Hvilken vagt-mobil?
Fra : Steen Suder

Dato : 01-05-06 20:22

På arbejdet (ITvirksomhed) har vi en gammel og slidt SE T230, som vi bruger
som vagttelefon.
Den har set sine bedste dage, hvorfor vi søger en erstatning for den.

Væsentlige krav:
* Den skal kunne larme som ind i helvede (den skal vække en sovende)
* Skal kunne give alarm for ny SMS *selvom man står i en SMS* (dét kan SE
T230 ikke)
* Telefonbog

Mindre væsentlige krav:
* Vibrator
* Nogenlunde batteriøkonomisk
* Nogenlunde solid
* Moderat størrelse

Hvad er der af muligheder? Anbefalinger? Forslag?

--
Steen Suder

Fra : Jesper

Dato : 01-05-06 21:30

Steen Suder den 01-05-2006 21:22:

> Den har set sine bedste dage, hvorfor vi søger en erstatning for den.

SE k700i

> Væsentlige krav:
> * Den skal kunne larme som ind i helvede (den skal vække en sovende)

Jeg har brugt min som vækkeur i over 1 år og vågnet hver gang
(alarmsignal 'morse' -trinvis stigende)
- og er ellers typen med godt sovehjerte og plejede at bruge en hæslig
80´er clock-radio som virkelig var støjende.

> * Skal kunne give alarm for ny SMS *selvom man står i en SMS* (dét kan SE
> T230 ikke)

Hvis jeg har forstået dig ret, altså at du får lyd/txt besked selv om du
er ved at skrive en sms selv, så kan den godt det.

> * Telefonbog

ja

> Mindre væsentlige krav:
> * Vibrator

ja

> * Nogenlunde batteriøkonomisk

kan snildt holde sig i live i 3 dage hvis ikke den skal have BT
aktiveret eller der er voldsomt dårligt signal.

> * Nogenlunde solid

syns jeg den har været

> * Moderat størrelse

også det

mvh

Jesper

--
Du skal sige røv, så griner folk. Så skal du give dem budskabet.
Og når de så er lige ved at kede sig skal du sige røv igen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-06 21:32

Steen Suder skrev:

> På arbejdet (ITvirksomhed) har vi en gammel og slidt SE T230, som vi bruger
> som vagttelefon.
> Den har set sine bedste dage, hvorfor vi søger en erstatning for den.

Forslag: SE K700i

> Væsentlige krav:
> * Skal kunne give alarm for ny SMS *selvom man står i en SMS*
> (dét kan SE T230 ikke)

Jeg *tror* nok at den kan det. Den kan i hvert fald melde sms
midt i en telefonsamtale. Alle andre krav opfylder den.

T610 ville ellers være en billigere løsning, men den irriterer
efter kort tids brug fordi joysticket bliver upålideligt, og
fordi autorepeat ind imellem slås fra af uforståelige årsager.

--
Bertel