Gode mus?
Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 10:18

Hvad er tricket til at få en god og responsiv mus? Det virker på mig som
en mus kun er optimal en månedstid så bliver den sløv og regaerer
dårligere og dårligere.

Fra : Max

Dato : 04-04-06 10:52

Hej PerX

> som en mus kun er optimal en månedstid så bliver den sløv og regaerer
> dårligere og dårligere.

Jeg tror det er en fejl 40.

Mvh Max

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-06 11:03

Kan det være trådløs mus? - De kan godt blive mærkellige med tiden, især
hvis det er no-name!

Jeg kan anbefale Logtiech MX510, har aldrig oplevet noget lignende med mine
logitech, eller venners microsoft mus for den sags skyld...

> Jeg tror det er en fejl 40.

Ja det har jeg nu heller aldrig oplevet...

Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-04-06 11:09

Brian Lund wrote:
> Jeg kan anbefale Logtiech MX510, har aldrig oplevet noget lignende
> med mine logitech, eller venners microsoft mus for den sags skyld...

Har jeg også haft og kan anbefales. Kører nu med den nyere MX518, så den
ville jeg da snuppe.

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 13:40

In article <443245a8$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>, dazzler53
@hotmail.com says...

> Har jeg også haft og kan anbefales. Kører nu med den nyere MX518, så den
> ville jeg da snuppe.

Tak, jeg bryder mig bare ikke om mus med en rulleknap i midten.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-04-06 21:37

> Har jeg også haft og kan anbefales. Kører nu med den nyere MX518, så den
> ville jeg da snuppe.

den købte jeg osse for nyligt - ikke trådløs (findes måske ikke?) - men jeg
foretrækker dem med kabel og den mus funker optimalt hele tiden.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 13:38

In article <e0tgbc$i6j$1@news.net.uni-c.dk>, geronimo@-ABCDE-
mobilixnet.dk says...

> Kan det være trådløs mus? - De kan godt blive mærkellige med tiden, især
> hvis det er no-name!

Næ, det har altid været almindlige mus (med årene er det jo blevet til
en del, men det har aldrig været trådløse)

> Jeg kan anbefale Logtiech MX510, har aldrig oplevet noget lignende med mine
> logitech, eller venners microsoft mus for den sags skyld...

> Ja det har jeg nu heller aldrig oplevet...

Hurrah for jer så.

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 13:40

> [...]
> logitech, eller venners microsoft mus for den sags skyld...

> Ja det har jeg nu heller aldrig oplevet...

Iøvrigt hvad bruger du som mussemåtte, måske har det noget med sagen at
gøre?

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-06 14:19

> Iøvrigt hvad bruger du som mussemåtte, måske har det noget med sagen at
> gøre?

Jeg har altid brugt bordfladen, evt. et stykke A4 papir henover!
Jeg er så begyndt at bruge en Icemat black, udelukkende fordi jeg fik den
gratis ;)

Før havde jeg bare en logitech pilotmouse optical, det er den med to
knapper, og et rullehjul.

Hvorfor vil du ikke have et rullehjul? - Det er da praktisk både til at
browse, og til at spille med imø. Om ikke andet kan du jo bare pille det af,
selvom din garanti så nok ryger!

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 19:47

In article <e0trs0$kdu$1@news.net.uni-c.dk>, geronimo@-ABCDE-
mobilixnet.dk says...

> Jeg har altid brugt bordfladen, evt. et stykke A4 papir henover!

Hm.. også i præcisions skydes spil? :)

> Jeg er så begyndt at bruge en Icemat black, udelukkende fordi jeg fik den
> gratis ;)

Kender den ikke, men det lyder sejt ;)

> [...]
> browse, og til at spille med imø. Om ikke andet kan du jo bare pille det af,

Mja, men jeg har altid været vandt til en rigtig trykke knap, og jeg kan
ikke trykke på rulle hjulet uden også at rulle med det, så det går helt
i ged :)

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-06 20:34

> Hm.. også i præcisions skydes spil? :)

Ja! - Hvis bordpladen har været for ujævn er det netop at jeg bruge A4
papiret...

> Kender den ikke, men det lyder sejt ;)

I bund og grund er det egentlig bare en sandblæst glasplade, med et stykke
sort folie klistret fast på den side der vender ned mod bordet. Så de havde
dem i Bilka her den anden dag!

> Mja, men jeg har altid været vandt til en rigtig trykke knap, og jeg kan
> ikke trykke på rulle hjulet uden også at rulle med det, så det går helt
> i ged :)

Jeg har aldrig haft tre knapper, det er nok derfor jeg aldrig har savnet en
tredje knap, til gengæld er rullehjulet rart når du f.eks. skal skifte
våben.
Jeg bruger kun venstre, højre, rullehjul til at skifte mellem våben og en af
sideknapperne bruger jeg til voice-chat... Resten bruger jeg keyboardet til!

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-06 05:57

In article <b7b4$4432c99d$55da9c33$16446@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...
> at

> Ja! - Hvis bordpladen har været for ujævn er det netop at jeg bruge A4
> papiret...

Hm.. renser du tit musen? Måske har jeg overset de skal vaskes og
presses hver uge :)

> [...]
> sort folie klistret fast på den side der vender ned mod bordet. Så de havde

Må jeg huske hvis jeg kommer forbi Bilka :)

> Jeg har aldrig haft tre knapper, det er nok derfor jeg aldrig har savnet en
> tredje knap, til gengæld er rullehjulet rart når du f.eks. skal skifte
> våben.

Ja, de er jo efterhånden også holdt helt op med at lave "normale" 3
knaps mus.

Fra : Brian Lund

Dato : 05-04-06 11:06

> Hm.. renser du tit musen? Måske har jeg overset de skal vaskes og
> presses hver uge :)

Jeg bruger optisk mus, så nej, jeg renser stort set aldrig musen! - Da jeg
havde kuglemus måtte jeg efter det en gang om måneden cirka. Med den optiske
er det højst et hår eller en fnuller der sniger sig ind under sensoren, og
det fikses ved at vende musen på hovedet, og puste snavset væk!

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 06-04-06 08:34

In article <e10503$5u4$1@news.net.uni-c.dk>, geronimo@-ABCDE-
mobilixnet.dk says...

> [...]
> er det højst et hår eller en fnuller der sniger sig ind under sensoren, og
> det fikses ved at vende musen på hovedet, og puste snavset væk!

Hmm, lyder jo meget besnærende :)

Fra : Peter T.

Dato : 05-04-06 13:01

PerX ... udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hm.. renser du tit musen? Måske har jeg overset de skal vaskes og
> presses hver uge :)

Glem ikke vridemaskinen, tørretumbleren og strygejernet. :)

Er det en gammeldags kuglemus, du har? For kuglen bliver fysisk slidt
mindre og mindre og får derved sværere ved at få fat på rullerne på trods
af fjederen inden i. Og det går især hurtigt med nedslidningen, hvis
kuglen kører på en ru overflade, som feks et gammeldags træbord, fremfor en
glat. Så en optisk eller lasermus og et godt museunderlag ala ice-mat er
vejen frem.

--
Mvh. Peter T.

Fra : PerX ...

Dato : 06-04-06 08:36

In article <Xns979C8EAE7C9C1muh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> Glem ikke vridemaskinen, tørretumbleren og strygejernet. :)

Musen ryster af skræk allerede *G*

> Er det en gammeldags kuglemus, du har?

Yep.

> [...]
> af fjederen inden i. Og det går især hurtigt med nedslidningen, hvis
> kuglen kører på en ru overflade, som feks et gammeldags træbord, fremfor en

Bruger de iøvrigt batterier?

> ... og et godt museunderlag ala ice-mat er vejen frem.

Er det stort set bare et stykke plastik?

Fra : Peter T.

Dato : 06-04-06 08:51

PerX ... udviste en rettidig omhu og skrev:

> Musen ryster af skræk allerede *G*

Stakkels mus. :)

> Bruger de iøvrigt batterier?

Hvis de er ledningsfri - ja. Jeg har læst at microsoftmus praktisk talt
kun skal have skiftet batterier 1-2 gange om året. Men det kan være andre
kan bidrage med deres erfaringer her. Jeg ved dog at min egen trådløse,
optiske discountmus fra logitech til 149 eller 199 kr skifter jeg batteri
på hver anden uge.

> Er det stort set bare et stykke plastik?

Jeg har ikke selv en ice-mat, så jeg ved det ikke (jeg ønsker dog en). Men
hvis jeg husker rigtigt, så er den en hærdet sort glasplade. Du kan prøve
at google lidt på den.

--
Mvh. Peter T.

Fra : PerX ...

Dato : 06-04-06 20:52

In article <Xns979D644EBEECEmuh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> Stakkels mus. :)

Ja ikke :)

> [...]
> kan bidrage med deres erfaringer her. Jeg ved dog at min egen trådløse,
> optiske discountmus fra logitech til 149 eller 199 kr skifter jeg batteri

Ok, det lyder tit - så lidt research er måske på sin plads her.

Fra : Peter T.

Dato : 06-04-06 08:57

> Yep.

Forresten. Hvis du altid har brugt kuglemus, så har du noget at glæde dig
til, hvis/når du skifter til en kuglefri. For det er simpelthen *intet*
bøvl med dem, hvis du blot holder dig til et kvalitetsmærke og ikke de
billige skodprodukter fra Netto, Fakta, Aldi, Bauhaus, Harald Nyborg osv.
De virker altid og de reagerer altid superpræcist.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-04-06 18:57

> Yep.

Det forklarer alt! ;)

> Bruger de iøvrigt batterier?

Som svaret, kun de trådløse.
Mine forældre har en microsoft trådløs, og den har holdt strøm siden først i
Januar, selv har jeg en trådløs Logitech LX5, som har holdt strøm siden jul!
Til spil er trådløse dog ikke optimale da de godt kan "lagge" lidt!

> Er det stort set bare et stykke plastik?

Icemat, nej! - Det er en hærdet sandblæst glasplade! - Func surface som jeg
også kan anbefale, er lavet af plastic...

Brian

Fra : Peter T.

Dato : 07-04-06 00:04

Brian Lund udviste en rettidig omhu og skrev:

> strøm siden jul! Til spil er trådløse dog ikke optimale da de godt kan
> "lagge" lidt!

Sig mig. Er det ikke mere en myte end sandhed? Godt nok er min
logitechmus (trådløs, optisk) discountudgaven, men jeg har aldrig fornemmet
lag i hverken i almindelige arbejdssituationer eller i spil.

--
Mvh. Peter T.

Er det ikke bare fedt, at man nu kan gå ud og spise ”fint”, og få mad,
der er ældre end årgangsvinen! Og det koster ikke engang ekstra!!!

Fra : Brian Lund

Dato : 07-04-06 12:47

> [...]
fornemmet
> lag i hverken i almindelige arbejdssituationer eller i spil.

Nej, det er ikke en myte! Det kommer meget an på hvilken mus og hvilket spil
du spiller!
Det er mest synligt i first-person-shooter, og de nyere mus er ikke så
slemme som de gamle.
Men i warcraft 3 kan jeg godt fornemme det _lidt_ med min logitech LX5, har
ikke prøvet FPS, for det kan den bærbare ikke trække alligevel :)

En mus som MX1000 skulle være meget hurtig til at overføre signalet, og
derfor skulle der være ingen, eller næsten ingen lag...

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 13:37

In article <443241d1$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
max_jens@post9.tele.dk.invalid says...
> Hej PerX

> Jeg tror det er en fejl 40.

Og jeg tror dine forældre var i familie med hinanden inden de blev gift.

Fra : Max

Dato : 04-04-06 13:58

Hej PerX

> Og jeg tror dine forældre var i familie med hinanden inden de blev
> gift.

Så kan jeg forstå at jeg har ret og du tager fejl.

Mvh Max

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 19:45

In article <44326d6a$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
max_jens@post9.tele.dk.invalid says...
> Hej PerX

> Så kan jeg forstå at jeg har ret og du tager fejl.

Hey, det er dig som started med at være et fornærmende fjols. *plonk*

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-04-06 18:09

PerX ... wrote:

> Hvad er tricket til at få en god og responsiv mus? Det virker på mig
> som en mus kun er optimal en månedstid så bliver den sløv og regaerer
> dårligere og dårligere.

Prøv en Razer
http://www.razerzone.com/

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : danni plougmann

Dato : 04-04-06 18:33

jeg er særdeles tilfreds med min logitech mx1000 laser mus
har haft den siden den udkom og den er stadig ligså hurtigt som den var by

/danni plougmann

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 19:48

In article <4432adc3$0$47044$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
danni.plougmann@tdcadsl.dk says...
> jeg er særdeles tilfreds med min logitech mx1000 laser mus
> har haft den siden den udkom og den er stadig ligså hurtigt som den var by

Laser mus - lyder avanceret *g*

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-06 21:04

> Laser mus - lyder avanceret *g*

Tjah, det er bare som almindelige optiske mus, bortset fra at lyskilden er
en infrarød laser!
Har selv en trådløs logitech (LX5 eller hvad den nu hedder) til den bærbare,
og batterierne, 2 stk AA, har holdt siden jul! - Men den er ikke optimal til
spil, men MX1000 er nok bedre på det område...

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-04-06 21:31

PerX ... wrote:

> Laser mus - lyder avanceret *g*

Du kan læse om "musens" historie her
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_mouse

Der er ligeledes en forklaring på optical versus laser mus samt en
forklaring hvorfor trådløse mus er knap så gode til "seriøse" spillere

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Vega

Dato : 04-04-06 20:53

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er særdeles tilfreds med min logitech mx1000 laser mus
> har haft den siden den udkom og den er stadig ligså hurtigt som den var by

> [...]

Er også rigtig glad for min MX1000, har haft den i et år og den er ligeså
kvik som dengang jeg købte den, bruger en FUNC sUrFace 1030 musemåtte, og
teflontape under musen. Spiller rigtig godt sammen.

Mvh. Vega.

Fra : Henning

Dato : 04-04-06 21:41

> [...]
>
> Hvad er tricket til at få en god og responsiv mus? Det virker på mig som
> en mus kun er optimal en månedstid så bliver den sløv og regaerer

Er det en optisk eller mekanisk mus?

mvh Henning

Fra : PerX ...

Dato : 06-04-06 08:34

In article <4432d9f9$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, anders@nd.dk
says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Er det en optisk eller mekanisk mus?

De, som sagt flere mus. Som indtil videre kun har været mekaniske.

Fra : Henning

Dato : 06-04-06 14:04

> In article <4432d9f9$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, anders@nd.dk
> says...

> De, som sagt flere mus. Som indtil videre kun har været mekaniske.

Åbn indtil kuglen os se om der sidder snavs på de små ruller. Rens rullerne
med en negl eller en vatpind med isopropyl alkohol. Vask kuglen med
sulfovand. Saml og musen burde være som ny igen.

Se evt her: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=119

mvh Henning