Problemer med ydelse på grafikkort.
Fra : morten

Dato : 21-05-06 08:25

Hej. Min maskine har følgende specs.

AMD Athlon (tm) 64 Processor 2800+, 1,81 Ghz, 1GB RAM og et Geforce 6200,
256 Mb DDR2 grafikkort.

Jeg har et problem når jeg skal spille farcry. Det kører ikke godt nok og
hakker så snart jeg sætter en høj opløsning på.....

Inde i spillet når jeg prøver at auto detecte settings, sættes indstillinger
til LOW...

Kan i ikke fortælle mig hvordan jeg får mit grafik kort til at yde rigtigt.

Morten

Fra : Bruno

Dato : 21-05-06 10:07

morten wrote:
> [...]
> til LOW...
>
> Kan i ikke fortælle mig hvordan jeg får mit grafik kort til at yde rigtigt.

Jeg tror desværre ikke du skal forvente mere af dit grafikkort!

http://www.tomshardware.com/2005/05/24/vga_charts_vi/page8.html

Så vil du spiller FarCry skal der vist et nyt grafikkort i din maskine.

Mvh

Bruno

PS. Bemærk at oversigten jeg linker til slet ikke omfatter de nyeste
grafikkort, ATI X1nnn og Nvidia GeForce 7nnn, de er endnu hrutigere.

Fra : morten

Dato : 21-05-06 12:04

Tak for svaret. Dette beviser bare at sælgere er nogle røvhuller... Jeg har
lige købt det for en måned siden med den besked at det var det vildeste man
kunne købe....

Nej hvor er jeg træt af smarte sælgere.....

Mvh Morten

Fra : Kim

Dato : 21-05-06 13:09

"morten" <mortenspostkasse@oncable.dk> skrev
> Tak for svaret. Dette beviser bare at sælgere er nogle røvhuller... Jeg
> har lige købt det for en måned siden med den besked at det var det
> vildeste man kunne købe....
>
> Nej hvor er jeg træt af smarte sælgere.....

Yea, derfor en god ting selv at sætte sig ind hvordan
en pc virker eller kun handle i en butik hvor man får
en god sevice.

Mit Radeon 9500 pro kan godt køre FarCry men ikke på højste opløsning.

Mvh Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-05-06 15:59

"morten" <mortenspostkasse@oncable.dk> wrote in

> Tak for svaret. Dette beviser bare at sælgere er nogle røvhuller...
> Jeg har lige købt det for en måned siden med den besked at det var det
> vildeste man kunne købe....

Det lyder som lidt af et røvhul ja! Men du skal nok give dig
til at lege lidt mere med dit setup. Jeg kører FarCry på et
gammelt Radeon 9600 pro - og det går _ret_ godt. Det handler
bl.a. om at slå alt fra inden du spiller - dvs. ingen antivir,
disk-checke-ting, internetdillerdaller, downloadere og andet
gejl. Og så selvf. se på hvad du rent faktisk har brug for.
Hvis du ikke kan se forskel så lad være med at smide det op i
en eller anden sindssyg opløsning. Det er meget vigtigere at
texturekvaliteten er høj (så blade og græs ses!) og at der er
en ordentlig framerate.

Jeg læste om en der kørte FarCry på en 700 MHz maskine engang.
Det var vist også med en million små tweaks.. men alligevel.

Ellers god fornøjelse - det er et forrygende godt spil!

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Bruno

Dato : 21-05-06 18:24

morten wrote:
> Tak for svaret. Dette beviser bare at sælgere er nogle røvhuller... Jeg har
> lige købt det for en måned siden med den besked at det var det vildeste man
> kunne købe....

Det lyder mærkeligt. Hvor har du købt dyret henne? Og hvad har du
betalt? (Det vildeste grafikkort koster fortiden små 5000, så hvis du
har betalt efter den slags priser er den virkelig gal!)

Mvh

Bruno

Fra : Peter T.

Dato : 21-05-06 19:58

morten udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tak for svaret. Dette beviser bare at sælgere er nogle røvhuller...
> Jeg har lige købt det for en måned siden med den besked at det var det
> vildeste man kunne købe....

Jøsses en megarøv. 6200-kortet er aldrende grænsende til antikt set i
forhold til dagens IT-normer. Men ok. Den kloge narrer desværre ofte den
mindre kloge, og jeg tror det er for sent at køre en klage på sælger.

Hvilken butik var det? Det kunne være rart med en advarsel.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-05-06 07:23

morten <mortenspostkasse@oncable.dk> skrev i
> [...]
> det vildeste man kunne købe....
>
> Nej hvor er jeg træt af smarte sælgere.....

I så fald er du blevet villedt og bør smide kortet tilbage i hovedet
på sælger, evt. få byttet (mod merbetaling) til et bedre kort.

Hvis du ikke kan understøtte PCI-Express kort på dit bundkort
skal du kigge efter et 7800GS-kort. Dét vil da være det "vildeste
man kan købe" uden at skifte bundkort.

P.S. Det er ikke fordi sælger kendte resten af maskinens
data? Hvis det er en gammel maskine nytter det nok ikke
at sætte et super-grafikkort i den, og så kan han have
lidt ret... F.eks. hvis det er en Celeron processor i
maskinen.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : morten

Dato : 22-05-06 08:50

Problemet ligger nu i at jeg købte det i tyskland i Media Markt i
Flensburg...... Beskeden jeg fik var at det var noget af det sejeste man
kunne få for ca. en tusse og at det var det bedste han havde i
forretningen..

Jeg købte det for 2 1/2 måned. siden så jeg kan nok ikke få det byttet....

Jeg ville også gerne have sat mig mere ind i hvad der er det bedste, men
synes altså efterhånden at det er ved at være en jungle at finde ud af alt
det hardware og alle de specs......

Min comp har forøvrigt følgende specs.

AMD Athlon (tm) 64 Processor 2800+, 1,81 Ghz, 1GB RAM og et Geforce 6200,
256 Mb DDR2 grafikkort og 180 Gb Harddisk.

Mvh Morten

Fra : Kim

Dato : 22-05-06 12:04

> [...]
> synes altså efterhånden at det er ved at være en jungle at finde ud af alt

Det er kun de første par år indtil man lige er kommet ind i det :)

> Min comp har forøvrigt følgende specs.
>
> AMD Athlon (tm) 64 Processor 2800+, 1,81 Ghz, 1GB RAM og et Geforce 6200,
> 256 Mb DDR2 grafikkort og 180 Gb Harddisk.

Og hvilket bundkort, mærke, type, model, årgang ?

Mvh Kim

Fra : morten

Dato : 22-05-06 14:00

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> "morten" <mortenspostkasse@oncable.dk> skrev
>
> Det er kun de første par år indtil man lige er kommet ind i det :)

> Og hvilket bundkort, mærke, type, model, årgang ?

Bundkortet er et Asus k8n-e deluxe

Fra : preben nielsen

Dato : 22-05-06 16:44

"morten" <mortenspostkasse@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Flensburg...... Beskeden jeg fik var at det var noget af det
> sejeste man kunne få for ca. en tusse og at det var det bedste

Der er forskel på "det sejeste man kan få" og "det sejeste man kan
få for en tusse"

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : morten

Dato : 22-05-06 08:58

Kortet er købt i Media Markt i Flensburg...
Og specs på maskine er som følger

AMD Athlon (tm) 64 Processor 2800+, 1,81 Ghz, 1GB RAM og 180 Gb Harddisk

Jeg har et Asus K8N - Deluxe bundkort i. Hvilket kort anbefaler i at jeg
køber til det..... for jeg skal da klart have byttet det her lor... ud til
noget der trækker bedre.

Fra : Kim

Dato : 22-05-06 12:12

> [...]
> køber til det..... for jeg skal da klart have byttet det her lor... ud til

Ups, så ikke luge dit indlæg.

Skift dit bundkort ud med et bedre der kan køre med
din amd 64 cpu.

Er der DDR eller SD ram du kører med nu ?
Og hvor mange klodser ?

Mvh Kim

Fra : morten

Dato : 22-05-06 13:59

Jeg har 1024 mb ram, så det burde være rigeligt....

Fra : Bruno

Dato : 22-05-06 16:32

morten wrote:
> Jeg har 1024 mb ram, så det burde være rigeligt....

1024 MB ram er ikke rigeligt, men lige nu er dit grafikkortet
flaskehalsen så indtil videre er det der du skal kigge.

Som det nævnes andetsted i denne tråd, så kig efter et 7800 GS eller
alternativt så skift bundkort til et med PCI-express. Kig i
dk.edb.hardware.grafikkort hvor slige muligheder diskuteres i et væk.

Mvh

Bruno

PS. Hvis du har givet 1000 euro og der ikke fulgte en lækker skærm med,
så er du altså virkelig blevet snydt.