Gemte knive til halbalslagsmål
Fra : @@

Dato : 29-04-06 15:17

En gruppe somaliske drenge gemte flere store knive i buskadset ved
Nibehal­len, da de i aftes gik til Teenparty - og flere knive blev taget i
brug efter festen. Det skriver Nordjyske Medier.

En 17-årig dreng fra Aars fik et snit­sår i armen, hvorefter gerningsmanden
smed kniven og stak af. Politiet efter­lyser gerningsmanden, men har kun et
sparsomt signalement.

Der var mange til stede uden for hal­len. Dansikring havde vagter på
ste­det, og to civile betjente roser arran­gementet og selve festen.

Festen forløb fredeligt indtil de unge somalieres ankomst ved 22-tiden.
Somalierne var ifølge festdeltageres oplysninger til politiet provokerende
lige fra de trådte ind i hallen.

"Vi vil gøre alt for at få det her opklaret," siger vagthavende ved Løgstør
Politi, Karsten Kristensen.

Efter knivstikkeriet så vagter en 14-årig somalisk dreng samle noget op og
gemme det under jakken. Det viste sig at være en 18 cm lang brødkniv.
Drengen var fra Aalborg Øst. Politiet kørte ham hjem til forældrene og
overgav sagen til de sociale myndigheder

Fra : HrSvendsen

Dato : 29-04-06 15:58

@@ skrev:

> En gruppe somaliske drenge gemte flere store knive i buskadset ved
> Nibehal­len, da de i aftes gik til Teenparty - og flere knive blev taget i
> brug efter festen. Det skriver Nordjyske Medier.

Ja, så hjælper et knivforbud i nattelivet ikke meget. Hvad med et
knivforbud i nærheden af buske? Det må da få den til at gå på
forbyderfantasterne.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 16:08

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Ja, så hjælper et knivforbud i nattelivet ikke meget. Hvad med et
> knivforbud i nærheden af buske? Det må da få den til at gå på
> forbyderfantasterne.

Præcis. Statens forbud er nytteløse - forbryderne vil altid skide på
dem.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 29-04-06 17:38

On Sat, 29 Apr 2006 17:07:30 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Præcis. Statens forbud er nytteløse - forbryderne vil altid skide på
>dem.

lige nøjagtig

i den del af landet hvor jeg bor er der stadig områder hvor momsen
endnu ikke er indført

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 19:36

@ <1@invalid.net> wrote:

> lige nøjagtig
>
> i den del af landet hvor jeg bor er der stadig områder hvor momsen
> endnu ikke er indført

Nord for Limfjorden, right?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-04-06 18:30

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i

> Præcis. Statens forbud er nytteløse - forbryderne vil altid skide på
> dem.

En sådan lovgivning drejer sig jo fortrinsvis om at give politiet hjemmel
til at fratage undersøgte personer deres våben.
--
NoTrabajo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 23:27

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i

> En sådan lovgivning drejer sig jo fortrinsvis om at give politiet hjemmel
> til at fratage undersøgte personer deres våben.
> --
Nejda .. Til at straffe de formastelige .. og tro ikke det ikke vil ærge
dem. Som det var nu var kniven ulovlig i sig selv, med nuværende lovgivning
og givne kontekst. Synderen var så under den kriminelle lavalder. Kig på det
sammen med det. Lav straframmen sådan at besiddelse af kniv 2-3 gange
automatisk giver straf til udvisning .

Voila .. Et problem er løst ...

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 23:23

"Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis. Statens forbud er nytteløse - forbryderne vil altid skide på
> dem.

Det er da kun glimrende - for så bliver de straffet og taget "ud af drift
for en tid"

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-04-06 00:48

Frank Leegaard skrev:

> "Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da kun glimrende - for så bliver de straffet og taget "ud af drift
> for en tid"

Første gang der kommer en alvorlig straf for knivbesiddelse, så
går de kriminelle over til skruetrækkere osv. Din forbudsmani
kommer aldrig til at hjælpe nogen men vil skade en masse.

Fra : Henrik

Dato : 30-04-06 10:11

> Præcis. Statens forbud er nytteløse - forbryderne vil altid skide på
> dem.

Ja, eller sagt på en anden måde:

"Hvis folk begrænses af forbud, er det kun forbryderne der er frie!"

(Frit efter: "Hvis våben er ulovlige, er det kun forbrydere der har våben")

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 10:25

"Henrik" <Hnerik_erik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Hvis folk begrænses af forbud, er det kun forbryderne der er frie!"
>
> (Frit efter: "Hvis våben er ulovlige, er det kun forbrydere der har
> våben")

Kravet om forbud mod knive ligner da også mest et udslag af holdningen: "Det
er samfundets opgave at beskytte befolkningen mod ubehag", hvor Samfundet er
et populært ord for Staten.

Børge

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 11:37

> [...]
>
> "Hvis folk begrænses af forbud, er det kun forbryderne der er frie!"
>
> (Frit efter: "Hvis våben er ulovlige, er det kun forbrydere der har
Genial ide - Fordi så kommer vi jo ikke til at straffe uskyldige idet jo kun
forbrydere så bliver straffet. Det er jo netop min pointe ..

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-04-06 14:33

Frank Leegaard skrev:

> Henrik" <Hnerik_erik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Genial ide - Fordi så kommer vi jo ikke til at straffe uskyldige idet jo kun
> forbrydere så bliver straffet. Det er jo netop min pointe ..

Fedt. Et samfund hvor kun forbryderne er frie ... hvem kunne
ønske sig andet?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 16:36

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Fedt. Et samfund hvor kun forbryderne er frie ... hvem kunne
> ønske sig andet?

Hvis bøder og fængsel er frihed .. så ja ...

men jeg er bange for der er noget du har misset.

/FL

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 16:48

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis bøder og fængsel er frihed .. så ja ...

Pointen er, at kriminelle sjældent bekymrer sig ret meget om, hvad loven
siger.

Børge

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 19:09

Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Pointen er, at kriminelle sjældent bekymrer sig ret meget om, hvad loven
> siger.

Det er så der som foreslået at man bør lave razziaer i nattelivet. Dem der
træffes med kniv skal i gentagelsestilfælde have frihedsstraf. Ved en evt
kommende straffelovsklippekortordning kan flere på hinanden
straffelovsovertrædelser medføre udvisning. Se så tror jeg vi ville være et
stykke.

Jeg ville selvfølgelig hade selv at blive stoppet i sådanne razziaer, men
det er principielt ikke værre end at blive stoppe i spritrazziaer hvor jeg
jo også er blevet stoppet et utal af gange.

Ikke at det er et ideelt lovforslag, men ligesom med spritkørsel skal der jo
gøres et eller andet.

Fra : @

Dato : 30-04-06 19:49

On Sun, 30 Apr 2006 17:36:25 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

>Hvis bøder og fængsel er frihed .. så ja ...
>
>men jeg er bange for der er noget du har misset.

det er vist dig der har misset pointen

jo flere forbud og restriktioner du belemrer folk med
jo mindre frie er de

hvem er det der blæser love og restriktioner en hatfuld-
forbryderne og voldsmændene

så alt dit lovgiveri binder de lovlydige og lader forbryderne gå fri

hvis du tror du kan købe sikkerhed ved at sælge friheden finder du
hurtigt ud af at du så mister begge dele

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 20:05

> det er vist dig der har misset pointen
>
> jo flere forbud og restriktioner du belemrer folk med
> jo mindre frie er de

Gu er det da ej. Hvor fri er du hvis ikke du tør begive dig ud i nattelivet.

> hvem er det der blæser love og restriktioner en hatfuld-
> forbryderne og voldsmændene

Det er rigtigt. Men ved at kriminalisere at bære kniv får man jo netop
straffet forbrydere for de er jo ligeglade. Dermed rammes kun de skyldige så
at sige i en razzia.

> så alt dit lovgiveri binder de lovlydige og lader forbryderne gå fri

Vrøvl ...

> hvis du tror du kan købe sikkerhed ved at sælge friheden finder du
> hurtigt ud af at du så mister begge dele

Hvor var det friheden var hvis den stærkeste med den største kniv har ret
.... eller med andre våben ..

Det er en tragisk fejlslutning at ligegyldighed er lig frihed

Fra : @

Dato : 30-04-06 20:51

On Sun, 30 Apr 2006 21:04:31 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Gu er det da ej. Hvor fri er du hvis ikke du tør begive dig ud i nattelivet.

man _har_ for flere år siden strammet loven omkring knive, antallet af
knivstikkerier er desværre bare øget så det hjalp altså ikke med
skrappere lovgivning det er i øvrigt et ganske kendt fænomen
strengere straffe mindsker ikke kriminaliteten

i vore nabolande har man ikke sådanne love mod at bære kniv
og heller ikke nær så mange knivstikkerier så løsningen er da
nærliggende lav dansk lov efter f.eks. norsk forbillede

hvis friheden til at gå med en ordentlig kniv i bætet er af vigtighed
for mig hvor er min frihed så

>Det er rigtigt. Men ved at kriminalisere at bære kniv får man jo netop
>straffet forbrydere for de er jo ligeglade. Dermed rammes kun de skyldige så
>at sige i en razzia.

problemet er, at nu har jeg i over 40 år altid haft en eller anden
form for kniv på mig uden problemer, og det harmer mig altså at jeg
lige pludeslig skal betegnes som kriminel

>Vrøvl ...

det var da det tyndeste argument i dag

>Hvor var det friheden var hvis den stærkeste med den største kniv har ret
>... eller med andre våben ..

det er jo netop det du ønsker selv om du bare ikke _vil_ erkende det

du ønsker at borgerne skal afvæbnes via lov

så bliver det de lovløse der kommer til at bestemme på gaden, de
blæser nemlig på både den ene og anden våbenlov og er bevæbnede

og strengere straffe hjælper ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 22:12

> [...]
> form for kniv på mig uden problemer, og det harmer mig altså at jeg
> lige pludeslig skal betegnes som kriminel

Et eller andet sted kan jeg kun have et skuldertræk til overs for at en af
dine vaner skal brydes. Hvis lovgivning skal lægges fordi du finder det
ubekvemt kan jeg ikke tage seriøst. Hvis bare et enkelt knivoffer er reddet
er det hele prisen værd at tusinder vanemennesker som dig får brudt jeres
vaner ..

Netop et ureguleret samfund binder de lovlydige- For så har den stærkeste
med den største gun ret ... og hvis tilfældigvis du er en våbenpsykopaterne
skal du få plaffet horder af uskyldige ned i din iver efter at beskytte dig
selv og dine ..

> det var da det tyndeste argument i dag

> det er jo netop det du ønsker selv om du bare ikke _vil_ erkende det
>
> du ønsker at borgerne skal afvæbnes via lov

Jepper .. lige netop ... så kun forbrydere har kniv eller andre våben .. så
må razzier pille dem ud og straffe dem læsteligt ..

Som du selv hævder .. så er det kun ordensmagten eller andre med særlig
certificering der bærer våben - resten kan pilles ud som forbrydere og
skaffes væk fra gadebilledet.

> så bliver det de lovløse der kommer til at bestemme på gaden, de
> blæser nemlig på både den ene og anden våbenlov og er bevæbnede
>
> og strengere straffe hjælper ikke

Nåda da .. her er der jo ikke tale om strengere straffe .. her er tale om
straffrihed contra straf.

Desuden ville din latterlige foldekniv jo kun få smilet og psykopatien extra
frem hos knivpsykopaterne. Så ville de netop føle sig berettiget til at
stikke dig ned eller plaffe dig ..

Fra : Egon Stich

Dato : 30-04-06 19:19

> [...]
kun
> forbrydere så bliver straffet. Det er jo netop min pointe ..

Du burde tænke dig lidt om.
Du har slet ikke fattet dobbeltbunden i citatet?

MVH
Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 21:58

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> kun

> Du burde tænke dig lidt om.
> Du har slet ikke fattet dobbeltbunden i citatet?

Joda .. men har du ikke fattet at dit citat farer tilbage i hovedet på dig

For hvis kun forbrydere har våben kan man jo bare straffe dem til helvede ..
og ingen uskyldige bliver ramt ...

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 01-05-06 11:39

> [...]
> ..
>
> For hvis kun forbrydere har våben kan man jo bare straffe dem til helvede

Du har altså ikke fattet pointen.
Den kommer så her:
"kun de kriminelle har våben".

Nemlig, for så bliver alle de anstændige mennesker, der stadig hævder deres
soleklare ret til at have sit værktøj i fred, jo også kriminelle.

At lovgive sig ud af den slags ting, skal man sandelig være alternativt
begavet for at kunne tro muligt.
Alene de unges iboende trang til opposition og holdningen om det seje i
lovovertrædelser i det små, gør sagen håbløs.
Der ville være betydelig mere sund sans i, at holde de unge væk fra det der
kaldes "nattelivet".
Men det vil jo koste penge, så det gør man ikke.

MVH
Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-05-06 16:28

> [...]
> der
> kaldes "nattelivet".
> Men det vil jo koste penge, så det gør man ikke.

Sig mig en gang - hvilken planet kommer du fra. Nattelivet i sig selv er da
ok, bare de holder sig fra narko og vold.

Unge skal da have ret til at feste og have det sjovt.

Jeg kan ikke lige se hvordan penge skulle kunne forhindre dem i det.

Man havde et experiment i USA som hed forbudstiden. Den skabte for en stor
dels vedkommende en meget stærk mafia.

Hvordan du lige ville forhindre folk i at gå ud i nattelivet og ideen i
samme - har jeg svært ved at se.

/FL

Fra : @

Dato : 01-05-06 16:37

On Mon, 1 May 2006 17:28:02 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Sig mig en gang - hvilken planet kommer du fra. Nattelivet i sig selv er da
>ok, bare de holder sig fra narko og vold.

det er da dig der foreslår forbud som løsning på et problem

så hvis folk kommer til skade i nattelivet

så forbyd nattelivet

og er det ikke nok

udgangsforbud for alle under 50 år fra 18.30 til 05.30 alle ugens dage

>Unge skal da have ret til at feste og have det sjovt.

ikke hvis de kan komme til skade, så skal det forbydes

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 02-05-06 10:39

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Unge skal da have ret til at feste og have det sjovt.

Det synes jeg jo egentlig også.
Problemet er bare følgende:

I min levetid har "de unge" bestemt følgende:

Der skal ikke være cigaretautomater.
Der skal ikke være automater vede bageren.
Der skal ikke være åbne opvarmede venterum på stationerne.
Der skal ikke være offentlige toiletter i byerne.
Ulovlige køretøjer er blevet norm, og ikke undtagelse.
Ordentlige mennesker må ikke bære deres vanlige værktøj, nemlig kniven.
Billetautomater arbejdes der på at afskaffe.

Fortsæt selv listen.
For den er jo længere endnu.

Spørgsmålet er så:
Hvor længe skal vi vente, før vi for alvor gør noget ved disse unge
uopdragne lømler samt, nok mest, deres forældre, der ikke kan lide deres
yngel, og derfor forsømmer at opdrage dem til at færdes i et civiliseret
samfund?

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 02-05-06 15:14

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in news:44572ccd$0$175
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> I min levetid har "de unge" bestemt følgende:
....(snip)...

100% enig. Det må være alderen, snarere end politikken...

Fra : Morpheus@Hotmail.com

Dato : 02-05-06 05:35

On Mon, 1 May 2006 12:39:14 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kaldes "nattelivet".
>Men det vil jo koste penge, så det gør man ikke.

I norge har man gode erfaringer. Kunne man ikke se det ud fra den
betragtning, at kun de, som tager våben med sig i byen, har besluttet
sig for at begå noget kriminelt! Det vil ikke afholde jaulosi mord og
lign. men være forebyggende. Unge, og ældre for sags skyld, vil da
ikke bælle mindre bajer, fordi de ikke har en kniv i lommen. Må
mullah'er i det hele taget drikke ????

Du siger selv at unge har opposition, og derefter at de ikke skal
opsøge nattelivet. Det må da kaldes et paradoks?

De, som har en kniv med fra arbejdet, og som er lovlydige mennesker,
skal nok huske. OK 99% husker det, men politiet er altså også
mennesker!!!!!! Man skal bare tale til dem som et fornuftig menneske,
så tilgiver de nok, du har din Stanley kniv i lommen, selv om de tager
den fra dig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-05-06 16:55

--

<Morpheus@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker!!!!!! Man skal bare tale til dem som et fornuftig menneske,
> så tilgiver de nok, du har din Stanley kniv i lommen, selv om de tager

Kunne ikke have sagt det bedre selv ..

/FL

Fra : @

Dato : 29-04-06 17:36

On Sat, 29 Apr 2006 16:57:44 +0200, HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Ja, så hjælper et knivforbud i nattelivet ikke meget.

så forbyd nattelivet

UPS nåe nej det vil jo være en hån mod både den hellige profit og
skatteministeriet
det er jo hele to ting det går virkelig ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : /Peter

Dato : 29-04-06 17:45

> så forbyd nattelivet
>
> UPS nåe nej det vil jo være en hån mod både den hellige profit og
> skatteministeriet
> det er jo hele to ting det går virkelig ikke

Så giv somaliere og muhamedanere udgangsforbud efter kl.16 -hver dag !

Fra : @

Dato : 29-04-06 18:30

On Sat, 29 Apr 2006 18:44:47 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Så giv somaliere og muhamedanere udgangsforbud efter kl.16 -hver dag !

efter klokken 16!!!! fra hvornår

nej permanent udgangsforbud for muhammedanere

medmindre de går ud af Danmark

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 29-04-06 19:29

"@@" <bangkok@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Drengen var fra Aalborg Øst. Politiet kørte ham hjem til forældrene og
> overgav sagen til de sociale myndigheder

De troede måske det var et halalbal...

/Mikael

Fra : Kim2000

Dato : 29-04-06 19:45

> [...]
> Drengen var fra Aalborg Øst. Politiet kørte ham hjem til forældrene og
> overgav sagen til de sociale myndigheder

Og det er jo vi har problemet. De sociale myndigheder konstatere at "de er
bekymret" og så går der ellers 2-3 år med at debattere hvad der skal ske med
bekymringen, alt imens naturligvis at drengen stikker flere ned eller kommer
på ret kurs, alt afhængig af heldet. Så ender det med at den 14-årig dreng
med at være en 16-årig dreng der skal bevogtes af 17 pædagogoger til 5
millioner kroner skattekroner.

Når den slags sker, så er der een ting at starte med; Har drengen
statsborgerskab, hvis nej, ud med ham. Hvis ja, ungdomsfængsel på stedet.

mvh
Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 23:22

> [...]
> Drengen var fra Aalborg Øst. Politiet kørte ham hjem til forældrene og
> overgav sagen til de sociale myndigheder

Jeg mener grundlæggende den kriminelle lavalder bør nedsættes til 12 år.

Ved domsafsigelsen skal der så tages hensyn til forbryderens unge alder i
dommen