Sidder fast i Tomb Raider Legend, West Afr~
Fra : Mogens

Dato : 27-04-06 22:58

Hejsa

Jeg sidder fast på banen "West Africa", altså der hvor der
i bedste Indiana Jones stil kommer en kæmpe stenkugle rullende
bagfra.

Jeg har læst mig til at Lara skal hoppe over de første spyd i
højre side og derpå diagonalt til venstre for at passere de
næste spyd i venstre side af tunellen.

Problemet er bare at jeg ikke synes jeg kan få Lara til at
reagere ordenligt i denne sekvens. Efter cutscenen der viser
stenen står hun lige midt for spyddene og jeg kan ikke få
hende til højre hvor der kun er et spyd i knæhøjde.
Uanset hvad jeg prøver, så hamrer Lara direkte ind i spyddene
og bliver hentet af stenkuglen brøkdelen af et sekund senere.

I de andre "film-sekvenser" hvor Lara skal gøre noget bestemt
er der blevet vist en pil som man så skulle reagere på, men i
denne sekvens vises et billede af Lara der nærmest flyver
sidelæns med trukne pistoler. Det er sikkert et hint til hvad jeg
skal trykke på, men jeg har prøvet at skyde, at hoppe og en
kombination af ovenstående, men uden held.

Har I nogen forslag til hvad jeg skal trykke på af taster for at
komme videre her ? Jeg synes jeg har prøvet alt. :o\

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 12:20

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har I nogen forslag til hvad jeg skal trykke på af taster for at
> komme videre her ? Jeg synes jeg har prøvet alt. :o\

Det du selv har læst dig til er også det du skal gøre, men brug tastaturet
til at styre hende med istedet for musen det virker men indrømmet det skal
gå stærkt for det lykkedes. Og så skal du lige springe over nogle spyd inden
udgangen så er du ude, held og lykke.

Mvh. Michael

Fra : Mogens

Dato : 29-04-06 17:59

On Sat, 29 Apr 2006 13:19:40 +0200, "M.G. Jensen"
<michaelsnabela.sedennet.dk> wrote:

> [...]
>gå stærkt for det lykkedes. Og så skal du lige springe over nogle spyd inden

Jo tak, men hvad skal jeg trykke på ?

I de andre sekvenser har der været vist "pil op", "pil ned",
"højre" og "venstre", men her komme et billede af Lare
der springer til side med trukne pistoler. Hvad betyder det ?

Springer Lara lige frem, banker hun ind i spyddene og
springer hun til højre kommer hun ikke hen til dem.
Jeg synes ikke lige jeg kan få hende til at springe på
skrå for at komme forbi spyddene og videre.

mvh Mogens

Fra : Silver

Dato : 29-04-06 20:52

> Springer Lara lige frem, banker hun ind i spyddene og
> springer hun til højre kommer hun ikke hen til dem.
> Jeg synes ikke lige jeg kan få hende til at springe på
> skrå for at komme forbi spyddene og videre.

Jeg mindes at man først skulle begynde at styre hende da synsvinklen
skiftede til bagved den store kugle mens den buldrer fremad og man kan se
Laura foran den og spyddende foran hende igen.

Held og lykke.
Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 13:43

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skiftede til bagved den store kugle mens den buldrer fremad og man kan se
> Laura foran den og spyddende foran hende igen.

Ja netop lige så snart man ser Lara bagfra trykker man (hvis man kører med
default opsætning) W og rykker hende en smule til højre med D hopper over
spydene og med det samme rykker hende til venstre med A og laver et
crouch/roll under spydene med W og F samtidig.

Mvh. Michael

Fra : Mogens

Dato : 01-05-06 16:32

On Sun, 30 Apr 2006 14:42:58 +0200, "M.G. Jensen"
> [...]

>spydene og med det samme rykker hende til venstre med A og laver et
>crouch/roll under spydene med W og F samtidig.

Sådan, så lykkedes det endelig. Det hjalp at slippe musen
og dreje Lara med D tasten istedet. Mærkeligt at den ellers
så udemærkede musestyring svigter totalt i denne ene
sekvens. Man kan simpelthen ikke dreje Lara med musen
lige her. Weird.
Nå, men tak for hjælpen.

mvh Mogens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-06 15:18

Mogens skrev:

> Det hjalp at slippe musen og dreje Lara med D tasten istedet.
> Mærkeligt at den ellers så udemærkede musestyring svigter totalt
> i denne ene sekvens.

Jeg synes i det hele taget, at styringen virker ugennemtænkt
sammenlignet med tidligere versioner. Nu kan man f.eks. ikke få hende
til at dreje lige så stille rundt om sin egen akse ved at holde shift
nede og trykke på pil venstre eller pil højre, og har man ikke shift-
tasten nede, men blot bruger piletasterne, så drejer hun 180° ved et
enkelt tryk på pil venstre eller pil højre. Det gør det meget svært
at få hende styret hen i den retning, man ønsker, synes jeg.
Man kan heller ikke længere få hende til at dykke ved blot at trykke
pil ned og pil op igen, når man vil op til overfladen.

Desuden så mangler jeg en look-tast. Hvor er den blevet af?
Man kan kigge rundt med musen, men jeg ønsker at kunne trykke en tast
ned og så få hende til at kigge rundt med piletasterne, som man kunne
tidligere. I tidligere udgaver, var look-tasten vist som standard sat
til End-tasten, så vidt jeg husker.

--
Hilsen
Madsen