Hvor hører numrene hjemme???
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 12-04-06 16:22

Nu ved jeg godt at de kan være flyttet siden, men hvor hører numrene hjemme,
tænker på eks. 4141xxxx, og det haster

Henrik

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 12-04-06 16:51

"Henrik, Silkeborg" <henrik_newsNOSPAMTOME@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg godt at de kan være flyttet siden, men hvor hører numrene
> hjemme,
> tænker på eks. 4141xxxx, og det haster
mon ikke det Farum nr.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 12-04-06 19:19

"Awul Dasfilshabeda" <Steelaygot@Maowenbach.rxh> skrev i en meddelelse

> "Henrik, Silkeborg" <henrik_newsNOSPAMTOME@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> mon ikke det Farum nr.

Næe, et Jydsk mobilos nummer

Fra : Madsen

Dato : 13-04-06 02:02

Henrik, Silkeborg wrote:
> "Awul Dasfilshabeda" <Steelaygot@Maowenbach.rxh> skrev i en meddelelse

> Næe, et Jydsk mobilos nummer

Tele2
kilde:
http://www.itst.dk/static/nummer/Liste%202%20tlf%20engelsk.pdf

--
Hilsen Madsen

Fra : Brian J. Nielsen

Dato : 13-04-06 13:32

Heysa,

> Tele2
> kilde:
> http://www.itst.dk/static/nummer/Liste%202%20tlf%20engelsk.pdf

Kunne nogen forklare hvordan det hænger sammen mht. nummer flytning? For jeg
har et 302defgh nummer, og jeg kommer oprindeligt fra Telmore, men er nu ved
Tele2. Men ifølge listen er det TDC.. Der er grundlag for forvirring..
Man kan vel ikke, som tingene fungerer i dag, bare se på en liste hvilket
selskab nummeret tilhører?? Så skal det da være en løbende opdateret
liste... :-//

-Brian

Fra : Paw P Larsen

Dato : 13-04-06 13:51

Brian J. Nielsen wrote:
> [...]
> Man kan vel ikke, som tingene fungerer i dag, bare se på en liste hvilket
> selskab nummeret tilhører?? Så skal det da være en løbende opdateret

Som privatperson kan du ikke slå op og se hvilket selskab et
bestemt nummer ligger hos. Telia har en side under deres
On-produkt, hvor man kan se om nummeret ligger hos Telia eller
ej. Det er vist det nærmeste man kommer lokaliseringen af operatør.

TDC har en database med alle numre og hvilken operatør de hører
til. Den bruges til at route kald til det rette netværk.
Operatørerne i Danmark bruger den, og kan slå dit nummer op og se
du har dit nummer hos Tele2.

Listen på ITST angiver hvilket teleselskab, der har råderet over
nummerserien. Hvis du opsiger dit 302xxxxx-nummer hos Tele2, så
vil det efter et stykke tid blive muligt for en ny kunde hos TDC
at få det nummer. Tele2 "mister" nummeret og kan ikke oprette en
ny kunde på det, men må bruge et fra de nummerserier, som de
råder over.

Fra : Madsen

Dato : 13-04-06 17:56

Brian J. Nielsen wrote:
> [...]
> i dag, bare se på en liste hvilket selskab nummeret tilhører?? Så
> skal det da være en løbende opdateret liste... :-//

Det nr som jeg oprettede ved Telmore , står der også TDC ved, men det er jo
også tdc net de blev oprettet på.( ejes også af tdc idag).
Men på listen kan ikke se den nuværende udbyder hvis nummeret er flyttet.
Men det oprindelige spørgsmål var:
klip-
Emne:Hvor hører numrene hjemme???

[...]

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Allan Riise

Dato : 13-04-06 13:55

"Henrik, Silkeborg" <henrik_newsNOSPAMTOME@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg godt at de kan være flyttet siden, men hvor hører numrene
> hjemme,
> tænker på eks. 4141xxxx, og det haster

Med de nummerporteringer der foretages, er det meget svært at få at vide...

--
Allan Riise