Hvilket BT headset
Fra : JS

Dato : 21-04-06 12:11

Skal bruge et BT headset der udelukkende skal bruges i bilen. Det skal være
i den billigere ende, have lang tale/standby-tid, god komfort og god lyd
(minimum af støj).
Er det muligt at oplade sådan et headset i bilen?

Hvad kan I anbefale?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-06 18:01

JS skrev:

> Skal bruge et BT headset der udelukkende skal bruges i bilen. Det
> skal være i den billigere ende, have lang tale/standby-tid, god
> komfort og god lyd (minimum af støj).

FDM's MOTOR havde en test for et par måneder siden, hvor testvinderen var et
Nokia HS-11W.

Vi har købt et par stykker og de er ganske udmærkede - væsentlig bedre end
fx. Jabra BT 500.

Shopmore solgte dem for 424,- kr. incl fragt - leveringstid et par dage -
jeg kan dog ikke længere finde dem i deres sortiement - her er et andet
link:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117807.

Bemærk dog at bluetooth'en er en 2,0-type hvilket kræver en tilsvarende (ny)
telefon - min hustru måtte udskifte sin T68i med en mere passende (W800i)

Passer derudover bl.a. til Nokia: 3650, 3660, 6230, 6260, 6310, 6310i, 6600,
6630, 6650, 6670 6810, 6820, 7280, 7600, 7610, 8910, 8910i, 9500.

> Er det muligt at oplade sådan et headset i bilen?

Ikke umiddelbart.

Der følger en 230V trafo med stik med.
Hans

Fra : CopyCat

Dato : 21-04-06 20:06

> Ikke umiddelbart.
>
> Der følger en 230V trafo med stik med.

Kan Nokia headset ikke lades op med en alm nokia mobillader ??

~~Frank.,

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-06 22:46

CopyCat skrev:

> Kan Nokia headset ikke lades op med en alm nokia mobillader ??

Ved ikke - stikket er et lille rundt et.
Hans

Fra : JS

Dato : 23-04-06 15:57

Hans Paulin (6310) wrote:

> Bemærk dog at bluetooth'en er en 2,0-type hvilket kræver en
> tilsvarende (ny) telefon - min hustru måtte udskifte sin T68i med en
> mere passende (W800i)

Her står der at det er en type 1.1, men det er til en N6230 så det skulle
virke under alle omstændigheder.
http://www.nokia.dk/phones/enhancements/hs-11w/index.php

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-04-06 22:57

JS skrev:

> Her står der at det er en type 1.1, men det er til en N6230 så det
> skulle virke under alle omstændigheder.
> http://www.nokia.dk/phones/enhancements/hs-11w/index.php

Ja, dét har du ret i.

Jeg ved ikke lige hvor kæden er hoppet af - givet er det dog at det ikke
passer på visse ældre mobiler
Hans

Fra : Steen Thom.

Dato : 09-05-06 19:21

Det ville jo være smart med et HS der kunne monteres på mobilen
så det altid ville være til rådighed, og man ikke glemmer det et eller
andet sted, men findes det?
Eller en anden tilsvarende smart løsning.