Silent hunter 3...
Fra : qwe

Dato : 20-05-06 20:18

kan ikke læses i vores Samsung Writemaster DVD (ts-552u).
På UBI's hjemmeside kan man læse at visse drev ikke virker med dvd'ens
kopibeskyttelse. De er kvikke nok til ikke at notere hvilke drev der så kan.
Nogen erfaringer med drev, eller hvordan man kan omgå problemet på anden
vis?

Mvh. og pft.

Per J

Fra : TommyF

Dato : 20-05-06 22:30

On Sat, 20 May 2006 21:18:14 +0200, "qwe" <qwe@qwe.dk> wrote:

> [...]
>Nogen erfaringer med drev, eller hvordan man kan omgå problemet på anden

Har du betalt for gamet så kan du med god samvittighed hente et Nodisc
crack på camecopyworld, det er ikke lovligt , men hvis du har
originalen kan jeg intet se galt i det.
---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Jubii

Dato : 21-05-06 00:27

On Sat, 20 May 2006 23:29:59 +0200, TommyF
<tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Har du betalt for gamet så kan du med god samvittighed hente et Nodisc
>crack på camecopyworld, det er ikke lovligt , men hvis du har
> [...]

Hvad din dårlige samvittighed siger dig og hvad der rent faktisk er tilladt selv
med et originalt spil, er 2 vidt forskellige ting, da det er
ophavretsindehaveren der bestemmer om spillet må crackes. Man svarer helt enkel
nej til at installere spillet hvis man ikke kan holde nallerne væk fra at cracke
spillet. Du ved uala, licens m.m. bestemmelserne der kommer op før spillet kan
installeres.

Der kan stå:

You must read this document before installing this software. Continuing the
installation will signify your approval and acceptance of these terms.

Og:

Whether you are licensing the Software as an individual or on
behalf of an entity, you may not: (i) reverse engineer, decompile,
or disassemble the Software; (ii) modify, or create derivative
works based upon, the Software in whole or in part;
(iii) distribute copies of the Software; (iv) remove any
proprietary notices or labels on the Software; or (v) resell,
lease, rent, transfer, sublicense, or otherwise transfer rights
to the Software.

2. TITLE: You acknowledge that no title to the intellectual
property in the Software is transferred to you. Title, ownership,
rights, and intellectual property rights in and to the Software
shall remain with Grant Averett. The Software is protected by copyright
and patent laws of the United States and international treaties.

Så nej, det kan ikke være med god samvittighed der ændres på softwaren hvis
noget lignende står i licensbestemmelserne.

Fra : TommyF

Dato : 21-05-06 13:49

>Hvad din dårlige samvittighed siger dig og hvad der rent faktisk er tilladt selv
>med et originalt spil, er 2 vidt forskellige ting, da det er
Alle de regler kan de stikke sk.... ...... .... ....

Manden har betalt og han kan gøre hvad han kan for at få gamet til at
virke,uanset hvad loven siger i mine øjne, jeg ville dog retunerer det
og få pengene tilbage. eller sælge det.
---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Jubii

Dato : 22-05-06 11:02

On Sun, 21 May 2006 14:49:25 +0200, TommyF

Typisk svar fra en vis persongruppe.

Fra : TommyF

Dato : 22-05-06 14:57

>Typisk svar fra en vis persongruppe.
Ditto....

Fra : Claus Albæk

Dato : 22-05-06 12:41

Jubii wrote:
> [...]
> proprietary notices or labels on the Software; or (v) resell,
> lease, rent, transfer, sublicense, or otherwise transfer rights

Manden ændrer jo sådan set ikke på noget, det er vel piraten der har
gjort det... og jeg har svært ved at tro på at en udgiver vil klampe ham
når han har betalt for spillet. Jeg endte f.eks med at bruge et 'pirat'
image af Half Life 2 før jeg fik mit spil til at virke og valve/sierra
havde ingen indvendelser mod dette.

mvh.
Claus

Fra : Jubii

Dato : 22-05-06 22:54

On Mon, 22 May 2006 13:41:11 +0200, Claus Albæk <claude@eugina.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Manden ændrer jo sådan set ikke på noget, det er vel piraten der har

Joh, softwaren på hans computer ændres.

> [...]
>når han har betalt for spillet. Jeg endte f.eks med at bruge et 'pirat'
>image af Half Life 2 før jeg fik mit spil til at virke og valve/sierra

Nu var det omkring folks samvittighed og ikke hvad udviklerne siger, de ved
udmærket godt deres software ændres ude hos folk.

Jeg har en aftale med, eller laver een, med min software/spil leverandør om at
hvis softwaren/spillet ikke kan køre på min maskine så kan jeg levere det
tilbage. Køber jeg software uden den aftale må jeg jo gøre hvad jeg kan for at
få rettet fejl m.m. Og selv leverandører i udlandet er flinke til at bytte selv
om varen er udpakket og brugt.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 23-05-06 08:38

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis
> noget lignende står i licensbestemmelserne.

Du burde nok læse opretshavsloven inden du udtaler dig så skråsikkert !
§ 36. Den, der har ret til at benytte et edb-program, må
1) fremstille sådanne eksemplarer af programmet og foretage sådanne
ændringer i programmet, som er nødvendige for, at den pågældende kan benytte
det efter dets formål, herunder foretage rettelse af fejl,

2) fremstille et sikkerhedseksemplar af programmet, for så vidt det er
nødvendigt for benyttelsen af det, og

3) besigtige, undersøge eller afprøve edb-programmet for at fastslå, hvilke
ideer og principper der ligger til grund for de enkelte elementer i
programmet, hvis dette sker i forbindelse med sådan indlæsning, visning på
skærm, kørsel, overførsel, lagring eller lignende af programmet, som
vedkommende er berettiget til at udføre.

Stk. 2. Den, der har ret til at benytte en database, må foretage sådanne
handlinger, som er nødvendige for, at den pågældende kan få adgang til
databasens indhold og gøre normal brug af dette.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 2 og 3, samt stk. 2 kan ikke fraviges
ved aftale.

Niels Svendsen

Fra : Jubii

Dato : 23-05-06 09:37

On Tue, 23 May 2006 09:38:10 +0200, "N.O.Svendsen"
<nosmob-fjerndette-@get2net.dk> wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>databasens indhold og gøre normal brug af dette.
>
>Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 2 og 3, samt stk. 2 kan ikke fraviges

Kan vi blive enige om at de i stk. 3 nævnte nr. 2 og 3 er de samme som de
citerede 2) og 3)?
Og at 1) godt kan fraviges ved aftale? F.eks. den licensaftale man siger ja
eller nej til før en installation kan finde sted, og hvor der evt. kan stå at
man ikke må ændre softwaren?

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 23-05-06 11:31

> [...]
>>> kan

> Kan vi blive enige om at de i stk. 3 nævnte nr. 2 og 3 er de samme som de

Ja

> [...]
> ja
> eller nej til før en installation kan finde sted, og hvor der evt. kan stå

Nej, siden hvornår har private kunnet lave om på lovgivningen blot fordi
ordene ikke passede ind i deres kram ?

Fra : Jubii

Dato : 24-05-06 10:31

On Tue, 23 May 2006 12:31:02 +0200, "N.O.Svendsen"
> [...]
>
>Ja

>Nej, siden hvornår har private kunnet lave om på lovgivningen blot fordi

Ok, du vil ikke indrømme du har taget fejl, og at 1) ikke giver folk ret til at
ændre på software når de har sagt ja til ikke at gøre det for at kunne
installere softwaren.
Dit svar antyder kraftigt at du ikke har forstået det lovcitat du skrev eller de
spørgsmål jeg stillede.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 24-05-06 11:36

> [...]
> installere softwaren.
> Dit svar antyder kraftigt at du ikke har forstået det lovcitat du skrev

Joo, jeg forstår skam ganske udemærket hvad du skriver og i særdeleshed hvad
jeg selv skriver, men siden du gerne vil have det skåret ud i pap så kan du
jo prøve at læse samme lovs § 75c og §75d.
Det skulle gerne gøre dig lidt klogere

Niels Svendsen

NB. her er et link til loven, for at gøre det lidt nemmere for dig.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050072529-REGL

Fra : TommyF

Dato : 24-05-06 20:46

>Niels Svendsen
>
>NB. her er et link til loven, for at gøre det lidt nemmere for dig.
>http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050072529-REGL

Drop det, han er tabt for alt andet end hans egen opfattelse af sagen.

Fra : Jubii

Dato : 24-05-06 23:51

On Wed, 24 May 2006 12:35:38 +0200, "N.O.Svendsen"
> [...]
>jeg selv skriver, men siden du gerne vil have det skåret ud i pap så kan du
>jo prøve at læse samme lovs § 75c og §75d.

Jeg tror dig ikke, svar på det jeg spørger og lad være med at vride dig udenom.

>Niels Svendsen
>
>NB. her er et link til loven, for at gøre det lidt nemmere for dig.
>http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050072529-REGL

Din stakkel.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 25-05-06 01:40

> [...]
> in dk.spil.computer

> Jeg tror dig ikke, svar på det jeg spørger og lad være med at vride dig

Tro, er noget du kan gøre i din kirke, hvis du har en !
Jeg svarer dig på dit spørgsmål, men du forstår det åbenbart ikke. Jeg
vrider mig ikke uden om, det eneste jeg vrider er mine hænder over din
tilsyneladende uvidenhed.
Men Ok, jeg skal da gerne gøre et sidste forsøg.

1. Det er meget sjældent at man under installation af spil skal acceptere
Eula i forbindelse med installationen, hvis den er tilstede er det normalt i
en lille folder, der som regel er forfattet på engelsk/tysk/fransk og andre
fremmedsprog end dansk.

2. Eula og lignende forfattet på engelsk som du gengiver dem har ingen
retsvirkning her i landet, når de følger med et EDB program solgt til
almindelige danske forbrugere. Det kan nemlig ikke forudsættes at en
almindelig forbruger kan læse og forstå engelsk (det er der faktisk rimelig
mange der ikke kan).

3. Det er ikke ulovligt for en privat person at besidde og benytte et
"crack" til at omgå kopisikring eller anden beskyttelse, når det sker med
det formål at kunne installere og afvikle softwaren på brugens maskine.

> Din stakkel.

Du er vist temmelig tykpandet hva´

Fra : Jubii

Dato : 25-05-06 19:28

On Thu, 25 May 2006 02:39:33 +0200, "N.O.Svendsen"
> [...]
>"crack" til at omgå kopisikring eller anden beskyttelse, når det sker med
>det formål at kunne installere og afvikle softwaren på brugens maskine.

Du besvarer stadig ikke mine spørgsmål til dit citat og påstande omkring ophl §
36.

Her er det så igen. Prøv at forstå spørgsmålene, de har intet med noget andet at
gøre.

Svar på det hvis du tør.
stakkel.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 25-05-06 22:33

> Kan vi blive enige om at de i stk. 3 nævnte nr. 2 og 3 er de samme som de
> citerede 2) og 3)?
det har jeg svaret på en gang, jeg behøver vel ikke gentage mig selv ?

> [...]
> ja
> eller nej til før en installation kan finde sted, og hvor der evt. kan stå

Hvilken aftale ? spil og lignende konsum software langes over disken i
butikken indpakket i en farvestrålende æske. Jeg har aldrig kunnet læse en
licens aftale eller eula uden på en sådan æske og har heller aldrig fået den
læst op af ekspedienten med krav om at jeg skulle godkende den inden jeg
købte softwaren.

Aftalebetingelser som forsøges påtvunget køberen efter at købet er
afsluttet har ingen retsvirkning her i landet, og kan derfor jævnfør §36
stk.1 omgås legalt.

> Svar på det hvis du tør.

NB. jeg har arbejdet med sprængstoffer i over 25 år, så jeg "tør" nok mere
end dig lille ven.

Niels Svendsen
(som godt tør underskrive med mit rigtige navn)

Fra : Jubii

Dato : 26-05-06 10:08

On Thu, 25 May 2006 23:33:11 +0200, "N.O.Svendsen"
> [...]
>læst op af ekspedienten med krav om at jeg skulle godkende den inden jeg

Der gælder kun købeloven, og hvis ekspedienten oplæste den ville det være fint.

> Aftalebetingelser som forsøges påtvunget køberen efter at købet er
>afsluttet har ingen retsvirkning her i landet, og kan derfor jævnfør §36
>stk.1 omgås legalt.

De er lavet under internationale aftaler, så jo de gælder også hvor de aftaler
gælder. Om danmark så har skrevet under på den aftale kan du jo så undersøge
nærmere inden du næste gang siger de ikke gælder her.

>NB. jeg har arbejdet med sprængstoffer i over 25 år, så jeg "tør" nok mere
>end dig lille ven.

Oh, din stakkel.

>Niels Svendsen
>(som godt tør underskrive med mit rigtige navn)

Enhver kan skrive et alias her på usenet. Og det er kun hvad det er. Om det er
dit navn ved ingen.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 26-05-06 11:50

> [...]
> in dk.spil.computer

> Der gælder kun købeloven, og hvis ekspedienten oplæste den ville det være

Præcis. Endelig er du ved at fatte det, køberen er ikke forpligtet af
aftaler der forsøges indgået efter at handelen er afsluttet.

> [...]
> undersøge
> nærmere inden du næste gang siger de ikke gælder her.

Det er din påstand så du må stå for bevisførelsen !

Fra : Jubii

Dato : 27-05-06 11:51

On Fri, 26 May 2006 12:50:10 +0200, "N.O.Svendsen"
> [...]
>
>Præcis. Endelig er du ved at fatte det, køberen er ikke forpligtet af
>aftaler der forsøges indgået efter at handelen er afsluttet.

Hvor står det i købeloven. Dine påstande bliver vildere og vildere.

>Det er din påstand så du må stå for bevisførelsen !

Jaså? Er det ikke dig der påstår at de internationale aftaler ikke gælder her og
at § 36 stk. 1 1) kan omgås?

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 27-05-06 23:36

> On Fri, 26 May 2006 12:50:10 +0200, "N.O.Svendsen"
> <nosmob-fjerndette-@get2net.dk> wrote:
> in dk.spil.computer

> Hvor står det i købeloven. Dine påstande bliver vildere og vildere.

åh ja, jeg burde nok have rettet dit udsagn til aftaleloven. Men jeg ville
ikke forvirre dig yderligere, du har jo lidt svært ved Danske love.

>>> gælder. Om danmark så har skrevet under på den aftale kan du jo så

> Jaså? Er det ikke dig der påstår at de internationale aftaler ikke gælder
> her og
> at § 36 stk. 1 1) kan omgås?

Det er dig der fremsætter påstand om at dansk lov tilsidesættes af en eller
flere internationale aftaler. Hvilke aftaler ?

> Din stakkel.

(en lidt sølle signatur du holder dig, kunne du ikke finde på noget bedre ?)

Fra : Jubii

Dato : 29-05-06 00:19

On Sun, 28 May 2006 00:36:07 +0200, "N.O.Svendsen"
> [...]
>
>åh ja, jeg burde nok have rettet dit udsagn til aftaleloven. Men jeg ville
>ikke forvirre dig yderligere, du har jo lidt svært ved Danske love.

Jeg tror efterhånden du vil inddrage samtlige danske love i denne debat, hvor du
ikke kan finde ud af du ikke kan ændre på at det ikke er tilladt at ændre
softwaren, når de internationale love gælder.
Om de gælder kan du slet ikke finde ud af.

>Det er dig der fremsætter påstand om at dansk lov tilsidesættes af en eller
>flere internationale aftaler. Hvilke aftaler ?

>(en lidt sølle signatur du holder dig, kunne du ikke finde på noget bedre ?)

Og tiltaleformer har du heller ikke lært i skolen eller hvor du nu har lært den
smule du ikke ved.

Din stakkel.

Iøvrigt er det for sent for dig at lære noget. bye.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 29-05-06 06:53

> [...]
> softwaren, når de internationale love gælder.
> Om de gælder kan du slet ikke finde ud af.

Besvar spørgsmålet i stedet for at snakke udenom.

Det er dig der fremsætter påstand om at dansk lov tilsidesættes af en eller
flere internationale aftaler.

Hvilke internationale aftaler ?

Fra : Hagar

Dato : 21-05-06 02:42

"TommyF" <tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> skrev i en meddelelse

> Har du betalt for gamet så kan du med god samvittighed hente et Nodisc
> crack på camecopyworld, det er ikke lovligt , men hvis du har
> [...]

Som jeg forstår hans indlæg, så kan hans drev ikke læse disken, hvad skal en
no-cd så hjælpe ?

Hagar

Fra : Ding-Dong

Dato : 21-05-06 04:45

Hagar skrev i en meddelelse
> Som jeg forstår hans indlæg, så kan hans drev ikke læse disken, hvad skal
> en no-cd så hjælpe ?

Ved at bruge en NOCD crack, og starte et spil med den, skal spillet ikke
verificere at det rent faktisk er tilstedet i dit drev, enten på DVD eller
CD.
Det er tit og ofte brugt til uoriginale spil.
Der er dog efterhånden begyndt at dukke en del spil op på markedet, der ikke
behøver en skive i drevet for at verificere at man har en original udgave af
spilllet, og dermed give tilladelse til at spille.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Benny

Dato : 21-05-06 13:00

Som jeg forstår hans indlæg, så kan hans drev ikke læse disken, hvad skal
en no-cd så hjælpe ?

Jeg har læst et eller andet sted at musik branchen har samme problemer med
deres kopibeskyttelse, som gør at man ikke kan afspille CDen i ens
cd-maskine. Jeg mener at forbrugerstyrelsen har afsagt en slags dom i den
slags sager, men kan ikke huske helt præsic hvad det endte med. der var også
snak om kopibeskyttelsen på cd-rom (software). Det må være ulovligt af sælge
musik/software, som ikke kan afvikles/spilles!

Eller er jeg helt galt på den?

Benny

Fra : usenet

Dato : 21-05-06 16:30

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> verificere at det rent faktisk er tilstedet i dit drev, enten på DVD eller

Hvis man så ikke kan få installeret spillet fordi ens drev ikke kan læse
skiven, så hjælper det vel lige fedt med en NoCD?!!!!
Har du prøvet og gøre skiven ren med noget sulfo, tørre den af med en blød
klud og så i drevet med den igen??

/Dan

Fra : qwe

Dato : 21-05-06 16:43

Fandt spillet i en rodekasse for et stykke tid siden, men har først haft
tid/lyst til at se på sagerne nu.
I øvrigt fandt jeg en firmware update til drevet, så nu funker det..., og
hvorfor gjorde jeg så ikke det før jeg besværede forummet...?

Tak for foreslagene.

Per J