Kan man nægte at vidne mod voldelige venne~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 09:43

Kan man nægte at vidne mod voldelige venner?

Cirka midnat mellem 28 apr og 29 apr har hærvæksmænd smidt et stort
antal hårde genstande mod mit hus og smadret glas, oplyste min kone
mig idag kl 930.

Hun løb som tidligere ud - hun er forsvarsvillig samurai, jeg sov dybt
i mere beskyttet særligt rum, pga de autonomes tidligere mordforsøg -
men hun nåede ikke at se flaske og stenkasterne, men hun så, at naboen
i nr 44 var fremme i vinduet og så ned på plænen foran de to vinduer,
der er blevet bombarderet, og hvor det flyder med kasteskyts (som i
hovedsagen har ramt de ny stærke polycarbonat-vinduer).

Jeg gik straks ind til naboen og bankede på for at høre evt.
signalement, men han er utilfreds med min lovlige, politiske
dekoration af mit hus, som aldrig har overtrådt grænsen mellem hans og
min matrikel. Han fortalte, at han ikke til mig vil oplyse om de
kriminelle personer. Jeg foreslår, at politiet ringer ham på hans
hjemme-nummer 35839119 eller besøger ham, med henblik på hærværkets
opklaring, da der er et system i disse krigeriske angreb på min kone,
mine lejere og mig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 10:51

> [...]
> politiet ringer ham på hans hjemme-nummer 35839119 eller besøger ham, med
> henblik på hærværkets opklaring, da der er et system i disse krigeriske

Selv om manden havde set noget og kunne give perfekt signalement, er det
tvivlsomt om politiet har ressourcer til at efterforske den slags sager.

Når så tillige med manden uden problemer kan hævde at han ikke så noget, kan
jeg ikke se at der er nogen ide i at spilde ordensmagtens tid med det ...

/FL

Fra : Jan Nielsen

Dato : 29-04-06 13:51

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> jeg ikke se at der er nogen ide i at spilde ordensmagtens tid med det ...

Ja er det ikke underligt, det er snart ved at være så svært at finde ud af
hvad politiet er til for, at man burde udlove en dusør til den der kan få
politet til at indrømme bare tre ting de vil tage sig af..
Når man endelig lykkedes med det har de en ny undskyldning, de gider ikke
finde ressourcer til at gøre noget ved det!!

Jeg mener ikke man kan undlade at vidne hvis man har set noget, man bliver
simpelthen indkaldt som vidne hvis det ender i retten og har pligt til mod
et beskedent beløp på 80 kr. at møde op, hvis politiet henvender sig og man
har set noget har man også pligt til at svare...
Jan Nielsen

Fra : Kert Rats

Dato : 29-04-06 16:23

"Jan Nielsen @gmail.com>" <woodhorse<fjern> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når man endelig lykkedes med det har de en ny undskyldning, de gider ikke
> finde ressourcer til at gøre noget ved det!!

I dag er det blevet sådan, at pizzabudet kommer hurtigere end politiet - har
jeg hørt.
Det var vist ment som en vist, men der er nok noget (foruroligende) om
snakken.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Nielsen

Dato : 29-04-06 17:20

Indse dog at vi lever i en stat hvor enhver er sig selv nærmest; og det
gælder i alle henseender.

Fra : JD

Dato : 29-04-06 16:44

Jan Nielsen <woodhorse wrote:
> [...]
> et beskedent beløp på 80 kr. at møde op, hvis politiet henvender sig og man
> har set noget har man også pligt til at svare...

Man har ikke pligt til at oplyse andet end navn og fødselsdato til
politiet. Det er først hvis man bliver indkaldt som vidne at man har
pligt til at fortælle hvad man har set.

/LD

Fra : @

Dato : 29-04-06 17:58

On Sat, 29 Apr 2006 17:43:39 +0200, JD <no@email> wrote:

>Man har ikke pligt til at oplyse andet end navn og fødselsdato til
>politiet. Det er først hvis man bliver indkaldt som vidne at man har
>pligt til at fortælle hvad man har set.

ja og Ninn Hansen og Tamil-sagen viste jo at ingen kan straffes for en
dårlig hukommelse,
så lidt godt kom der da ud af den sag

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Morpheus@Hotmail.com

Dato : 29-04-06 18:54

>Man har ikke pligt til at oplyse andet end navn og fødselsdato til
>politiet. Det er først hvis man bliver indkaldt som vidne at man har
>pligt til at fortælle hvad man har set.

Drejer det sig om en selv, kan man faktisk ikke dømmes for at lyve.
Jeg mener også det gælder, hvis man taler usandt og forsvarende om sin
ægtefælle eller nær familiemedlem

Fra : Kim2000

Dato : 29-04-06 17:07

> [...]
> kan jeg ikke se at der er nogen ide i at spilde ordensmagtens tid med det

Selvfølgelig er Bo da i sin gode ret til at anmelde hærværk mod hans hus,
han vil naturligvis også fortælle at hans nabo stod fremme i vinduet og så
det, og mon en mand vil stå direkte og lyve overfor politiet bare fordi han
er uenig med sin nabos tilhørsforhold (hvilket i øvrigt er til landets 3-4.
største parti).

mvh
Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-04-06 18:22

On Sat, 29 Apr 2006 18:07:07 +0200, Kim2000 wrote:

> [...]
> er uenig med sin nabos tilhørsforhold (hvilket i øvrigt er til landets 3-4.

Måske hvis naboen håber BW flytter så hans eget hus stiger i værdi?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 17:31

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> [...]
>
> Når så tillige med manden uden problemer kan hævde at han ikke så
> noget, kan jeg ikke se at der er nogen ide i at spilde ordensmagtens

Hvor meget tid spilder jeg ved at sende ovenstående til politiet som
email, hvad jeg overvejer

Måske de er ved at optrevle det enorme autonomhærværk i kvarteret og
min nabos signalement er den brik de mangler for at kunne få skovlen
under vor tids næstværste gangsteruvæsen, efter muslimernes?

Det er overvejende sandsynligt at henvendelsen arkiveres lodret.,
efter vagthavende har skrålæst den i ½ minut. Resourcespildet er
mindre end hvis jeg ringede.

Jeg har arkiveret mellem to stauder i et hjørne af haven en flaske
kirsebærvin, der nok har voldspsykopaternes fingeraftryk. Andre
glasskår, som haven var oversået med var fra spansk Corino-øl med lime
klemt fast i flaskehalsen. Så måske det ikke er de vante
Enhedsliste-aktivister

Fra : Kim2000

Dato : 29-04-06 19:38

> [...]
> som haven var oversået med var fra spansk Corino-øl med lime klemt fast i
> flaskehalsen. Så måske det ikke er de vante Enhedsliste-aktivister

HVis det er sket i nat og du ikke har gad ringe til politiet endnu og
politianmelde det, så må du jo åbenbart føle det er okay at folk kaster ting
på dit hus og udøver hærkværk mod det. Magen til sløvsind skal man dog lede
længe efter. Når du end ikke gider ringe og anmelde det, så gider jeg i
hvert fald ikke spilde min tid på at tage dig i forsvar på det punkt. Kors!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 23:13

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dog lede længe efter. Når du end ikke gider ringe og anmelde det, så gider
> jeg i hvert fald ikke spilde min tid på at tage dig i forsvar på det
Nogen gange skal man da nøgternt overveje om man gider spilde ordensmagtens
og ens egen tid med en given sag. Længere er den da sådan set ikke..

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : Kim2000

Dato : 30-04-06 11:54

> [...]
> Nogen gange skal man da nøgternt overveje om man gider spilde
> ordensmagtens og ens egen tid med en given sag. Længere er den da sådan

Det må under alle omstændigheder være en beslutning man træffer lige
umiddelbart efter det er sket, at sidde aftenen efter og overveje om man
skal sende en mail til politiet er simpelthen for latterligt grænsende til
det ynkelige.

mvh
Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 12:14

> [...]
> skal sende en mail til politiet er simpelthen for latterligt grænsende til

Jeg vil kalde det sund reflektion.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-04-06 16:46

Frank Leegaard wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
-snip-

> Nogen gange skal man da nøgternt overveje om man gider spilde ordensmagtens
> og ens egen tid med en given sag. Længere er den da sådan set ikke..

Som Bo korrekt skriver, så plejer ordensmagten desværre ofte selv at
overveje og konkludere at de ikke gider spilde tid på borgernes sager.
Men det er selvfølgeligt politikernes skyld, idet det jo ikke er gratis
at have dem.

Det betyder også at man ihvertfald ikke skal holde sig tilbage med at
kontakte politiet, hvis man får brug for dem. De skal nok selv fravælge
det de ikke gider.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 19:14

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det betyder også at man ihvertfald ikke skal holde sig tilbage med at
> kontakte politiet, hvis man får brug for dem. De skal nok selv fravælge

Det har du ganske ret i. Omvendt kan vi få en politibetjent på hvert
gadehjørne som i diktaturstater, og det er folk ved heller ikke interesseret
i.
Med mindre at man vil ofre enormt store summer vil en god portion
forbrydelser være uefterforskede.

Mit gæt er dog at en god del arbejde kunne spares ved at bruge mindre tid på
bureakrati. Her tænker jeg ikke på bureaukrati i selve gerningen, men
tidsforbrug på statistikarbejde og anden arbejde uden direkte relevans til
retshåndhævelsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 23:55

> [...]
> Det har du ganske ret i. Omvendt kan vi få en politibetjent på hvert
> gadehjørne som i diktaturstater, og det er folk ved heller ikke

Diktatorer spilder ikke så vildt med skattepenge på betjente -
elektronisk overvågning giver stabilitet.

Danmark har både overflødige betjente OG en så vildt tæt overvågning
via cookies,Echelon, salgsregistre osv så man for hvert lovforslag kan
beregne hvilke vælgergrupper det vil begejstre eller frastøde.

Terrorpakkens udvidelser er bagateller.

> [...]
> mindre tid på bureakrati. Her tænker jeg ikke på bureaukrati i selve
> gerningen, men tidsforbrug på statistikarbejde og anden arbejde uden

Halver skattetrykket og livskvalitet fordobles

Vi bombes ikke tilbage til den tid hvor vi havde halvt skattetryk, for
vi bevarer Edisonsk fornyelse, robotter osv

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 00:04

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
> sløvsind skal man dog lede længe efter. Når du end ikke gider ringe
> og anmelde det, så gider jeg i hvert fald ikke spilde min tid på at

Som god samfundsborger har jeg mailet politiet om, hvad er rapporteret
og bevisligt, få timer efter jeg fik nys om det.

Har vi en handel kørende om at hvis indhu er står så tager du mig i
forsvar - og hvad interesse her jeg i dit forsvar?

Er vi ikke alle motiveret af vor interesse i at fremme et bedre
samfund?
Personlige vennetjenester har ingen stor plads i abstrakt politisk
debat.

Min erfaring er at politiet intet gør. Kriminalpoliet vil nok på
mandag diskutere det kort.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 29-04-06 19:53

> [...]
> politiet ringer ham på hans hjemme-nummer 35839119 eller besøger ham, med
> henblik på hærværkets opklaring, da der er et system i disse krigeriske

Og de vil selvfølgelig gerne vidne nu, efter du har offentliggjort tlf.
nummeret på en tilfældig kvinde (Hans kone?)?

TÅBE

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 20:29

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> wrote in message
> Og de vil selvfølgelig gerne vidne nu, efter du har offentliggjort
> tlf. nummeret på en tilfældig kvinde (Hans kone?)?
> TÅBE

Hvis der var stor chance for at politiet gad forfølge sagen, burde man
overveje, hvad motiverer øjenvidner

Jeg ser 1% chance for at politiet pga de mange optøjer i bydelen p.t.
har interesse i at ringe til øjenvidne, og min bedsteborgerlige nabo
vil hel sikkert sige hvad han ved, hvis en betjent ringer ham op.
Eller besøger.

Fra : Snuden

Dato : 29-04-06 20:56

On Sat, 29 Apr 2006 20:53:18 +0200, "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn>
wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Og de vil selvfølgelig gerne vidne nu, efter du har offentliggjort tlf.
>nummeret på en tilfældig kvinde (Hans kone?)?
>
>TÅBE

Og så har han den frækhed at klynke over, at ingen gider ringe til ham
og hans nummerviser.. ak ja...
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 22:50

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
> Og så har han den frækhed at klynke over, at ingen gider ringe til
> ham
> og hans nummerviser.. ak ja...

Nummerviser har vel snart alle,og jeg nævner at jeg har det, er fordi
hemmelighedskræmmere går op i den slags.

Folk der står i telefonbogen, er der noget sympatisk ved. At oplyse
til politiet et nr der står i min adressebog, er at spare dem for et
par minutter og kun det

Er telefonstønnere ikke noget folk praler af at blive generet af, men
ikke et reelt problem?

Problemet i overvågnings-debat, fx roadpricing-bilradiosender og
PET-aflytninger er vist kun at folk lyver meget, og har betændelse i
forfængeligheden og lever på en livsløgn.

De er angste for at få løgne gennemskuet, og insisterer på at deres
privatliv bliver fredsforstyrret, hvis de tvinges til at leve efter
ÆRLIGHED VARER LÆNGST

Birthe Rønn Hornbeck slår sig op på at forsvare den maximale
ynkelighed - at folk ikke vil stå ved sandheden. At folk har malet sig
ind i et hjørne af selvbedrag og selvmodsigelser. Det er en guds gave
at blive tvunget ud af livsløgn. Og ord sårer kun de, der har uorden i
deres mentale bagland. Kun de, der ligger som de har redt.

Folk må se at få sans for proportioner - småafsløringer der kradser i
forfængeligheden, er ikke så stort et problem som voldsforbrydelser,
lemlestelser, megafattiggørelse, muslimsk magtovertagelse. De
alvorlige tings bekæmpelse, kræver indsigt og minde
registrerings-fobi.

Mødre gør børn til konger i deres fælles fantasikongerige. Vi bliver
let i den dumme megalomani, livet ud. Vi vælger at se ned på andre,
for at bilde os ind, at vi er mere end vi er. Jeg tror at både
sindsyge, kriminalitet, selvmord og andre problemer skabes af sådant
snobberi og bedrag

At være åben gør ikke sårbar. Man bør kunne sige ærligt til alle, hvis
en telefonsamtale keder og bør afsluttes. Hvor er fordelen ved
maskerade?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 23:15

> [...]
> af livsløgn. Og ord sårer kun de, der har uorden i deres mentale bagland.

Birthe Rønn Hornbech har qua sin tid som ansat højt i politiet bedre
fornemmelse end både du og jeg hvorvidt sådanne love kunne misbruges. Derfor
cadeau til at hun står frem og fortæller det.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 08:32

> [...]
> fornemmelse end både du og jeg hvorvidt sådanne love kunne
> misbruges. Derfor cadeau til at hun står frem og fortæller det.

Kun PET ved hvad PET laver i det mørke dyb.
Hendes godtkøbs snak er ren bodega

Store partier forkæles af medierne, så DF er terroriseret til
partidisciplin og ekskluderer "landsbytosser" - jeg ville aldrig søge
optagelse - alle ved at mig som menig pianist-med-medlemsskab ville
betyde, at mine glistrupprovokationer blev gjort til DF-partiprogram
af de lyvende Avis&TV.
- men V kan tillade sig at spille for galleriet med RUMMELIGHED og
give en luns kød til os anticensurister ved at Birthe skriver bog på
bog om afskaffelse af §266b, hvad hun godt ved at hendes parti aldrig
tør pga internationale fordækte aftaler. Konventions-korruption.

Alle ved at da stænderforsamlinger blev til højre-venstre parlamenter
var deres socialist-konservativ opsplitning et *skuespil*, en farce,
der skal give illusion af at folkedybets sunde debat afspejles i de
folkevalgtes beslutninger*G*

Rep og Dem i USA er to firmaer, der skiftes til totalmagt, og så tror
folk at de rige landes holden sig fri af Staliner har med valg at
gøre!Det har med rigdom at gøre.
At Hitler var for oplyst enevælde (førerprincip) ændrer ikke af, at
han lovligt skabtes af demokrati og var et forudsigeligt resultat af
flertalsdiktatur, som er det samme. Klaus Riskær Petersens ny ideer er
ikke dumme. USAs line-item-veto imod pakkeløsninger er ikke dumme - de
foragter os for at indsmugle to amendmends samtidig fx kvindelig
arvefølge og tokammersystems afskaffelse samtidig i 1953. At
jødeforfølgelige smugledes ind i klog økonomisk nazi-pakke var til
analog tragedie

Fogh er smart at han overfører det dramatisk-underholdende
ligemageri-reaktionær komedie fra folketingssalen til indenfor sit
parti (med Birthe som eneste liberalist) og især er det genialt at
iscenesætte ny K-DF konflikt om kødligegyldigheder. Budskab: Det er
her det sner.
Altså- den socialdemokratiske normaldansker stemmer V, er du
borgerlig så K, er du tænkende så stem DF.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-04-06 11:42

i en meddelelse news:_JZ4g.4314$ZF.1536@fe55.usenetserver.com...

> Kun PET ved hvad PET laver i det mørke dyb Hendes godtkøbs snak er ren
> bodega

Nu vrøvller du igen - BRH vil da vide langt mere end både du og jeg.

Derudover skulle Wamberg udvalget da gerne vide en hel del, for ellers har
vi jo skabt en stat i stat helt udenfor kontrol, og den vil du så give mere
magt.

Enten tænker du meget lidt .. nåe jae .. der er vist kun den mulighed ...

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 12:22

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
>i en meddelelse news:_JZ4g.4314$ZF.1536@fe55.usenetserver.com...

> Nu vrøvller du igen - BRH vil da vide langt mere end både du og jeg.

Ok ja. So what. Hun er så dum og vanetænkende, at man lader hende
vide en masse detaljer.

> Derudover skulle Wamberg udvalget da gerne vide en hel del, for
> ellers har vi jo skabt en stat i stat helt udenfor kontrol, og den
> vil du så give mere magt.

Vi får aldrig at vide hvor rodet den reelle magt udøves.
BRHs politifortid og cand.jur uddannelse udøver ikke mirakler.
En stat i staten udenfor kontrol er godt udtryk
Men med gode oplyst-enevældige herskere bl.a. i Bruxelles og
Washington, så det går ikke helt galt, når man er DK, ihvertfald
Vi slikker røv på de store, og det belønnes.
Indtil Nice-aftale og øst-udvidelse var jeg snævert pro-EU, for
kommisærer og andre embedsmænd er langt bedre herskere end de direkte
folkevalgte - tror jeg.
Men vi indbildes dagligt at Valg = Vigtige

Hvis de var, ville de ikke blive afholdt.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-04-06 17:00

Frank Leegaard wrote:
> i en meddelelse news:_JZ4g.4314$ZF.1536@fe55.usenetserver.com...
-snip-

> Nu vrøvller du igen - BRH vil da vide langt mere end både du og jeg.

Lige nøjagtigt. Når hun udtaler sig om retspolitik, så hører jeg fandeme
efter hvad hun siger. Langtfra alle politikere har så meget juridisk
indblik som hun (hun er uddannet jurist).

Min mening er, at man burde sgu' have en som hende til at være
justitsminister. Til sammenligning blev Lene Espersen cand.oecon i 1990,
altså hun har forstand på økonomi.

Når jeg hører Lene Espersen sige at terror-pakken ikke betyder noget
særligt (ingen konsekvenser) og Birte Rønn Hornbeck udtale at den er et
stort problem for vores retsbevidsthed, så er jeg overbevist om at
fjolset Lene Espersen enten ikke fatter hvad hun har i hænderne (kommer
vel fra Anders Fogh) eller også lyver hun direkte og bevidst.

Under alle omstændigheder, syntes jeg Lene E. er et fjols, og
udelukkende bagatelliserer konsekvenserne af terror-pakken fordi hun vil
vise at hun kan "præstere resultater" og ikke andet. Mærk jer dette...
Hun vil vise at hun kan fremsætte lovforslag og gennemføre dem...

Hun virker som en desperat sælger, der gør alt hvad hun overhovedet kan
for at "sælge varen", dvs. terrorpakken - selv at være uærlig ("ingen
særlige konsekvenser" = hvorfor så overhovedet indføre den?).

Derfor har hun mistet min respekt og mistet troværdighed, ihvertfald i
mine øjne.

> [...]
> magt.
>
> Enten tænker du meget lidt .. nåe jae .. der er vist kun den mulighed ...

Enig, der er ikke andre muligheder.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-06 00:01

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> [...]
> at fjolset Lene Espersen enten ikke fatter hvad hun har i hænderne
> (kommer vel fra Anders Fogh) eller også lyver hun direkte og

Espersens talende kavalergang er ikke præget af samme selvstændighed
som BRH

USA har påtvunget Fogh en terrorpakke, som han påtvinger sin
jura-minister

"Javel hr minister" viser at departementschefer der det vigtige