Battlefield2 og ram
Fra : Keldo

Dato : 12-04-06 13:29

hejsa

Jeg spiller battlefield2 en del. Nogle gange hakker pcen og der læsses
ivrigt fra Harddisken. Jeg har 1GB ram, vil endnu 1 GB afhjælpe dette
problem, dvs. med ialt 2 GB Ram?

Fra : ct

Dato : 12-04-06 14:25

2gb hjælper i BF2, specielt når der skal loades og afsluttes på banerne, og
harddisken swapper en hel del mindre.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-04-06 14:32

> Jeg spiller battlefield2 en del. Nogle gange hakker pcen og der læsses
> ivrigt fra Harddisken. Jeg har 1GB ram, vil endnu 1 GB afhjælpe dette
> problem, dvs. med ialt 2 GB Ram?

Jeg har 768 MB, kører windows 2000

Det tager lidt lang tid at loade, men når jeg først er inde loader den ikke
igen!

Brian

Fra : Vega

Dato : 12-04-06 14:31

> [...]
>
> Jeg spiller battlefield2 en del. Nogle gange hakker pcen og der læsses
> ivrigt fra Harddisken. Jeg har 1GB ram, vil endnu 1 GB afhjælpe dette

Jep, det hjælper mere end jeg forventede, gik selv fra 1gb til 2 gb, og så
holdt det helt op med hakke.

Mvh. Vega.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 15-04-06 17:07

> [...]
>
> Jeg spiller battlefield2 en del. Nogle gange hakker pcen og der læsses
> ivrigt fra Harddisken. Jeg har 1GB ram, vil endnu 1 GB afhjælpe dette

Jeg oplevede, at da jeg skiftede mit 6600gt ud med et 7800gt,
begyndte spillet at hakke meget de første 2-3 sekunder.
Måske det har noget med opløsning og hvor mange detaljer,
man har slået til at gøre. Overvejer også at opgradere fra
1 gb til 2 gb, for at se effekten.

Per.

Fra : Mogens

Dato : 16-04-06 12:48

On Sat, 15 Apr 2006 18:07:08 +0200, "Per Jørgensen"
<per.b.j@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Måske det har noget med opløsning og hvor mange detaljer,
>man har slået til at gøre. Overvejer også at opgradere fra

Hej

Jeg har selv et 7800GT kort og skiftede fra 1 til 2 GB RAM
og det gjorde en enorm forskel i BF2. Hakkeriet forsvandt
fuldstændigt og både opstart og nedlukning af spillet gik
meget hurtigere. Især nedlukning. Da jeg havde 1 GB RAM
tog det ca 30 sek at lukke BF2 ned. Med 2 GB er den tid
skåret ned til 1 sek.

mvh Mogens