Cheap points
Fra : Joakim

Dato : 27-04-06 11:09

Sweden pulls out of exercise citing Israel participation

Defense Minister Leni Bjorklund says in statement that Sweden pulled out of
air force exercise because a state 'that does not participate in
international peacekeeping missions' scheduled to take part it, but did not
mention Israel by name

Associated Press

Sweden has decided to withdraw from an international air force exercise to
be held in Italy next month after learning that units from the Israeli air
force will participate, a Swedish government spokesman said Wednesday.
Sweden had originally agreed to send eight jet fighters to the Volcanex 2006
exercise in Italy between May 8-26.

Foreign Ministry spokesman Christian Karlsson said the aim of the drill was
to prepare for future cooperation in international peacekeeping operations,
but added that "the participation of the Israeli Air Force has changed the
prerequisites of the exercise."

Defense Minister Leni Bjorklund said in a statement that Sweden pulled out
because a state "that does not participate in international peacekeeping
missions" would be part of the exercise, but did not mention Israel by name.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3244361,00.html

Nåh ja. Hvad andet kan man forvente af et land som tildeler Arafat Nobels
Fredspris, som ønsker samme fredspris til Shimon Peres inddraget, og hvor
politisk had mod jøder hører til hverdagens begivenheder.

Fra : Anneli

Dato : 27-04-06 11:13

Joakim skrev:

> [...]
> Fredspris, som ønsker samme fredspris til Shimon Peres inddraget, og hvor
> politisk had mod jøder hører til hverdagens begivenheder.

Förlåt men delas inte Fredspriset ut i Norge?

Anneli

Fra : Joakim

Dato : 27-04-06 12:41

"Anneli" <Anneli.halme@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Förlåt men delas inte Fredspriset ut i Norge?

Jo, min fejl.

Men det giver vel stadig ikke Sverige ret til at score nogle billige point
på et sekundært lands bekostning, eller?

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 29-04-06 16:10

"Joakim" ha scritto nel messaggio

>"Anneli" <Anneli.halme@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jo, min fejl.
>
>Men det giver vel stadig ikke Sverige ret til at score nogle billige point
>på et sekundært lands bekostning, eller?

Jag framförde detta vid ett möte med Sveriges försvarsminister och Sveriges
överbefälhavare idag. Tillsammans med statsministern beslutade vi att i
framtiden alltid rådfråga signaturen "Joakim" i dk.politik innan Sverige fattar
beslut huruvida Sveriges flygvapen skall delta i internationella övningar.

--
This row is intentionally left blank.

"Jag ser inte mig själv som rasist eller nazist.
Jag tyckte bara inte om invandrare."
- John Ausonius "Lasermannen"

Fra : Marcus Stromberg

Dato : 27-04-06 18:37

Fra : Joakim

Dato : 27-04-06 19:01

"Marcus Stromberg" <m9370@abc.se> skrev i en meddelelse

> Det där förstod jag inte. Kan du förklara?

Jeg ved næsten ikke, hvor jeg skal begynde. Det vrimler jo med materiale på
nettet.

Men begynd du bare at læse nedenfor, så jeg skal nok besvare eventuelle
spørgsmål.

http://www.skma.se/

Fra : Marcus Stromberg

Dato : 28-04-06 02:47

Fra : Joakim

Dato : 28-04-06 14:33

> Bevisar det där på något sätt att landet Sverige skulle vara
> antisemitiskt?

Ligefrem beviser på antisemitisme efterlyser du?

Ok. Lad mig se hvad jeg kan gøre.

google........

Dagens Nytheter, den 14 marts 2006.

Her kommer nogle tal på bordet. Undersøgelsen er udfærdiget af Det
Kriminalpræventive Råd og Historisk Sammenslutning, (min oversættelse), og
omhandler svarene fra 3000 svenskere i alderen 16-75 år.

Forudsætning: Undersøgelsen har et statistisk repræsentativt grundlag.

- 5 % af svenskerne er antisemitter. (svarende til ca. 450.000 svenskere).

- 26 % mener at verdensøkonomien er underlagt jødisk indflydelse.

- 15 % heraf mener at indflydelsen er enorm.

- 14 % mener at jøder misbruger holocaust til at opnå politiske eller
økonomiske fordele.

- 25 % er negative overfor tanken om en svensk jødisk statsminister.

Med andre ord en pæn blanding af antisemitisme, fordomme, og
konspirationsteorier.

Vi kan så diskutere om 450.000 er et højt eller lavt antal. Personligt synes
jeg det er højt.

Fra : Marcus Stromberg

Dato : 29-04-06 18:37

Fra : Joakim

Dato : 30-04-06 09:18

> Du har inte hängt med i debatten som "undersökningen" gav upphov till, ser
> jag.
> Metoden som användes har dömts ut helt. Bland annat ansågs frågorna dåligt
> utformade. Det var svårt att svara på enkäten så att man *inte* framstod
> som
> antisemit.

Jamen, er det ikke bare herligt. Undersøgelsen afvises af eliten, det
nationale selvbillede er intakt og den svenske intifada kan fortsætte
ufortrødent.