Frankrig vil fjerne magt fra små EU-lande
Fra : @

Dato : 29-04-06 11:37

mon ikke det er bedst at Danmark hurtigst muligt kommer ud af cirkus
Neuropa det ender sg* snart som et diktatur hvor små lande intet må
sige

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=731194/

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 12:23

@ <1@invalid.net> wrote:

> mon ikke det er bedst at Danmark hurtigst muligt kommer ud af cirkus
> Neuropa det ender sg* snart som et diktatur hvor små lande intet må
> [...]

Jeg kan ikke se nogen grund til at drage de konklusioner du vil, af den
pågældende artikel.

Personligt kan jeg faktisk se en udmærket grund til at nøjes med at
implementere forfatningstraktatens proceduremæssige ændringer. De ting
jeg er utilfreds med ved den nuværende traktat vi så ikke være med:

men ikke kan finde ud af at bruge nævne vores »judeo-kristne« arv -
fordi man jo nødig skulle udelukke Tyrkiet.

Og en traktat der henviser til Den europæiske
Menneskerettighedskonvention, hvilket vil gøre det vanskeligere at
revidere denne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-04-06 13:04

"Per Rønne" fortalte:

> [...]
> arv, men ikke kan finde ud af at bruge nævne vores »judeo-kristne«
> arv - fordi man jo nødig skulle udelukke Tyrkiet.

Hvis Tyrkiet kommer ind må DK gå ud. Det vil være betydelig mere
nærliggende for os at søge samarbejde med Rusland, Korea, Japan,
Australien, New Zeeland, Chile, USA og Canada og dem jeg har glemt

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 14:12

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> nærliggende for os at søge samarbejde med Rusland, Korea, Japan,
> Australien, New Zeeland, Chile, USA og Canada og dem jeg har glemt

Israel ?

Og nej, Tyrkiet kommer /ikke/ ind. Der skal være folkeafstemning om det
i såvel Østrig som Frankrig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 29-04-06 16:15

On Sat, 29 Apr 2006 13:22:54 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg kan ikke se nogen grund til at drage de konklusioner du vil, af den
>pågældende artikel.

nå, men jeg ønsker altså ikke at Bonapartes efterkommere bare skal
sidde diverse folkeafstemninger overhørig,
jeg mener at EU samarbejdet er gået alt for vidt, da det ikke længere
drejer sig om et handelsmæssigt samarbejde mellem suveræne stater

/
Den franske regering lægger op fjerne magt fra EU's små lande og
gennemføre dele af den grundlovstraktat, der blev forkastet af franske
og hollandske vælgere i 2005.
/

> [...]
>men ikke kan finde ud af at bruge nævne vores »judeo-kristne« arv -
>fordi man jo nødig skulle udelukke Tyrkiet.

Tyrkiet har skam ikke altid været befængt med muhammedanere

>Og en traktat der henviser til Den europæiske
>Menneskerettighedskonvention, hvilket vil gøre det vanskeligere at
>revidere denne.

revidere mon ikke danske myndigheder skulle begynde at overholde den
nuværende

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 16:52

@ <1@invalid.net> wrote:

> nå, men jeg ønsker altså ikke at Bonapartes efterkommere bare skal
> sidde diverse folkeafstemninger overhørig,

Tænk, jeg var ikke klar over at Frankrigs statschef i dag var kejser
Napoléon VII ...

> jeg mener at EU samarbejdet er gået alt for vidt, da det ikke længere
> drejer sig om et handelsmæssigt samarbejde mellem suveræne stater

Det har nu heller aldrig været meningen - det handelsmæssige samarbejde
finder du stadig i EFTA, hvis medlemmer i dag er Norge, Schweiz,
Liechtenstein og Island.

<http://en.wikipedia.org/wiki/EFTA>

> [...]
> Den franske regering lægger op fjerne magt fra EU's små lande og
> gennemføre dele af den grundlovstraktat, der blev forkastet af franske

Gennemføres /dele/ af den forkastede traktat sidder man da ikke
»diverse« folkeafstemninger overhørig?

> Tyrkiet har skam ikke altid været befængt med muhammedanere

Det har det nu »altid«, men før tyrkernes ankomst udgjorde området
kernen af Østrom. Græsktalende, med ortodoks tro.

> revidere mon ikke danske myndigheder skulle begynde at overholde den
> nuværende

Jeg synes at reglerne på udlændingeområdet trænger til en præcisering.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 29-04-06 18:08

On Sat, 29 Apr 2006 17:52:21 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Tænk, jeg var ikke klar over at Frankrigs statschef i dag var kejser
>Napoléon VII ...

>Det har nu heller aldrig været meningen

nå ikke

det var hvad J. O. Krag og andre bildte folk ind i 1971

harmonisering af afgifter på bl.a. biler sprut og smøger

og ellers bedre vilkår for salg af landbrugsvarer

ingen snak om union eller europas forenede stater
i 1971

>Gennemføres /dele/ af den forkastede traktat sidder man da ikke
>»diverse« folkeafstemninger overhørig?

jo selvfølgelig, der blev stem nej til traktaten, og dermed hele
indholdet

hvis man fremlægger et dokument der skal tages stiling til og det
forkastes så er det forkastet

senere kan man jo genfremsætte dele til en ny afstemning

>Jeg synes at reglerne på udlændingeområdet trænger til en præcisering.

jeg så hellere Danmark overholdt f.eks. reglerne der skal sikre
borgernes retssikkerhed

jeg mener i øvrigt slet ikke Den Europæiske
Menneskerettighedserklæring har nogen som helst berrigelse

FN's fra 1948 er udmærket

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-06 19:07

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> og ellers bedre vilkår for salg af landbrugsvarer
>
> ingen snak om union eller europas forenede stater

Men det kunne nu under alle omstændigheder læses i traktaterne.

> [...]
> forkastes så er det forkastet
>
> senere kan man jo genfremsætte dele til en ny afstemning

Og det er jo i bund og grund det, der er ved at ske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 29-04-06 21:08

On Sat, 29 Apr 2006 20:06:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Men det kunne nu under alle omstændigheder læses i traktaterne.

sikkert, men både du og datidens politikere ved udmærket godt at det
gør flertallet ikke

flertallet er stadigvæk tåbelige nok til at fæste lid til hvad
politikere og eksperter siger

>Og det er jo i bund og grund det, der er ved at ske.

næ den franske elite ønsker netop ikke en ny afstemning og et nyt
nerderlag

Den franske regering lægger op fjerne magt fra EU's små lande og
gennemføre dele af den grundlovstraktat, der blev forkastet af franske
og hollandske vælgere i 2005.

Baggrunden er, at Paris ikke er meget for at skulle bede sine vælgere
stemme igen,

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-06 05:15

@ <1@invalid.net> wrote:

> sikkert, men både du og datidens politikere ved udmærket godt at det
> gør flertallet ikke

Men det gjorde modstanderne af EF-medlemskab, og det gav basis for en
langvarig modstand mod EF, der dog i dag synes overvundet.

> flertallet er stadigvæk tåbelige nok til at fæste lid til hvad
> politikere og eksperter siger

> næ den franske elite ønsker netop ikke en ny afstemning og et nyt
> nerderlag

Hvorfor skulle en ny folkeafstemning om en /ny/ og mindre vidtgående
traktat dog lede til et nyt nederlag? Især da ikke hvis
folkeafstemningen afholdes under præsident Nicolas Sarkozys vinger, ham
som selv var mod Chiracs projekt?

> Den franske regering lægger op fjerne magt fra EU's små lande og
> gennemføre dele af den grundlovstraktat, der blev forkastet af franske
> og hollandske vælgere i 2005.

For at EU skal kunne fungere med de mange nye medlemmer, er det
nødvendigt at stemmereglerne justeres.

> Baggrunden er, at Paris ikke er meget for at skulle bede sine vælgere
> stemme igen,
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=731194/

Nu er en avisartikel ikke noget sandhedsvidne. Og selv om det så skulle
være, så ser jeg intet horribelt i artiklen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 18:10

@ <1@invalid.net> wrote:

> mon ikke det er bedst at Danmark hurtigst muligt kommer ud af cirkus
> Neuropa det ender sg* snart som et diktatur hvor små lande intet må
> [...]

Vidunderlige EU!

(not)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 29-04-06 18:54

On Sat, 29 Apr 2006 19:10:05 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Vidunderlige EU!
>
>(not)

EF og senere EU har altid været elitens project

blot lader de som sædvanlig de lavtlønnede betale gildet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-04-06 19:17

@ <1@invalid.net> wrote:

> EF og senere EU har altid været elitens project
>
> blot lader de som sædvanlig de lavtlønnede betale gildet

I starten gav EF (KUl & Stålunionen) mening, men jo længee vi er kommet,
jo mere er der gået hat og brille ri det.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 29-04-06 21:14

On Sat, 29 Apr 2006 20:16:35 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>I starten gav EF (KUl & Stålunionen) mening, men jo længee vi er kommet,
>jo mere er der gået hat og brille ri det.

jeg kunne godt tænke mig at se hvad dette elitens project koster i
administration både i parlament kommision diverese udvalg og i de
enkelte medlemslande + hvad der går til korruption og svindel

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/