Kan man dette...?
Fra : Magnus

Dato : 06-05-06 19:03

Jeg vil gerne sende en sms-beskeder til en række personer som en slags
mailingliste.

Kan jeg anskaffe mig en mobiltelefon den billigste overhoved og med
ubegranset sms-beskeder og tilslutte den min PC og via noget software sende
den til en række nr. jeg har stående i fx. en tekstfil?

Kan jeg kan nogen anbefale en telefon og abonnement som kan benyttes?

/Magnus

Fra : LarsJ

Dato : 06-05-06 21:58

Magnus skrev:
> [...]
> ubegranset sms-beskeder og tilslutte den min PC og via noget software sende
> den til en række nr. jeg har stående i fx. en tekstfil?

Ja, det kan du godt - men det er nu mere softwaren på PC'en end
mobiltelefonen, der er afgørende. Der findes adskillige programmer til
formålet, bl.a. Nokia PC Suite (gratis)

> Kan jeg kan nogen anbefale en telefon og abonnement som kan benyttes?

Telia Xpress (120 kr. pr. måned + 99 kr. i oprettelse) sælges sammen med
en del billige telefoner, bl.a Nokia 2650, 3100, 3220 (vis du vil bruge
PC Suite) m.fl.
tjek priser her: http://kortlink.dk/2pmh

Alternativt kan du jo købe en brugt telefon og et SMS-abo til 99 kr. om
måneden hos flere af de andre selskaber, men spørgsmålet er om det kan
betale sig.

Man kan som regel kun sende 160 tegn pr. besked - og alle abo. med
ubegrænset SMS tillader ikke erhvervsmæssig brug.

Lars

Fra : Per Bau

Dato : 06-05-06 22:18

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg anskaffe mig en mobiltelefon den billigste overhoved og med
> ubegranset sms-beskeder og tilslutte den min PC og via noget software
> sende den til en række nr. jeg har stående i fx. en tekstfil?

Du skal blot sikre dig at dit abb. giver lov til dette. Se f. eks. hvad
Telia skriver op dette her
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/pages/pdf/betingelser/nye_betingelser.pdf

"Abonnementet må kun bruges til normalt forbrug
fra person til person. Det betyder, at

abonnementet f.eks. ikke må bruges til følgende:

.. Chikane, spam og lign.

.. Automatisk genererede og/eller afsendte

SMS, maskinskabte SMS, maskinafsendte

SMS, afsendelse af en serie af identiske

SMS til samme modtager og lign.

.. Kommercielt til f.eks. markedsføring,

masseudsendelser og lign."
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

http://erik.richard.er.irriterende.dk/

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 07-05-06 22:46

> [...]
> software sende den til en række nr. jeg har stående i fx. en tekstfil?
>
> Kan jeg kan nogen anbefale en telefon og abonnement som kan benyttes?

Kan du ikke oprette grupper på de fleste telefoner ? Ellers vil jeg næsten
tro det er helt sikkert du kan via software til telefonen og en PC såfremt
telefonen understøtter styring via software.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 08-05-06 08:00

> [...]
> sende den til en række nr. jeg har stående i fx. en tekstfil?
>
> Kan jeg kan nogen anbefale en telefon og abonnement som kan benyttes?

Jeg brugte en 6310i til dette med den medfølgende pc software 4.88 tror jeg
det var. Det var simpelthen genialt til formålet, undertegnede blev godtnok
skuffet over den seneste software i forbindelse med tlf. skift hvor der
bl.a. ikke længere er mulighed for at have kontaktgrupper på pc'eren.

Jeg havde et telmore abb. jeg kunne ikke læse at jeg ikke måtte benytte det
til computerafsendte beskeder. Skal så siges at jeg aldrig kom over 2500
sms'r på en måned og det iøvrigt var vittigheder der blev vidersendt, så
ikke noget kommercielt.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 08-05-06 16:27

http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/sms_services/sms_fra_outlook/index.shtml