SMS Grønland
Fra : roldhave@handi.dk

Dato : 15-06-01 23:19

Hejsa newsgroup

Jeg skal sende en SMS via Email til en mobil i Grønland.
Operatøren hedder " Tele greenland "

Er der nogen som ved hvordan jeg skal gøre ??

Michael

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-06-01 10:12

roldhave> Hejsa newsgroup Jeg skal sende en SMS via Email til en
roldhave> mobil i Grønland. Operatøren hedder " Tele greenland "

roldhave> Er der nogen som ved hvordan jeg skal gøre ??

Det kan du ikke... email->sms gateway er ikke (IIRC) implementeret i
Grønland endnu... Der er stadig en del sms problemer der oppe, de skal
sikkert først løses før der kommer en gateway.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-06-01 11:52

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Grønland endnu... Der er stadig en del sms problemer der oppe,
de skal
> sikkert først løses før der kommer en gateway.

Der er desværre meget få lande hvor en mobiltelefon har en
e-mailadresse i stil med nummer@sms.tdm.dk
nummer@note.sonofon.dk nummer@gsm1800.telia.dk
nummer@sms.mobilix.dk

Danmark er det eneste land hvor jeg véd at det er muligt og
samtidigt gratis at modtage SMS der er afsendt som e-mail.

I Tyskland har alle mobiltelefoner også en e-mailadresse, men
ejeren af mobiltelefonen skal aktivere en tjeneste der gør at
han/hun kommer til at betale DM 0,39 for hver modtagen besked der
er afsendt til telefonens e-mailadresse. Det er altså ikke i
Tyskland at man videresender en kopi af sine e-mails til mobilen,
det kan hurtigt blive dyrt, hvis man får en masse spam.

Claus

Fra : Dorthe og Jon

Dato : 13-07-01 23:29

Ja, spørgsmålet er så om det er noget vi skal være glade for vi har
muligheden for.

Det er de almindelige mobiltelefon ejere der betaler for det e-mail til sms
koster teleselskaberne. det er en kæmpe belastning på nettet med alle de
E-mail til SMS og det koster at opgradere systemet....

Men der er vist noget med at det bliver svære at bruge E-mail til sms nu
hvor det er muligt at flytte sit nummer fra et teleselskab til et andet.

så falder prisen på sms måske engang...

MVH

Dorthe og Jon

Claus E Beyer <cebeyer@hotmail.com> skrev i en