Headset HS-11W til Nokia 6310i ?
Fra : Steen

Dato : 11-05-06 17:37

Har været i diverse butikker, bl.a. hos Sonofon,
men man kan ikke fortælle mig om Trådløst headset HS-11W
selv logger på når det har været for langt væk fra telefonen.

Jeg ville så teste det hos Sonofon, men man fortalte mig at der
desværre ikke var batterier i, så det kunne ikke lade sig gøre!

Med mit "gamle" Logitech" skulle jeg hver gang trykke på en tast eller
to, for at logge på igen, og det dur sq ikke når man kører i
trafikken.

Så ? er altså, logger den auto på, når forbindelsen har været væk?

Nogen der ved noget om det?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-06 19:02

Steen skrev:

> Har været i diverse butikker, bl.a. hos Sonofon,
> men man kan ikke fortælle mig om Trådløst headset HS-11W
> selv logger på når det har været for langt væk fra telefonen.

Prøvede lige med 2 stk. SE W800i'er og et HS-11W; jeg prøvede 2 gange at gå
væk fra min mobil mens der var en samtale igang mellem de 2 mobiler, efter
ca. 20 meter begyndte headsettet at skratte, dernæst kom der et par dyt - og
da jeg vendte tilbage til mobilerne var samtalen afbrudt.

> Jeg ville så teste det hos Sonofon, men man fortalte mig at der
> desværre ikke var batterier i, så det kunne ikke lade sig gøre!

> Så ? er altså, logger den auto på, når forbindelsen har været væk?

Hvis det "bare" er forbindelsen til masten der forsvinder vil jeg ikke mene
at headsettet afbryder forbindelsen til mobilen.

Min bedre halvdel og jeg har UnoTel og snakker i timevis ad gangen - og jeg
kan ikke mindes at hun (jeg bruger normalt et headset med ledninger) har
skullet trykke på noget for at koble til igen.

En anden ting er så at når headsettet ikke har så meget strøm på længere
(efter ½+ time / ½ år gammelt headset) kan det knibe med overhovedet at få
gang i headsettet igen ved en ny samtale, selv om lampen stadig lyser
grønt - vi regner i hvert fald med at det skyldes strømproblemer.
Hans

Fra : Steen

Dato : 12-05-06 19:59

On Fri, 12 May 2006 20:02:21 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> Hvis det "bare" er forbindelsen til masten der forsvinder vil jeg ikke mene
> at headsettet afbryder forbindelsen til mobilen.

Det er det ikke, det er når headsættet kommer for lang væk fra
mobilen, altså fx hvis det ligger i bilen og jeg tager mobilen med
langt væk fra bilen så forsvinder forbindelsen til HS, og så er
spørgsmålet om det logger auto på igen når jeg kommer tilbage.

Eller kortere:
Hvis HS er slukket, logger det så på auto når det bliver tændt?

Det kan fx være at mobilen ringer, og så tænder man HS og tager det
på, så skulle det jo gerne logge på, uden at man behøver at trykke på
taster med 180 km i timen

Ellers er det meget lidt HF!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-06 21:53

Steen skrev:

> Hvis HS er slukket, logger det så på auto når det bliver tændt?

Prøvede lige: dét gør det ikke.
Hans

Fra : Steen

Dato : 12-05-06 22:09

On Fri, 12 May 2006 22:52:51 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> Prøvede lige: dét gør det ikke.

Tak, så sparer jeg den udgift.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-06 22:18

Steen skrev:

> Tak, så sparer jeg den udgift.

Velbekomme.
Hans

Fra : Steen

Dato : 14-05-06 10:04

<me@privacy.net> wrote:

> Prøvede lige: dét gør det ikke.

Hmmm, så skal man altid selv logge det på?
For det logger heller ikke på når mobilen ringer, hvis det fx har
været slukket?
Alt dette fordi det er sjældent jeg bruger det, og hvis det altid skal
være tændt, så er der jo sikkert ikke nogen strøm når det så skal
bruges

Findes der en mobil der auto logger HS på når den ringer?

Fra : Poul Erik

Dato : 14-05-06 11:54

Hej

Jeg har en 6310i og et HS26w headset. Jeg har lige prøvet at fjerne
telefonen så langt fra headsettet at forbindelsen afbrydes. Når telefonen
igen kommer inden for rækkevidde kobler headsettet automatisk til. Der
kommer en tekst på telefonens display, men den forsvinder af sig selv.

Mvh. - Poul Erik