Erfaringer med CBB
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 09:59

Hejsa

Hvis dette ikke er det rigtige sted at spørge, kan I så ikke lige
henvise mig til den rigtige gruppe?
Ellers går spørgsmålet på erfaringer med CBB Mobil?
Jeg er hos telmore i øjeblikket, men da det er mindre end lidt jeg
bruger mobil, så vil de tage et gebyr på kr 7.50 hvis jeg ikke har
brugt for mere end kr 50 i en tre mdrs. periode. ( Jeg sagde jo det
var mindre end lidt)
Hos CBB ser det ud til at man kun skal tanke en gang hver 8' mdr og
det tror jeg lige jeg kan overkomme
Men jeg vil gerne høre fra jer både med plusser og minusser ved CBB.

mvh Falcon

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 08-05-06 10:10

Har du overvejet unotel ?

/A

Fra : John

Dato : 08-05-06 11:49

Falcon skrev:
> [...]
> det tror jeg lige jeg kan overkomme
> Men jeg vil gerne høre fra jer både med plusser og minusser ved CBB.

Hvis du ellers er tilfreds med dækningen hos Telmore, så spring på
UnoTel. De bruger samme net som Telmore og er generelt billigere end
Telmore og CBB.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 16:49

On Mon, 08 May 2006 12:48:41 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>Hvis du ellers er tilfreds med dækningen hos Telmore, så spring på
>UnoTel. De bruger samme net som Telmore og er generelt billigere end
> [...]
Takker for tipset, du skriver at de bruger samme net som Telmore, vil
det sige at det også er TDC der ejer Unotel?
Jeg vil nemlig godt finde et selskab der ikke er et TDC datterselskab.
Er der nogen steder man kan se hvem der ejer de forskellige mobil
selskaber?

mvh Jørn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-06 18:02

Falcon skrev:

> Takker for tipset, du skriver at de bruger samme net som Telmore, vil
> det sige at det også er TDC der ejer Unotel?

Nej da. Hvor få du den idé fra?

Der er to landsdækkende net i Danmark, TDC og Sonofon. Alle
landsdækkende mobiludbydere bruger ét af de to net.

Unoeuro bruger TDC, ligesom Telmore også gjorde det (og stadig
gør) før det blev opkøbt af TDC. Unoeuro er ikke blevet opkøbt.

--
Bertel

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-05-06 19:09

> Unoeuro bruger TDC, ligesom Telmore også gjorde det (og stadig
> gør) før det blev opkøbt af TDC. Unoeuro er ikke blevet opkøbt.

Bertel, det hedder jo Unotel.

Jesper c",)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-06 21:35

Jesper Hansen skrev:

> Bertel, det hedder jo Unotel.

Nå ja. Det er inde i det andet kontor de hedder "Unoeuro".

--
Bertel

Fra : John

Dato : 08-05-06 21:35

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej da. Hvor få du den idé fra?
>
> Der er to landsdækkende net i Danmark, TDC og Sonofon. Alle
> landsdækkende mobiludbydere bruger ét af de to net.

Nja... selv om Telia stinker, bør de vel også tælles med :)

Så er der UMTS-nettene, selv om ikke just er særlig landsdækkende.

> Unoeuro bruger TDC, ligesom Telmore også gjorde det (og stadig
> gør) før det blev opkøbt af TDC. Unoeuro er ikke blevet opkøbt.

De hedder UnoTel. UnoEuro er webhoteller.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 08-05-06 21:54

Falcon skrev:

> Takker for tipset, du skriver at de bruger samme net som Telmore, vil
> det sige at det også er TDC der ejer Unotel?

Nej heldigvis. Men det er vel bare et spørgsmål om at UnoTel får for
mange kunder, hvorefter TDC æder dem.

> Jeg vil nemlig godt finde et selskab der ikke er et TDC datterselskab.
> Er der nogen steder man kan se hvem der ejer de forskellige mobil
> selskaber?

Telmore = TDC
CBB = Sonofon
Debitel = Dangaard
Tele2 = Svenske Kinnevik (der bl. a. også står bag hustlerfirmaet Viasat)
UnoTel = Zitcom (Der også står bag bl. a. Wannafind, UnoEuro og meget andet)
M1

- det skulle vist være de større og/eller fornuftige selskaber.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 08-05-06 22:02

John skrev:

> [...]
> andet)
>

> - det skulle vist være de større og/eller fornuftige selskaber.

Skulle måske lige have DLG og Debitel AG med ved danske Debitel.

Mvh

John

Fra : Erling Simonsen

Dato : 08-05-06 20:22

Falcon skrev:
> [...]
> det tror jeg lige jeg kan overkomme
> Men jeg vil gerne høre fra jer både med plusser og minusser ved CBB.

Hej.
Jeg er kunde hos CBB (ejes af Sonofon) samt Unotel.
Har haft mange problemer hos CBB, både med betaling, der ikke blev
registreret i første omgang, samt forkert opdatering -
dobbeltregistrering af mit GPRS forbrug.
De har en rigtig DÅRLIG kundeservice.
Jeg købte en tlf. hos dem, hvor der var 40 kr. automatisk indsættelse
på min konto hver den 1.ste.
Det kunne de heller ikke finde ud af at sætte ind.
Så nu venter jeg kun på at få brugt de 6 x 40 kr. - så bliver nummeret
porteret til Unotel.
Jeg vil vove at påstå, at Unotels service er ligeså god som Telmore.
(Har været kunde hos Telmore engang).
Men det fine er, at hos Unotel betaler du kun 63 øre pr. minut, og
der er ingen "dummebøder" på 7,50 kr. pr. måned som hos Telmore, hvis du
ikke bruger for mindst 50 kr. pr. kvartal.
Hvis du har brug for at bruge din mobil i udlandet, så koster det heller
ikke et ekstra gebyr som næsten alle andre selskaber kræver (CBB, Tele2,
Telmore).
Men prøv selv at kikke hos www.unotel.dk

mvh
Erling Simonsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 10:20

On Mon, 08 May 2006 21:21:42 +0200, Erling Simonsen
<erling.virker@ikke.dk> wrote:

> [...]

>Hvis du har brug for at bruge din mobil i udlandet, så koster det heller
>ikke et ekstra gebyr som næsten alle andre selskaber kræver (CBB, Tele2,

Takker for responsen. Nu har jeg tilmeldt mig hos Unotel. Det så ud
til at det var lige det jeg søgte, så må jeg jo se om det lever op til
det.

mvh Falcon