfejle.

Der er ikke noget at undskylde. Du er meget let at forstå

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Ped

Dato : 14-05-06 22:08

Jakob Munck skrev:
> [...]
> gange på mobilen? Og hvad kan man gøre, ud over at købe en anden og nyere

Ja, jeg har prøvet det flere gange, dog skal det siges, at sidste gang
er ved at være flere år siden. Jeg fandt ud af, at man kunne stoppe
strømmen af enslydende sms'er ved at skifte operatør (de fleste steder
er der flere operatører at vælge imellem). Det er ikke din telefon der
er noget i vejen med.

M.v.h.

Jens L. Pedersen