Antal (muslimske) indvandrere i Danmark?
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 19:25

Hej alle,

for et par dage siden da jeg var til debatmøde i Danske Kultur var der
en debat om hvor mange muslimske indvandrere der er i landet.

Forskellige tal blev luftet, bl.a. Lars Hedegårds overslag på 200.000,
baseret på ikke-danske fornavne. De højeste tal jeg hørte luftet var
700.000 - 1.000.000, som jeg dog selv mener er overvurderet med en
faktor på 2.

Men hvor mange muslimske indvandrere er der egentligt i landet?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin K

Dato : 29-04-06 20:23

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor mange muslimske indvandrere er der egentligt i landet?

Det er mig helt ubegribeligt at vi har en kæmpe offentlig instans, der
kalder sig Danmarks Statistik, som ikke engang kan give et ordenligt svar på
sådan et spørgsmål. De har sikkert et eller andet officielt tal for
ikke-vestlige indvandrere, men lur mig om det ikke er korrigeret i politisk
korrekt retning på forskellig vis, f.eks. ved kun at medregne første
generation.

--
Martin K

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-06 08:07

"Martin K" <sp@m.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er mig helt ubegribeligt at vi har en kæmpe offentlig instans, der
> kalder sig Danmarks Statistik, som ikke engang kan give et ordenligt svar

Martin, det skyldes såmænd ikke forhold hos DST, men derimod et faktum, at
blandt andet erfaringerne fra stalintidens Sovjetunion har vist, at det er
en god idé at forbyde registrering af folk på baggrund af deres religiøse
eller politiske ståsted.

Men den verden higer du jo åbenbart efter.

Fra : Martin K

Dato : 30-04-06 10:19

> [...]
> eller politiske ståsted.
>
> Men den verden higer du jo åbenbart efter.

Det svarer jo til at sige, at fordi Stalin børstede tænder så skal vi
allesammen holde op med at børste tænder, ellers er vi ligesom Stalin.

--
Martin K

Fra : td

Dato : 30-04-06 11:05

"Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> Det svarer jo til at sige, at fordi Stalin børstede tænder så skal vi
> allesammen holde op med at børste tænder, ellers er vi ligesom Stalin.

Nu generer tandbørstning ikke så mange. Men det kan registrering gøre. Og
derfor er der en række forhold, som man ikke har lov til at registrere. Se
persondataloven for en nærmere specifikation.

td

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-06 11:47

"Martin K" <sp@m.dk> wrote in message

> Det svarer jo til at sige, at fordi Stalin børstede tænder så skal vi
> allesammen holde op med at børste tænder, ellers er vi ligesom Stalin.

Ja, hvis man er usædvanlig naiv, så svarer de to ting nogenlunde til
hinanden.

De kan på naive vil jo nok bemærke, at førnævnte registre blev brugt i
forfølgelsen af de mennesker, der stod i dem. En forfølgelse, som i sagens
natur kun kunne finde sted, fordi folk stod i disse registre. Derimod er det
jo lidt svært at få øje på kausalsammenhængen mellem Stalins tandbørstning
og de dårligdomme, han påførte sig folk.

Jeg undrer mig over, at du spiller dum og uvidende på dette punkt, for man
får jo uvægerligt det indtryk, at du vitterligt er interesseret i at indføre
stalinistiske tilstande her, og derfor benægter de risici, et sådant
register vil påføre folk.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 11:57

> [...]
> indføre
> stalinistiske tilstande her, og derfor benægter de risici, et sådant

Har de muslimske trossamfund i Danmark ikke registre over deres medlemmer?
Hvordan kan det udgøre en fare for de enkelte medlemmer, hvis de muslimske
trossamfund indberettede deres medlemstal til Danmarks Statistik?

Børge

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-06 14:59

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har de muslimske trossamfund i Danmark ikke registre over deres medlemmer?

Jo, men det er næppe alle muslimer, der er medlemmer af en forening, så det
er ikke specielt præcist at opgøre det på den måde.

Fra : Martin K

Dato : 30-04-06 12:00

> [...]
> indføre
> stalinistiske tilstande her, og derfor benægter de risici, et sådant

Næh, jeg er bare interesseret i at få nogen facts på bordet i
udlændingedebatten. Jeg tror ikke vi skal frygte stalinistiske tilstande i
Danmark så længe vi har demokrati og en fri presse.

--
Martin K

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 12:44

> Næh, jeg er bare interesseret i at få nogen facts på bordet i
> udlændingedebatten. Jeg tror ikke vi skal frygte stalinistiske tilstande i
> Danmark så længe vi har demokrati og en fri presse.

Jeg tror nu mest, modviljen mod registrering af religiøse tilhørsforhold
skyldes den danske tradition for, at religion er et personligt anliggende.

Børge

Fra : Jim

Dato : 30-04-06 13:23

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> "Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu mest, modviljen mod registrering af religiøse tilhørsforhold
> skyldes den danske tradition for, at religion er et personligt anliggende.

Når deres ideologi breder sig ud over det private og gør andre mennesker
fortræd, så skal de registreres som kriminelle bliver det.

J.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-06 15:00

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> Når deres ideologi breder sig ud over det private og gør andre mennesker
> fortræd, så skal de registreres som kriminelle bliver det.

Ok. Jamen det samme kan man jo sige om Dansk Folkepartis ækle,
nationalistiske ideologi, der hver eneste dag kommer rigtig mange
indvandrere til ulempe.

Så lad os da for guds skyld få registreret de mennesker, der stemmer på DF
eller er medlemmer af DF.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 15:12

> Så lad os da for guds skyld få registreret de mennesker, der stemmer på DF
> eller er medlemmer af DF.

Medlemmerne er sandsynligvis registreret hos Dansk Folkeparti. Dansk
Folkepartis stemmetal er givetvist registreret, da det benyttes til
beregning af statstilskud til partiet.

Børge

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-05-06 09:10

> [...]
>
> Medlemmerne er sandsynligvis registreret hos Dansk Folkeparti. Dansk
> Folkepartis stemmetal er givetvist registreret, da det benyttes til

Lad os få et offentligt tilgængeligt register.

Fra : Jim

Dato : 30-04-06 16:55

> [...]
>
> Ok. Jamen det samme kan man jo sige om Dansk Folkepartis ækle,
> nationalistiske ideologi, der hver eneste dag kommer rigtig mange

Mon ikke du forveksler DF med noget noget andet ækelt kaldet islam.

> Så lad os da for guds skyld få registreret de mennesker, der stemmer på DF
> eller er medlemmer af DF.

Ser du, vores medlemsskare er registreret i hovedafdelingen.
Hvad angår de som stemmer på DF, der er jo en hel del flere end hod SF eller
de radigale.
Så det bliver nok lidt svært, når man samtidig skal have stemmehemmelighed.

Men bliv nu voksen først CRL, så kan vi snakke videre til den tid.
Hvis jeg da stadig er her.

J.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-05-06 09:11

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du forveksler DF med noget noget andet ækelt kaldet islam.

Nej, slet ikke.

DF

> Ser du, vores medlemsskare er registreret i hovedafdelingen.

Ja, men det er jo ikke et offentligt tilgængeligt register.

Jeg vil have et register, som er frit tilgængeligt, sådan at andre kan
stille DF'erne til regnskab.

Jamen hvorfor skal vi også det?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-06 18:25

> eller

Relevans?

> stemmehemmelighed.
>
> Jamen hvorfor skal vi også det?

Vi skal have stemmehemmelighed fordi vi er et frit demokratisk land hvor du
ikke skal blive forfulgt eller sat i bås p.ga af politisk, religiøst eller
seksuel observans.
Private foreninger skal naturligvis registere deres medlemmer, alt andet
ville indbyde til fusk. Forskellen er at her har man med overlæg indmeldt
sig og har vedgået reglerne for oplysningspligt.

Michael

Fra : @

Dato : 01-05-06 18:46

On Mon, 1 May 2006 19:25:19 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> [...]
>seksuel observans.
>Private foreninger skal naturligvis registere deres medlemmer, alt andet

skal de nu også det?

mig bekendt er der foreningsfrihed her i landet, men har aldrig hørt
om foreningers pligt til at føre medlemslister

og hvilken fusk ?

ud over hvad diverse ungdomsorganisationer har lavet for at få flere
tilskudskroner

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-05-06 10:06

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi skal have stemmehemmelighed fordi vi er et frit demokratisk land

Det var et retorisk spørgsmål.

Fra : Martin K

Dato : 30-04-06 23:37

> [...]
> indvandrere til ulempe.
>
> Så lad os da for guds skyld få registreret de mennesker, der stemmer på DF

Medlemstal og antal stemmer for et parti er mig bekendt ikke nogen
hemmelighed. Men det ville jeg da også synes var underligt, hvis det var.

--
Martin K

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-05-06 09:11

> [...]
>
> Medlemstal og antal stemmer for et parti er mig bekendt ikke nogen
> hemmelighed. Men det ville jeg da også synes var underligt, hvis det var.

Medlemstal? Jeg vil vide, hvem der er medlemmer.

Fra : @

Dato : 01-05-06 10:36

On Mon, 1 May 2006 10:11:21 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Martin K" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

>Medlemstal? Jeg vil vide, hvem der er medlemmer.

hvorfor et det vigtigt for dig med offentligt tilgængelige
partimedlemslister?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Konrad

Dato : 01-05-06 10:38

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> hvorfor et det vigtigt for dig med offentligt tilgængelige
> partimedlemslister?

LOL!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-05-06 12:23

> hvorfor et det vigtigt for dig med offentligt tilgængelige
> partimedlemslister?

Tror du da, det er det?

Fra : Martin K

Dato : 01-05-06 21:27

> Medlemstal? Jeg vil vide, hvem der er medlemmer.

Så du kan tage ud og genere folk for deres holdninger går jeg ud fra. Tænkte
nok, det var den slags hensigter, der lå bag.

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 30-04-06 23:35

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu mest, modviljen mod registrering af religiøse tilhørsforhold
> skyldes den danske tradition for, at religion er et personligt anliggende.

Ja, og det ville nok også være svært at registrere, hvor mange der troede på
et eller andet. Det ville jo nærmest kræve tankelæsning.

Men det jeg godt kunne tænke mig at vide var, hvor mange indvandrere og
efterkommere fra tredjeverdenslande, der befandt sig i Danmark.

--
Martin K

Fra : @

Dato : 30-04-06 17:09

On Sun, 30 Apr 2006 12:46:55 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>forfølgelsen af de mennesker, der stod i dem. En forfølgelse, som i sagens
>natur kun kunne finde sted, fordi folk stod i disse registre.

medlemmer af den danske folkekirke er registreret PGA skattebetaling

muhammedanere er også registreret hvis de bruger det skattefradrag
som kan bruges til bidrag til godkendte trossamfund

/
andre trossamfund begunstiges af skattereglerne. Deres medlemmer kan
få skattefradrag for økonomiske bidrag til trossamfundet, hvis de
tegner en tiårig kontrakt, et såkaldt gavebrev
http://www.religion.dk/tema/tema:fid=100004180:aid=41644
/

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-05-06 07:00

> medlemmer af den danske folkekirke er registreret PGA skattebetaling
>
> muhammedanere er også registreret hvis de bruger det skattefradrag
> som kan bruges til bidrag til godkendte trossamfund

Så skal man til at lede hos Skat. Det er noget lettere bare at bruge
befolkningsregisteret. Cpr-registeret indeholder i forvejen alle de
grundoplysninger der skal til, hvis man ønskede at lave virkelighedstro
opgørelser fordelt efter oprindelsesland.

> [...]
> få skattefradrag for økonomiske bidrag til trossamfundet, hvis de
> tegner en tiårig kontrakt, et såkaldt gavebrev

Dette fradrag kan jeg ikke se skulle stille dem bedre end
folkekirkemedlemmer. Kirkeskatten er jo netop også fritaget for
indkomstskatten, da den betales direkte af indkomsten.

Fra : @

Dato : 01-05-06 10:06

On Mon, 1 May 2006 08:00:15 +0200, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>grundoplysninger der skal til, hvis man ønskede at lave virkelighedstro
>opgørelser fordelt efter oprindelsesland.

ikke anvendelig, man kan ikke nøjagtigt sige hvilken religion folk fra
et bestemt land tilhører

>Dette fradrag kan jeg ikke se skulle stille dem bedre end
>folkekirkemedlemmer. Kirkeskatten er jo netop også fritaget for
>indkomstskatten, da den betales direkte af indkomsten.

det er de

du kan selv prøve at rode på Told & Skats side

<<<<<
Økonomisk er uligheden imidlertid til fordel for trossamfund udenfor
folkekirken. De får et skattefradrag, der langt overstiger
statsstøtten til folkekirken (150 kr. pr. medlem).
http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=3351&typeid=13&id=2468&menu_parent=&layout=0
<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 29-04-06 21:35

On Sat, 29 Apr 2006 20:24:32 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>faktor på 2.
>
>Men hvor mange muslimske indvandrere er der egentligt i landet?

alt for mange

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 29-04-06 21:56

> [...]
> faktor på 2.
>
> Men hvor mange muslimske indvandrere er der egentligt i landet?

Mener det er 300.000.

/Mikael

Fra : Jim

Dato : 30-04-06 10:39

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Mener det er 300.000.

Det er da i Kbh. alene.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-06 11:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da i Kbh. alene.

Hvor 3/5 af befolkningen således er muslimer?

Det lyder sandelig sandsynligt.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-06 05:45

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
> faktor på 2.
>
> Men hvor mange muslimske indvandrere er der egentligt i landet?

Regn med en kvart million.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 30-04-06 09:25

> Regn med en kvart million.
> --
Der er flere nærmest 3/4 million, deres tæthed er for stor til at udgøre en
kvart million.

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Wilstrup

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-04-06 09:52

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Der er flere nærmest 3/4 million, deres tæthed er for stor til at udgøre
en
> kvart million.

Det må du kunne begrunde lidt bedre.