Flytte tlf-numre fra 3G telefon til GSM te~
Fra : Thomas VJ

Dato : 11-05-06 11:07

Hejsa,

Af mange grunde har jeg valgt at hoppe tilbage fra 3G til GSM telefoni.
Hardware mæssigt går jeg fra NEC e616 til en Nokia 6270.

Så vidt jeg lige kan gennemskue burde jeg kunne flytte tlf-numrene fra 3G
sim kortet til GSM telefonen blot ved at flytte det gamle 3G sim kort over i
GSM telefonen og så kopiere tlf-numrene derfra ind i GSM telefonens
hukommelse. Er det korrekt?

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 11-05-06 11:11

Det ved jeg ikke om du kan.....

Er der en BT forb.i begge mobiler, så kan du gøre det den vej...

/A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-06 13:39

Thomas VJ skrev:

> [...]
> sim kortet til GSM telefonen blot ved at flytte det gamle 3G sim kort over i
> GSM telefonen og så kopiere tlf-numrene derfra ind i GSM telefonens

Det virker i hvert fald mellem to SE-mobiler, men det giver nogle
uhensigtsmæssigheder. En post med f.eks. hjem, arbejde og mobil
bliver til tre poster under samme navn blot med tilføjelsen /H,
/W og /M. Det er ret irriterende.

Hvis jeg i stedet laver en bluetoothforbindelse mellem to mobiler
(med hver sit kort forstås), så modtages telefonbogen i samme
format som på originalen.

Jeg gemmer den på SIM-kortet, men det er absolut kun som
nødløsning.

--
Bertel

Fra : Thomas VJ

Dato : 15-05-06 20:16

> Det virker i hvert fald mellem to SE-mobiler, men det giver nogle
> uhensigtsmæssigheder.
<klip>

Tilgiv mig min uvidenhed; hvad er en SE-mobil?

> En post med f.eks. hjem, arbejde og mobil
> bliver til tre poster under samme navn blot med tilføjelsen /H,
> /W og /M. Det er ret irriterende.

Ja. Med 200+ kontakter i adressebogen, får jeg da i hvert fald rutine i at
slette poster i denne

> Hvis jeg i stedet laver en bluetoothforbindelse mellem to mobiler
> (med hver sit kort forstås), så modtages telefonbogen i samme
> format som på originalen.

Jeg har også overvejet at gøre det via BT, men NEC e616 har en temmelig
forkrøblet understøttelse af BT, så jeg tvivler på at jeg kan gøre det den
vej.

Nokia telefonen lander her i morgen og SIM kortet om et par dage, og så må
jeg jo se hvordan jeg kan få det til at spille. Når jeg har fundet en
brugbar løsning sørger jeg for at poste den her, så eventuelle andre i samme
situation kan få inspiration/hjælp.

--
Med venlig hilsen,
Thomas VJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-06 22:05

Thomas VJ skrev:

> Tilgiv mig min uvidenhed; hvad er en SE-mobil?

Sony-Ericsson.

--
Bertel

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-05-06 11:51

> Sony-Ericsson.

Doh! Silly me!

--
Mvh, Thomas VJ

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-05-06 11:57

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> brugbar løsning sørger jeg for at poste den her, så eventuelle andre i
> samme situation kan få inspiration/hjælp.

Det lykkedes næsten perfekt at overføre adressebogen fra NEC e616 til Nokia
6270 ved at sætte mit gamle 3G SIM-kort over i GSM telefonen, og så kopiere
fra SIM kortet over i telefonens hukommelse. Det eneste der gik tabt var
e-mail adresserne, og dem har jeg i outlook ...
Jeg tror ikke det ville være lykkedes, hvis det gamle 3G SIM-kort var blevet
lukket ned. Tele2 har været så flinke at sende mig telefon og SIM kort en
uge før mit nummer bliver porteret

--
Med venlig hilsen,
Thomas VJ