Fik foræret en mobiltelefon, hvad så
Fra : Mr. Mox

Dato : 13-04-06 11:23

Jeg fik en 3 LG model U8180 af min svigerdatter, men hvordan finder man
ud af om man blot kan købe et kort og sætte i???? Jeg ved ikke hvordan
man ser om den er simlåst (er det sådan det hedder)?? Det er da dumt at
købe et kort og den så ikke kan bruges.

Jeg har på nettet set at Telmore sælger kort til 199 kroner med taletid
for alle pengene, er det ikke godt???

Jeg skal kun bruge telefonen til at have med i bilen som "sikkerhed",
får ikke brug for SMS og alle de ting den ellers kan.

Håber nogen gider give mig et råd og sender de bedste påskehilsener.

Mr. Mox

Fra : Leif Neland

Dato : 13-04-06 12:17

"Mr. Mox" <nytjens@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af om man blot kan købe et kort og sætte i???? Jeg ved ikke hvordan
> man ser om den er simlåst (er det sådan det hedder)?? Det er da dumt at

Kan du ikke låne et kort af een for at prøve?
Hvis den er låst, så er det til et selskab, ikke til et specifikt kort. Så
du skal i så tilfælde blot have et taletidskort fra samme selskab.

Indtil da, så tag telefonen med alligevel; du kan ringe 112 uden simkort og
uden at kende pinkoden fra alle telefoner.

Leif

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 13-04-06 12:50

Er den låst kan du kun bruge 3's egne simkort i den !

Er den ikke simlåst, så kan du også bruge alm. simkort i den.

Det nemmeste vil næsten være, at du køber et taletidskort med x antal min.
på.

Hvis den er 6 md. eller mere, så kan du få udleveret en kode til at låse den
op. Svigerdatteren har (måske) kvitteringen på den, ellers så kan du
kontakte 3 for at få oplyst hvornår det kan lade sig gøre...

/A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-06 13:08

"Mr. Mox" <nytjens@nrdc.dk> wrote in message
> [...]
> af om man blot kan købe et kort og sætte i???? Jeg ved ikke hvordan man
> ser om den er simlåst (er det sådan det hedder)?? Det er da dumt at købe

Da den sikkert er sim-locket.. Ring til 3 på 70313313 så bliver du med det
samme guidet frem til at få den åbnet. Derefter burde du kunne vælge hvilket
som helst selskab.

> Jeg har på nettet set at Telmore sælger kort til 199 kroner med taletid
> for alle pengene, er det ikke godt???

Tja de er lige stoppet med 400kr for 199.

> Jeg skal kun bruge telefonen til at have med i bilen som "sikkerhed", får
> ikke brug for SMS og alle de ting den ellers kan.

Jeg ville nok så vælge Unotel.dk der er vist ikke de store udgifter der der
ingen minimumsforbrug er.

> Håber nogen gider give mig et råd og sender de bedste påskehilsener.

Mange tak, i ligemåde

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-04-06 10:55

Mange tak for de gode svar, her lige lidt mere:

Bjarke Hansen skrev:
> "Mr. Mox" <nytjens@nrdc.dk> wrote in message

> Tja de er lige stoppet med 400kr for

Puh ha det var da noget af en stigning.!!
> Jeg ville nok så vælge Unotel.dk der er vist ikke de store udgifter der der
> ingen minimumsforbrug er.
Jeg har lige været på "forbrug.dk" og der synes Unotel bestemt at være
et meget fordelagtigt tilbud med 63 øre i minuttet.

Med venlig hilsen Mr. Fox

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-06 13:46

Mr. Mox skrev:

> Jeg har lige været på "forbrug.dk" og der synes Unotel bestemt at være
> et meget fordelagtigt tilbud med 63 øre i minuttet.

UnoTel har været et godt bud for menigmand det sidste års tid
Hans