Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Chikane
Fra : U. Pedersen

Dato : 16-06-01 00:05

Goddag.

Følgende mail er sendt til kundeservice@orangedk.com

Vil i venligst henstille en af Jeres kunder om at opfører sig
anstændigt, og bede ham undlade at sende privat e-mail som fra min
side kun opfattes som chikane.

Her er hvad jeg har modtaget fra En af Jeres kunder.
**************
From: "Clark Kent" <henri@orangenet.dk>
To: <nmb25383@vip.cybercity.dk>
Subject: Re: Ridefogeden
Date: Fri, 15 Jun 2001 19:37:16 +0200
usr03.cybercity.dk id f5FHnLM58353

U.Pedersen er et træhovede

   m.v.h.
   U.P.
Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-01 09:23

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vil i venligst henstille en af Jeres kunder om at opfører sig
> anstændigt, og bede ham undlade at sende privat e-mail som fra min

enig, og da heller ikke til denne newsgroup...

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-01 12:18

> [...]
>
> Vil i venligst henstille en af Jeres kunder om at opfører sig
> anstændigt, og bede ham undlade at sende privat e-mail som fra min

Hej.

1: Sådan noget skal meldes til abuse@mobilix.dk eller abuse@orangedk.com

2: En enkelt mail anses ikke for abuse, og der vil sandsynligt ikke ske
videre.

3: Indholdet i mail'en er jo måske ikke morsomt, men da ganske uskyldigt.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : P.C.

Dato : 16-06-01 12:49

Hi.

Henrik Aarfeldt skrev i meddelelsen ...
>3: Indholdet i mail'en er jo måske ikke morsomt, men da ganske uskyldigt.

Ikke at jeg på nogen måde vil støtte op om denne "chikane" ,men jeg var ved at
få Colaen i næsen pga. den mail ----- udtrykket "et træhovede" er lidt grotesk
komisk ,det er nok et spørgsmål om mailen egentlig bør regnes som chikane i
forhold til hvad chikane _kan_ udarte sig til .
Jeg ved godt at jeg ikke må sige dette ,men egentlig var mailen ret morsom ; ok
afsenderen burde nok undskylde og det burde være tilstrækkeligt.
"My 2 cent."
P.C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-01 13:20

"P.C." <per.corell@gentofte.mail.telia.com> wrote in message

>det er nok et spørgsmål om mailen egentlig bør regnes som chikane i
> forhold til hvad chikane _kan_ udarte sig til .

Og modtageren har håndteret denne en sag rigtig usmart.

Klage til ISP'en er unødvendig, da de bør afvise den.

Men at samtidig poste det her....det gør jo afsenderen glad....fordi han nu
har opnået det han ville...nemli' gøre modtageren irriteret.

Bedste forsvar mod begyndende chikane, er at ignore det.

Hvis det så tiltager, så kan man evt klage til abuse-afdelingen hos
afsenderen's ISP.
Hvis det bliver rigtig grimt, med trusler og lignende, så er en
politi-anmeldese på sin plads.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Acoon

Dato : 26-06-01 14:33