"Surrealistisk trafikkaos"lyver EB
Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 12:27

Dagens EB ved godt hvad deres pligt består i.
Nordjyske vejbyggerier er en kæmpeskandale af ødselhed - der er slet
ikke trafik til dem - lidt a la vejtunnelerne fra ø til ø mellem
Færøerne, som gennemkøres af cirka een bil pr tunnel pr dag

Så de skriver, at der er og *i ugevis vil være* et _trafikkaos_ med
"surrealistisk præg", for så har avisen givet deres løgne-skærv til
vedvarende jobskabelse i Nordjylland med skattepenge og nulgavn.
TV foregiver også mega-myldretids-problemer i skrivende stund - og EB
har deadline længe efter det blev mørkt. Det bliver først normalt
efter "ugER", lyver den systemtro propagandasprøjte.

Politiet har skabt en anelse ekstramyldre tid i de 5 timer der er fra
styrt kl 10 til jobmyldretid kl 15, ved at de har advaret mod
turistkørsel til ulykkesstedet og dermed reelt reklameret for det -
men ikke truet med straf til unødvendigt langsomt kørende.

Men medierne foregiver, at hele byen er en solid blok af biler, så
"nødspor på motorveje benyttes" og "folk kører over for gult".
Næppe et stort problem.
Ulykken skete som sagt god tid før rigtig myldretid, og der var ikke
andet end een bil, der ramtes af en jerndrager - kvæstelsesproblem er
og bliver især een sjakbejs, der for jobbet skyld var nede at
inspicere, og som læger konstaterede død ret hurtigt, men som var
indstøbt og først udgravet efter timer - af "murbrokker"( skriver de
sgu!). Der er da ikke mursten når beton. Men alle har fået mundkurv
på - sandhed er tabu. Job er vigtige. Kamuflage af fejl&ansvar er også
vigtig.

Der er to broer og en tunnel fra Vendsyssel til fastlandet - hvor
svært kan det være at få byernes trafik til at glide ret normalt ,
bare fordi en vigtig en af opkørslerne til tunnelen er blokeret nu?
Der er færgekapacitet ved hånden (Aggersund mm) og masser af kajer,
men de tilkaldes ikke, så problemet er klart meget meget lille og
kortvarigt
-
- at kan det tage over et døgn at få ryddet en vej med nedfaldne
betonstykker på et fem lastbil-langt stykke er ikke sandsynligt, vis
man altså tør vise, at der er ødslet med vejplads og ikke halvdelen af
det antal biler, som hvad der er bygget veje til??

Mht at kun-metal brobygninger er sagen, så har Monberg og Thorsen
opført rationelle hænge og andre broer i Hamburg - og i Japan er man
heller ikke cementoverforbrugende som i Ålborg og hele DK
Cement og asfalt er til vejbelægning, hvis man kan tænke og ikke har
Portland-aktiver eller ikke er bestukne af nogen, der har det.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 14:11

> [...]
> Cement og asfalt er til vejbelægning, hvis man kan tænke og ikke har
> Portland-aktiver eller ikke er bestukne af nogen, der har det.

Udtal dig om det du kender til.

Der er i forvejen en tæthed på pågældende sted a la tæthed ved det mest
traffikkerede i Kbh i myldretiden..

FL

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 16:19

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Udtal dig om det du kender til.
>
> Der er i forvejen en tæthed på pågældende sted a la tæthed ved det
> mest traffikkerede i Kbh i myldretiden..

Nu er jeg jo ikke den eneste der mener at nordjyske ny veje er vildt
overdimensioneret i forhold til trafikken - det halve folketing mener
som mig, cirka

Jeg har ikke min viden om stedet fra Nordkraft-film og avisernes kort
idag men især fra en snes besøg i Ålborg-Nørresundby som er mine børns
mors by.

Hvor præcis mener du at der kan rokkes ved de oplysninger jeg giver om
mediernes overdrivelser?
Eller om metalkonstruktioners fordel frem for brug af overdådige
mængder af cement.

Medierne fortier at det var turister der sku glo på ulykke, der skabte
myldretid - hvilket jeg ikke har førstehånds, men fra ålborgensere jeg
har telefoneret med idag. Det er ukorrekt at normal-trafikken over og
under Limfjorden er så enorm, at det alene sku give nævnte
trafikpropper med megen køren over for guldt og brug af nødspor.

Hvad har medierne sagt om det forkastelige ved at være
ulykkestilskuer? Radioprogrammer har vist ikke fortalt hvor lidt der
er at se og udpeget nogle tider i weekenden, hvor der stadig ikke er
ryddet op, og hvor de nysgerrige kan se virvaret af armeringsjern og
forskalningsbrædder, så ikke de skal køre langtsomt netop idag og
imorgen og i overmorgen og køre i vejen for vigtig trafik..
Hele samfundet bør lære af denne sag, udfra facts. Ikke udfra digtende
journalister.

Hvorfor sattes der ikke hurtigt skilte op, der afledte trafikken fra
de få problematiske steder?
Tænk hvis roadpricingradiosendere koblet til GPS havde været på
plads - så havde der ikke været skygge af trafikprop nogetsteds

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-04-06 16:36

> Nu er jeg jo ikke den eneste der mener at nordjyske ny veje er vildt
> overdimensioneret i forhold til trafikken - det halve folketing mener som
> mig, cirka

Det er vist mest den sidste etape ved Frederikshavn, der betragtes som
overdimensioneret.

> Hvorfor sattes der ikke hurtigt skilte op, der afledte trafikken fra de få
> problematiske steder?

Der skulle lige bygges en vej, som trafikken kunne ledes af. Hvis du kigger
www.politi.dk/aalborg, vil du kunne læse, at der nu er etableret omkørsel
af en midlertidig vej, der blev bygget, efter den dræbte arbejder var gravet
fri.

Børge

Fra : Nicolai

Dato : 27-04-06 19:36

> [...]

> Limfjorden er så enorm, at det alene sku give nævnte trafikpropper med
> megen køren over for guldt og brug af nødspor.

Jeg har boet det meste af mit liv i kbh, og nu bor jeg i nørresundby, og
cykler til Aalborg og jo, der har mildt sagt været en heftig trafikprop på
hver side af limfjordsbroen. Jeg har cyklet lige ved siden af den og også
dagen efter nedstyrtningen var disse km lange trafikpropper tilstede.

> Hvorfor sattes der ikke hurtigt skilte op, der afledte trafikken fra de få
> problematiske steder?

Politi motorcykler kørte ret hurtigt efter ulykken igennem nørresundby for
at komme ned og dirigere trafikken.

Som en anden skriver, så udtal dig næste gang om ting du har
førstehåndserfaring med, da dine bekendtes oplysninger over tlf ikke er
troværdige.

Nicolai

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-04-06 18:16

Bo Warming wrote:
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

Dokumentation?

Var du der? Det er vi nogle der var..

Var du der selv, eller fortsætter tankespindet?

Ikke 'en af opkørslerne'. Alle spor til og fra tunnellen.

Færge ved Aggersund? - ikke siden 1942, hvor broen blev bygget. Selv
ikke denne lille kendsgerning kunne du styre..

Hvorfra? Hvis de har ligget siden 1942, er de nok ikke sejlklare.

Kommer du op med en skovl og hjælper til, siden du er så meget dygtigere
end alle andre?

> Nu er jeg jo ikke den eneste der mener at nordjyske ny veje er vildt
> overdimensioneret i forhold til trafikken - det halve folketing mener
> som mig, cirka

Så nu er politikerne, som du ellers ynder at håne, pludselig blevet dine
sandhedsvidner?
Hvad har 'nordjyske ny veje' i øvrigt at gøre med Limfjordstunellen, den
blev indviet for knap 40 år siden..

> Jeg har ikke min viden om stedet fra Nordkraft-film og avisernes kort
> idag men især fra en snes besøg i Ålborg-Nørresundby som er mine børns
> mors by.

'min viden'? Nu er vi tydeligvis ovre i fiktionen..

> Hvor præcis mener du at der kan rokkes ved de oplysninger jeg giver om
> mediernes overdrivelser?

Fra start til slut. Der er ikke tale om 'oplysninger' men det sædvanlige
lallende hjernespind (måske ikke, det forudsætter jo en hjerne..)

> Medierne fortier at det var turister der sku glo på ulykke, der skabte
> myldretid - hvilket jeg ikke har førstehånds, men fra ålborgensere jeg
> har telefoneret med idag.

Hvordan kan man fortie noget, der ikke er sandt?
Fik du fat i dine Aalborgensere på beverdingen i Jomfru Ane Gade?

> Det er ukorrekt at normal-trafikken over og
> under Limfjorden er så enorm, at det alene sku give nævnte trafikpropper
> med megen køren over for guldt og brug af nødspor.

Gement vås formentlig baseret på larmende ukendskab. Meld dig som
trafiktæller.

> Hvad har medierne sagt om det forkastelige ved at være ulykkestilskuer?
> Radioprogrammer har vist ikke fortalt hvor lidt der er at se og udpeget
> nogle tider i weekenden, hvor der stadig ikke er ryddet op, og hvor de

Sagde du ikke lige, at du kan rydde op på en dags tid?

> Hele samfundet bør lære af denne sag, udfra facts. Ikke udfra digtende
> journalister.

Den eneste der intet har lært er øjensynlig dig.

> Hvorfor sattes der ikke hurtigt skilte op, der afledte trafikken fra de
> få problematiske steder?

Det blev der skam også. Ovenikøbet bemandede. Endnu en gang vås.

Men nok så mange skilte løser ikke problemet:
   Aflede hvortil?

De 'få problematiske steder' drejer sig om ca. 75-80% af den totale
kapacitet på tværs af Limfjorden inden for en strækning på ca 100 km..

> Tænk hvis roadpricingradiosendere koblet til GPS havde været på plads -
> så havde der ikke været skygge af trafikprop nogetsteds

Tror du da, at GPS kan løfte bilerne op til satelitten og ned igen på
den anden side? Det er nu altså kun radiosignaler, der transmitteres..

/Krabsen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 19:18

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in message

> Var du der? Det er vi nogle der var..

Hvorfor fortæller du så ikke om hvor SURREALISTISK trafikkaosset var
og hvor du ser nuancer i min brainstorming, som du mener at kunne
korrigere.
Fortæl hvad du så og som er relevant her.

> Færge ved Aggersund? - ikke siden 1942, hvor broen blev bygget. Selv
> ikke denne lille kendsgerning kunne du styre..

> Hvorfra? Hvis de har ligget siden 1942, er de nok ikke sejlklare.

De er i brug

> Så nu er politikerne, som du ellers ynder at håne, pludselig blevet
> dine sandhedsvidner?
> Hvad har 'nordjyske ny veje' i øvrigt at gøre med Limfjordstunellen,
> den blev indviet for knap 40 år siden..

Den dyre udvidelse var unødvendig

> Tror du da, at GPS kan løfte bilerne op til satelitten og ned igen
> på den anden side? Det er nu altså kun radiosignaler, der
> transmitteres..

Roadpricingsystemet betyder at man ved hvor alle biler er på alle
tider og kan sige tage forskellig pris for at køre om dagen og om
natten og særlig høj pris, hvis man kører hvor der er risiko for
trafikprop.
Straks kunne man have meddelt pr radio og mobiltelefon at det ville
blive overtakseret at køre af den velfungerende bro, hvor formodentlig
eneste tendens til trafikkaos har eksisteret.
Så ville turister der blot vil se ulykkesstedet holde sig væk eller gå
til bens det sidste stykke og de der har vigtigt ærende vil finde sig
i ekstraomkostningen.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-04-06 20:11

Bo Warming wrote:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in message

> Hvorfor fortæller du så ikke om hvor SURREALISTISK trafikkaosset var og
> hvor du ser nuancer i min brainstorming, som du mener at kunne korrigere.

Fordi jeg tvivler på, at du har evne/vilje til at læse og endnu mere
forstå det.

Jeg ser ikke 'nuancer i brainstorming'. Jeg ser vås fra start til slut.
Eneste korrektionsmulighed vil være <CTRL-ALT> -> <DELETE>
Brainstorming kræver en brain..

> Fortæl hvad du så og som er relevant her.

Intet af det er relevant her - heller ikke dit startindlæg, som hører
til i mudderkastningsafdelingen - det er sådan set det, der er pointen.

> De er i brug

Aha - på Damhussøen? For hvis de er i brug heroppe, så er de jo ikke
ledige??

Ups, overhørte du den...

> [...]
> blive overtakseret at køre af den velfungerende bro, hvor formodentlig
> eneste tendens til trafikkaos har eksisteret.

Suk.. vås igen

> Så ville turister der blot vil se ulykkesstedet holde sig væk eller gå
> til bens det sidste stykke og de der har vigtigt ærende vil finde sig i
> ekstraomkostningen.

Du snakker desværre, som du har forstand til..

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-04-06 20:40

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Aha - på Damhussøen? For hvis de er i brug heroppe, så er de jo ikke
> ledige??

Han tænker nok på færgeforbindelsen Hals - Egense, som indsatte en ekstra
færge, da motorvejsbroen faldt sammen.
Se evt. http://www.hals-egense.dk/sejlplan.php

Børge

Fra : Nicolai

Dato : 27-04-06 19:38

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Der er i forvejen en tæthed på pågældende sted a la tæthed ved det mest
> traffikkerede i Kbh i myldretiden..

Det er altså noget sludder. Jeg har boet i kbh de første 30 år af mit liv og
har nu boet i nørresundby i 2 år og både cykler og kører bil, også på
pågældende strækning og også ind imellem i myldretiden og det er altså ikke
som du beskriver. Og distancen med den mindre trafikprop er også meget
kortere.

> FL

Nicolai

Fra : kk

Dato : 26-04-06 16:21

> [...]
> Cement og asfalt er til vejbelægning, hvis man kan tænke og ikke har
> Portland-aktiver eller ikke er bestukne af nogen, der har det.

Det er tydeligt, at du ikke har det ringeste begreb om forholdene og
trafiken i forbindelse med limfjordstunnelen, færger og broforbindelser over
Limfjorden. Nordjysk motorvejsbyggeri har du måske hørt og læst gemytlige
komentarer til, og derved dannet dig en mening, men den er på ingen måde i
overenstemmelse med kendsgerningerne. Der er ikke noget forkert i det som EB
og andre har skrevet, bortset fra normal "dramatisering" m.h.p. at sælge
papir.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 16:52

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> [...]
> kendsgerningerne. Der er ikke noget forkert i det som EB og andre
> har skrevet, bortset fra normal "dramatisering" m.h.p. at sælge

Avisernes vinkel på en historie som denne, er ikke om at sælge papir
men om at påvirke holdninger.

Der skabes myte om at vejudgifter er berettigede, når man overdriver
"trafikkaos" og nødspor og kør-over-for-gult-lys optræder aldrig og
efter sigende ikke i det omfang som morgenTV gav indtryk af. Uden
fotodokumentation.

Selvf'ølgelig er Færø anlægsarbejder endnu mere ødsle end de
nordjyske.

Havde biler haft roadpricing-satelit-radio-forbindelse kunne man let
have ledt over Limfjorden uden store forsinkelser - det er en af de
gavnlige lærdomme der kan uddrages.

At medier overdriver for at legitimere ødsle anlægsarbejder er en
anden pointe der gjordes tydelig

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-04-06 17:03

> [...]
> "trafikkaos" og nødspor og kør-over-for-gult-lys optræder aldrig og efter
> sigende ikke i det omfang som morgenTV gav indtryk af. Uden

Mit indtryk var, det var hensynet til trafikafviklingen, der fik Aalborg
Politi til at opfordre til at undgå at køre over for gult.

Børge

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 18:12

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message

> Mit indtryk var, det var hensynet til trafikafviklingen, der fik
> Aalborg Politi til at opfordre til at undgå at køre over for gult.

TV og EB skaber hysteri som om Jylland er delt i to i ugevis.

Det er skingert og usaligt og usandt - helt som hvis man benægter at
lettere stålstrukturer ikke er fremtiden, ikke nødvendigvis en
hængebro lige her, men som det i årtier har været normen i Hamburg og
Japan m.m.

Vanetænkning er ofte dumhed. Og dyr, nu ikke kun i vejmilliarder men
også i liv.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-04-06 18:20

Bo Warming wrote:
> "Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message
>

> TV og EB skaber hysteri som om Jylland er delt i to i ugevis.
>
> Det er skingert og usaligt og usandt - helt som hvis man benægter at

Hvad ved du om det? Kan du se ind i fremtiden? Hvem siger i øvrigt
'hysteri' Det eneste hysteri i denne sag er dine hysterisk våsede indlæg.

> Vanetænkning er ofte dumhed.

Tydeligvis!

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 18:24

> Hvad ved du om det? Kan du se ind i fremtiden? Hvem siger i øvrigt
> 'hysteri' Det eneste hysteri i denne sag er dine hysterisk våsede
> indlæg.

> Tydeligvis!

Hvis du ser noget dumt i mine analyser vedr ulykken så oplys PRÆCIST
om hvad

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-04-06 19:17

Bo Warming wrote:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in message

> Hvis du ser noget dumt i mine analyser vedr ulykken så oplys PRÆCIST om
> hvad

Meget let: Fra første bogstaf vil sidste punktum. Det må være en
vanetænkning der gør, at du endnu en gang hælder vand ud af ørene om et
emne, som du tydeligvis ikke har sat dig ind i.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-04-06 18:39

> TV og EB skaber hysteri som om Jylland er delt i to i ugevis.

Grunden til, jeg ikke læser Ekstra Bladet, er, at det generelt skaber
hysteri.

Børge

Fra : kk

Dato : 26-04-06 18:09

> [...]
>forbindelse med passage af Limfjorden, i Aalborg området, - og det ved du
>ikke nok om til at udtale dig, som du gør!
mvh
kk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-04-06 23:32

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> mvh

Der var en bilist jeg hørte om på lokale Aalborg nyheder der havde siddet i
sin bil i 3½ time for at nå 8-9 km .. Det er vel reelt det der kan kaldes
kaos

/FL

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 08:10

> Der var en bilist jeg hørte om på lokale Aalborg nyheder der havde siddet
> sin bil i 3½ time for at nå 8-9 km .. Det er vel reelt det der kan kaldes
> kaos

Jeg kan ikke regne ud hvilket sprog der er dit modersmål, men vil blot
oplyse dig om at på dansk betyder kaos noget andet end på dit modersmål:
http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=kaos

Når bilerne holder velordnet i lange lige rækker er der altså tale om lige
det modsatte af kaos.

Mvh. Per

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-06 11:36

"Per, Frb" <svar_hellere_i_gruppen> wrote in message
> [...]
> modersmål:
> http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=kaos
>
> Når bilerne holder velordnet i lange lige rækker er der altså tale

Netop, der var ikke kaos i Ålborg, som har dobbelt antal broer og
vej-m2 som nødvendigt..
EB og TV2 løj lodret
Der var slet ikke SURREALISTISK KAOS, sådan som EB udnævnte det til.

Korrupte middelmådigheder er chefredaktører i Danmark og tvinger alle
skribenter til at reklamere for jobskabelse for vejbyggere.
Lånenægtelsen til mig handler tilsvarende om ødsel jobskabelse for
håndværkere og entreprenører og at jeg hæger om mine fine gamle
parketgulve, lavet af den samme gulvmand der lavede gulvene på
Amalienborg, er strafbart - for i min nabogade Jægersborggade, der er
gjort til eet stort andelsboligforening for at der kan skabes
håndværkerjob uden at håndværkerne skal forlade kommunen, er der KRAV
OM AT NÅR MAN FRAFLYTTER LEJLIGHEDEN , LÆGGES DER NY GULVE.
Træbranchen leve.

Cement der gør skade skal bruges i overflod - fornuftige
jernkonstruktioner giver ikke nok job. Derfor overforbruget og
ulykken, hvis årsager alle interviewede siger de ikke vil interessere
sig for i lang tid

Kaj Ikast og anden jysk trafik-mafia kan der laves vitser om, så det
kommer til at ligne et gemytligt småproblem og ikke milliardspild.
Kald tingene ved rette navn.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 12:17

< SNIP >
En hel masse
< SNIP >

Kære Bo

Hvor mange timer dagligt tilbringer du foran tastaturet? Med alt den tekst
som du producerer kunne man frygte at det løber op i mere end 20 timer i
døgnet.

Har du aldrig overvejet at slukke for maskinen, snakke med andre mennesker
og se om der er noget nyttigt du kunne gøre ude i samfundet?

Mvh. Per

Fra : Kasten

Dato : 27-04-06 13:47

"Per, Frb" <svar_hellere_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du aldrig overvejet at slukke for maskinen, snakke med andre mennesker
> og se om der er noget nyttigt du kunne gøre ude i samfundet?

Gud forbyde det: Så fik han måske indsigt i noget af det han bavler af sig
!!

Karsten

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-06 13:58

"Kasten" <karstenlyng67@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Livet er for kort til at sove 4 timer i døgnet

> Gud forbyde det: Så fik han måske indsigt i noget af det han bavler
> af sig

Giv mig et eksempel på, at det har skadet samfundet, at en borger fik
indsigt.

"Der vil blive nok af søvn i graven". Benjamin Franklin

" Bedre at slides op end fortæres af rust.
"

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-06 14:12

> [...]
> tekst
> som du producerer kunne man frygte at det løber op i mere end 20

Spilder du tid med at FRYGTE hvad ikke rager dig?

> Har du aldrig overvejet at slukke for maskinen, snakke med andre
> mennesker
> og se om der er noget nyttigt du kunne gøre ude i samfundet?

Ærlig talt Per, når du blir 60 så vil du vide, at "mennesker ude i
samfundet" er spild af tid - når du søger dialog så smigrer de dig med
smalltalk og lipservice.

Når man ikke ejer en fabrik og kan maximere produktionen udfra Adam
Smithske udbud og efterspørgsel mekanismer, så er næstbedste løsning
at læse Nietzsche eller bruge usenetpøblen som boksebold og den slags.

ADVARSLER MOD ROS

"Hvis du roses, er du ikke på din EGEN VEJ TIL SUCCES, men på andres.
Nietzsche

"Publikum vil behandles ligesom kvinder: man skal absolut ikke sige
andet til dem end det, de ønsker at høre. Goethe

He who cannot love must learn to flatter.Goethe

Afvisning af en ros er et ønske om at blive rost to gange. La
Rochefoucauld

Al smiger rummer gift.Publius Syrus

De fleste af os finder det pinligt at få serveret blomstrende
komplimenter. Der er noget påfaldende i, at de fromme mener at kunne
behage Gud ved en næsegrus beundring. W. Somerset Maugham

Folk beder om kritik, men de ønsker kun ros. W. Somerset
Maugham (1874-1965) Camus

Jeg kan leve to måneder på en god kompliment. Mark Twain

Kvinden har i århundreder fungeret som et forstørrelsesglas med det
magiske formål at fremvise manden dobbelt så stor, som han er
Virginia Woolf

Ros er vor frugtbringende sol. George Meredith

Vær ikke bange for de fjender, som angriber dig: vær bange for de
venner, som smigrer dig. Alvarez Obregon

Den skuffedes tale. - "jeg lyttet etter gjenklang og hørte bare ros" -
Nietzsc

"Anerkendelse er en kamp på liv og død. Vi er afhængige af hinandens
anerkendelse. Hegel

Grunden til at elskende aldrig keder sig, når de er sammen,
er den at de altid taler om sig selv.Rochefoucauld

"Vi kan altid lide dem, der beundrer os. La Rochefoucauld

Man fanger kvinder med gods, narre med ros og harer med hunde.
Peder Syv

Tro ikke dine venner, når de beder dig sige din ærlige mening. Alt,
hvad de ønsker, er at blive bestyrket i den mening, de har om sig
selv. Albert Camus

"Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er det ikke
en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg tvinger ham jo
ikke dertil? "Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig Noget, kjere
Johan, dertil er Du altfor ædel og uegennytting. "Og Skavanken, den
behøver jeg da ikke at tale om? "Du veed jo slet ikke om Hesten feiler
noget, Du troer det jo kun.Ja, ikke sandt? "Jeg kan jo ikke se Dyret
indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone, Godnat!"Frits Jurgensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 18:42

> [...]

> Smithske udbud og efterspørgsel mekanismer, så er næstbedste løsning
> at læse Nietzsche eller bruge usenetpøblen som boksebold og den slags.

Takker for dit gode råd. Jeg må hellere kigge efter Nietzsche næste gang
jeg kommer på biblioteket.

Foreløbigt har jeg gang i at læse noget mere prosaisk som vist nok langt ude
er inspireret af Nietzsche: Om Interneringskartoteket og om personer som K.
B. Martinsen, Peter-gruppen og Ib Birkedal Hansen. Sidstnævnte endte jo ude
på Dyssen i fristaden Christiania med 10 velfortjente skarpe skud i
hjerteregionen inden han fik en køretur til Bispebjerg krematorium. Desværre
slap hans håndlangere for en tilsvarende kvittering for deres "bedrifter".
Det var forkert af Steincke at benåde dem. Det er også en skandale at
Peter-gruppens tyske medlemmer slap med alt for milde straffe i en
misforstået form for øllebrødsbarmhjertighed. De havde ærligt og redeligt
fortjent en tilsvarende køretur gennem byen i den lyse sommermorgen. Til
gengæld så burde K. B. Martinsen ikke være henrettet.

Mvh. Per

Og så kan vi vist ikke finde på mere at skrive om den trafikale situation
omkring Aalborg

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-06 20:05

> [...]
> langt ude
> er inspireret af Nietzsche: Om Interneringskartoteket og om personer

Nazismen behøvede ikke inspiration fra nogen digterfilosof. Og står
slet ikke på skuldrende af Nietzsche.

> [...]
> Til
> gengæld så burde K. B. Martinsen ikke være henrettet.

Mener nogen at straf efter en krig, vil ændre adfærd ved næste krig?
At disse henrettelser gjorde gavn?
Det var hævn, men næppe forebyggende vedr nogen fremtidige
forbrydelser

Martinsen var med ved østfronten, dvs holdt med den tabende side i
krigen. Var idealist helt som dem på den vindende side. Hvorfor gøre
forskel og hvad var særligt ved Martinsen?

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 20:44

> [...]
> krigen. Var idealist helt som dem på den vindende side. Hvorfor gøre
> forskel og hvad var særligt ved Martinsen?

Martinsen deltog ikke i væsentlig grad i terrorismen 1943-45. Han cyklede
ikke rundt i København og Frederiksberg og henrettede mere eller mindre
tilfældige mennesker. Han havde ikke del i at sprænge kufferter fyldt med
sprængstoffer og metalstykker i to sporvogne på hjørnet af Vesterbrogade og
Pile Allé.

Det eneste regulære drab jeg lige husker fra bogen at han havde fingrene i
var "standretten" mod von Eggers og det var jo en lidt speciel sag. Til
gengæld var han en særdeles dygtig og hensynsfuld leder som ikke udsatte
sine folk for unødige farer, i modsætning til for eks. von Schalburg.

Set i forhold til hvad andre og langt mere belastede personer slap med
kortere fængselsstraffe for, så var livsstraffen til Martinsen urimeligt
hård.

Mvh. Per

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-06 21:07

> [...]
> med
> kortere fængselsstraffe for, så var livsstraffen til Martinsen

JEg har også indtryk af Martinsen som en retlinet og dygtig soldat og
uden sadisme af nogen art.
Men hvad er det der skal straffes i en sådan situation.
Alle der holdt med tyskerne var idealister der hadede Stalin og
frygtede kommuniststyre i DK hvis ikke tyskerne vandt.
De holdt med tabersiden
Derfor straffedes de.
Hvilken logik bør der straffes efter - hvis overhovedet - i en sådan
situation. Når man har tabt en krig, er det da straf nok i sig selv.
Karrierechancer for de der holdt med tyskerne var elendige - behøver
man sparke på folk der ligger ned?

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 21:35

> JEg har også indtryk af Martinsen som en retlinet og dygtig soldat og
> uden sadisme af nogen art.

Sadisme betyder noget andet som ikke er relevant her. Men alle der havde og
har været i krig bliver stærkt påvirket af det. I mange af overlæge Max
Schmidts psykologiske rapporter omtales "forrået af krigen". Det gælder i
øvrigt alle krige som har været, som er og som kommer. Martinsen var heller
ikke upåvirket af hvad han havde oplevet østpå. Det er kun psykopater som
ikke påvirkes stærkt.

> Men hvad er det der skal straffes i en sådan situation.
> Hvilken logik bør der straffes efter - hvis overhovedet - i en sådan
> situation. Når man har tabt en krig, er det da straf nok i sig selv.

Det var ikke straf nok, der skulle mere til, men selvfølgelig skulle der
være system og rimelighed i galskaben.

Men det er i øvrigt et godt spørgsmål du stiller. Hvad er det der skal
straffes? Det er jo for sent at lave fortiden om.

Dette gælder jo også for folks handlinger i trafikken. Hvad skal straffen
være for at have overset noget som medvirkede til at en motorvejsbro
styrtede ned? og hvem skal straffes? og hvor meget? og på hvilken måde
bliver verden bedre af at straffen fuldbyrdes? Hvor mange trafikdræbte kan
genoplives ved at man straffer skadevolder? Skulle man ikke hellere have
forebygget i tide?

Mvh. Per

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-06 23:15

> [...]
> heller
> ikke upåvirket af hvad han havde oplevet østpå. Det er kun

Overlæge Max Schmidt er alle idag enige om var en skamplet på
psykiatrien . Hans sygelige fokusering på sexfantasier var aldeles
irrelevant for retsopgøret, der havde gjort ham til diagnose-hitman
der skulle finde personlighedsforstyrrelser i østfront- hjemvendte,
hvad han var helt inkompetent til.

Jeg er et meget moralsk og ikkepsykopatisk menneske, men når der i
laboratoriet skulle aflives forsøgsdyr var jeg den eneste der var
villig. Afstumpet og følelseskold!
Jeg ku også have været ved østfronten uden at blive påvirket.
Min far har nemlig lært mig ikke at ærgre mig over hvad kan gøres
noget ved - så gør det - og ikke ærgre sig over hvad ikke kan gøres
noget ved, for det er jo spild af resourcer.
At være uden temperament og vægelsind, er OK.
Har man styr på sit show så investerer man følelser i noget
konstruktivt
Nogle har i underbevidstheden et behov for makabre ting og det vækkes
i krig - men karakterafvigelser er mangeartede og psykopat er et
temmelig indholdsløst børnehaveskældsord, og hver skæbne er
forskellig - Martinsen var retlinet før krigen, andre sprang ud som
voldsliderlige, og dem var der brug for i en sådan krig.
Nogle var politiske idealister, andre valgte nazisme for at gøre
karriere og realisere sig selv. Døm ej.

> [...]
> skal
> straffes? Det er jo for sent at lave fortiden om.

Vi bliver klogere ved at analysere og indse, at krigsforbryder-straffe
har aldrig gjort gavn - det kræves af stupid pøbel, der ikke var
aktive i krigen og derfor vil bryste sig af at de fik smadret en taber
der var med i krigen.
"Øje for øje gør verden blind, sagde Gandhi.
"Den kaste første sten, der selv er ren, sagde Jesus

> Dette gælder jo også for folks handlinger i trafikken.

Her er der fornuft i at skabe sammenhæng mellem klar asocial adfærd og
beskadigelse af den asociales liv, frihed, økonomi.
Det er general og special preventivt. Samme episode sker igen og igen.
Men krige ledes af fanatikere der tror på sejr, og de vil aldrig
torturere mindre pga risiko for Nyrnberg-dom

> [...]
> trafikdræbte kan
> genoplives ved at man straffer skadevolder? Skulle man ikke hellere

Erstatningssager mod læger, hvis patienter bliver syge - fx Jørn Ege -
er også vanvittigt, for yderst sjældent er der fejl fra behandleren,
men legemet er uforudsigeligt. Og psykosomatik er uudforsket og
allervigtigst

Brostyrt er svært at forklare, og er der arkitektfejl, bør det stå på
nettet, så ikke andre ansætter den uagtsomt manddræbende. Det er straf
nok.

Var det ikke Martinsen der i sit lederkontor i Schalburgkorpsets
bygning på Blegdamsvej dræbte en kollega for at statuere et eksempel?
Nazismen var grænsesøgende og chancerytterisk, og skulle man vinde en
krig med så elendige odds så krævede det at man insisterede på
lydighed i så extrem grad.
Intet nazierne gjorde mod os, kan sammenlignes med hvad vi gjorde ved
ingeniørsoldater i FREDSTID - de skulle rydde miner forceret og
sultende så 250 dræbtes og 250 lemlestedes - helt unødvendigt.
Andre steder udførte tyske soldater vestkyst-minerydning uden de
extreme tab som Den Danske Brigade, vejledt af briter, påførte
uskyldige teenagere der ingen skyld havde i krigen, kun lige født da
40% af tyskerne indvalgte Hitler.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 12:08

> Brostyrt er svært at forklare, og er der arkitektfejl, bør det stå på
> nettet, så ikke andre ansætter den uagtsomt manddræbende. Det er straf
> nok.

Er det ikke lidt dumt? Hvis en mand har kvajet sig meget vil han formentlig
have fået en erfaring der forhindrer ham i at begå samme fejl igen. Hvis han
skal
kastes ud af branchen og erstattes han af en ny arkitekt uden erfaring som
så kan
begå fejl forfra.

> Var det ikke Martinsen der i sit lederkontor i Schalburgkorpsets
> bygning på Blegdamsvej dræbte en kollega for at statuere et eksempel?

Jo det var von Eggers som jeg skrev om. Han var blevet "dømt" ved en intern
standret i Schalburg-korpset - og det må være i et tilfælde af momentan
sindsforvirring fra Martinsens side - idet Martinsen mente at korpset havde
selvstændig juridiktion.

Selv Werner Best afviste tanken om selvstændig jurisdiktion og var ikke i
tvivl
om at der i Danmark kun kunne være tale om to jurisdiktioner: den
almindelige danske og så den tyske militære, med en forholdsvis klar
skillelinie
imellem.

von Eggers havde reelt gjort sig skyldig i desertering. Han ville hellere
være sammen med sin kæreste, som tilfældigvis også var Martinsens kone
Læs bogen. Hele episoden er temmelig barok.

Mvh. Per

Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-06 02:43

> [...]
> Hvis han
> skal
> kastes ud af branchen og erstattes han af en ny arkitekt uden

Hvert tilfælde er forskelligt. Måske rette sanktion imod en
fumlertumler-arkitekt er at visse livsfarlige beregninger fra ham skal
gås efter, censureres af en anden ekspert.
Det kan være klogt at ansætte en erfaren pyroman som assistent til
brandchefen vedr forebyggelse af mindre ånders pyromani, men at lade
en ulykkesfugl mht brostyrt blive betragtet som manden der ikke begår
samme fejl igen, tror jeg ikke på
Lærer menneskene af historien?

> [...]
> hellere
> være sammen med sin kæreste, som tilfældigvis også var Martinsens

I en krig er der brug for selvrådighed. Hvor der handles der spildes.

Jeg køber ikke at "sindsforvirring" skulle kunne undskylde mordet.
Martinsen var intelligent, koldblodig og havde styr på sit show.
At han henrettedes var nok pga dansk modstandsbevægelses berettigede
mindreværdsfølelse overfor sådanne krigs-genier som han. Rivalisering
og misundelse ligger altid under overfladen af moraliseren.

Hvis du kalder kærlighed som rod til sindsforvirring, så måske jeg
køber en forklaring. Der står en kvinde bag enhver mand, og jalousi
skaber temperament - og er hidsighedens og vredes ufornuft ikke
kernen i al sindsyge?

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-04-06 17:30

Per, Frb wrote:
> [...]
> http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=kaos
>
> Når bilerne holder velordnet i lange lige rækker er der altså tale om lige

Måske menes implicit det kaos der må eksistere et sted (foran køen) siden de
ikke kan bevæge sig ved normal fart. Sådan tænker jeg i hvert fald på det
*trække på skuldrene*

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-06 00:26

> [...]
> http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=kaos
>
> Når bilerne holder velordnet i lange lige rækker er der altså tale om lige

Per for fanden - er du født i går.

Så skulle der jo skrives indlæg om hver anden headline på tabloid aviser.

Sådan skriver de jo - Det er jo op til dig selv at filtrere det på plads.

Traffikmæssigt set synes bilisten da det var kaos når de normalt kan klare
turen på et kvarter men nu kan skal bruge den 12-14 dobbelte tid.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 01:13

> [...]
>
> Traffikmæssigt set synes bilisten da det var kaos når de normalt kan
> klare turen på et kvarter men nu kan skal bruge den 12-14 dobbelte

1. En søvning provinsby, der oplever en arbejdsulykke med et
dødsoffer, vil se et urimeligt antal bilister der skal ud og have en
på opleveren, og derfor kører unødvendige ture for at se kaotisk
armeringsjern-spagetti i en fart, før det måske på nogle timer bliver
ryddet op.
2. Både tabloid og andre aviser og stats.TV, der kan være ligeglad med
antal seere, er så løgnagtige at de overdriver trafikproppernes
omfang, og de få ålborgensere der får forlænget deres hjemtur fra
jobbet, gøres til norm.
3. Det ligger arbejdslederne i blodet, at hvis oprydning trækkes i
langdrag, så er der overarbejdstimer og ny jobskabende projekter i
det.
4. Ingen medier tilstræber realisme. År for år skal vi oplæres i
"filtre" - for følelsespornografi er trådt i stedet for oplysning.
Psykiatriske tvangstanker om at når politi og radio advarer mod at
nogen ku finde på at bruge nødspor eller køre over for gult, så er det
"surrealistisk kaos", hvilket betyder drømmeagtig absurditet og nul
logik. Men logikken var forudsigelig bondefornuft.
5. Nyhedsmagerne skaber nyheder - pionerer er korrupte politikere som
Kaj Ikast og Arne Melchior, der reklamerer for spildagtige broer og
tunneller og modsætter sig, at roadpricing-radiosenere, der koster
minde end et nyt dæk, føjes til GPS-teknik og fordeler trafikken, så
vi ikke skal fattiggøres af unødvendig omdannelse af afvekslende,
ikke-fremmedgørende køretur til dyr kedsommelig cement.

Vi er ikke blevet så gældfri af USA-krig-ordrer, så det gør noget.
Havde vi stadig nydt kaffe på færgen over Storebælt, havde vi været så
gældfri, at vi som Japan kunne udlåne penge til ulande, altså været
humanister og gavnlige for ulandsfolk, der nu i stedet forsumper og
kriges efter import til vort engang lykkeskabende land - som 365 dage
om året fortjener betegnelsen "surrealistisk, sindsygt kaos" og det
bliver værre efterhånden som passiv-muslimer gøres til
aktiv-helligkrigere af godhedsindustrien

Fra : René Løweneck

Dato : 29-04-06 07:15

Hej Bo !

> ... vort engang lykkeskabende land - som 365 dage om året fortjener
> betegnelsen "surrealistisk, sindsygt kaos"...

Aha, den betegnelse må jo så altså også omfatte denne uges trafiksituation i
Ålborg. Har fjernsynet så alligevel ikke fyldt os med sludder, Bo ? ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Nicolai

Dato : 27-04-06 19:43

> Havde biler haft roadpricing-satelit-radio-forbindelse kunne man let have
> ledt over Limfjorden uden store forsinkelser - det er en af de gavnlige
> lærdomme der kan uddrages.

Du beder om at oplyse hvad der er forkert. Ret hurtigt efter ulykken,
dirigerede politiets motorcykler folk ad andre veje, hvilket skabte et
trafikkaos over limfjordsbroen, som var så slemt at selv på toppen af broen
hvor det lufter en del, var en kvalmende bilos. Jeg cyklede selv den vej.

Så det er noget vås at et sådant system kunne have let trafikken over uden
store forsinkelser, når infrastrukturen ikke kan bære det.

> At medier overdriver for at legitimere ødsle anlægsarbejder er en anden
> pointe der gjordes tydelig

Hvad vil du så "legitimere" med dine overdrivelser?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-06 21:54

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> hvilket skabte et trafikkaos over limfjordsbroen, som var så slemt
> at selv på toppen af broen hvor det lufter en del, var en kvalmende

Som andre har skrevet, så er der ikke noget trafikkaos ved
myldretidstæthed eller trafik-prop - og EB-vås om "surrealistisk
trafik-kaos" er helt til grin.

At gøre kvalmende bilos til et problem, er helt ude i tovene.

Avis og TV burde have været ærlige og oplyse at trafik-langsomheden
muligvis var alene et produkt af at en ulykke er en folkeforlystelse,

Det hænger i luften at der behøves vejudvidelser, når man blot
oplyser at manglen på et af de to Limfjords-passagesteder gav
problemer.

Vejudvidelser er unødvendig hvis man indfører
roadpricing-radio-satelit-kommunikation, så man fordeler trafikken.

> Så det er noget vås at et sådant system kunne have let trafikken
> over uden store forsinkelser, når infrastrukturen ikke kan bære det.

> Hvad vil du så "legitimere" med dine overdrivelser?

Jeg brainstormer og knytter tiltrængte kommentarer til mediernes
pinlige udeladelser.

På intet tidspunkt har jeg foregivet at jeg kender Ålborgs trafikale
forhold totalt og at mine kommentarer er den fulde sandhed om
spørgsmålene.

Men proteserne har alle skudt helt forbi min hovedpoint - som stadig
står ubestridt - nemlig at der er for meget beskæftigelsesterapi i
vejbygning og at med roadpricings-elektronik kan man let fordele
trafikken, så man ikke behøver afhjælpe trafikpropper via dyre
anlægsarbejder

Det er latterligt hvis man kun skal udtale sig om det men er totalt
ekspert i. Folk der har åbnet et par af mine indlæg kender min
trigger-happy stil. Hvis de læser, er det fordi de er nysgerrig om
mine pointer.
Jeg har ingen magt til at gennemføre noget så jeg kan aldrig skade
noget.
Hvis folk ikke har nok abstraktionsevne til at værdsætte min approach,
sku de ignorere mig.
At mange reagere er nok fordi medierne er for kedelige og mangler
vinkler som mine. Sagligt modspil efter bold ej mand, er godt
supplement. Men hylekorene der bare mopser at "det har BW ikke
perfektionistisk totalt forstand på" er lidt trættende. Tilføjer de
noget nyt, noget som ikke alle kan tænke selv?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-04-06 07:55

> Som andre har skrevet, så er der ikke noget trafikkaos ved
> myldretidstæthed eller trafik-prop - og EB-vås om "surrealistisk
> trafik-kaos" er helt til grin.

Gad vide, hvad Ekstra Bladet opfattede som surrealistisk. Jeg læser jo ikke
Ekstra Bladet. Måske syntes Ekstra Bladet, at det var surrealistisk, at
trafikken blev afviklet i god orden, selvom det så lidt kaotisk ud.

Børge

Fra : René Løweneck

Dato : 28-04-06 09:02

Hej Bo !

> Jeg brainstormer.........

Det kræver vel et eller andet sted, at der er noget at storme, ikk' ))

BTW så kan du jo ved selvsyn via webkameraer, følge med i trafikken på
www.trafikken.dk

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 02:33

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote in message
> [...]
> ))
>
> BTW så kan du jo ved selvsyn via webkameraer, følge med i trafikken

Opstillingen af disse webkameraer er besluttet af sandhedens fjender,
staten.Tro ikke at du ser noget representativt.

Ligesom når kommunale www.netborgeren.dk laver finurlige udregninger,
uden forbindelse med virkeligheden, om at markedsværdien af mit hus
skulle være endnu lavere end den offentlige vurdering.
Hvilket den en sjælden gang er - helt ude på bøhlandet, hvor ingen vil
bo.

Når jeg i Ålborg-trafiksag, brobygningssag, lånesag osv kaldes sindsyg
, så føler jeg mig i fint brainstormings-selskab.
Glistrup kaldets psykose-ramt af en overlæge, der ikke havde mødt
ham - men som var venstresocialist-veteran. Socialister tåler ikke
virkelighed.

Ved en arvesag kæmpede jeg mod mine søskende for, at den uuddannede
pige, der havde passet min farbror sidste halvdel af hans liv, efter
han slap ud fra uberettiget tvangsindlæggelse på Sct Hans, skulle arve
på linie med os, selvom han havde glemt at skrive testamente.
Det lykkedes delvis , ved at jeg fik gode råd fra Glistrup, som i den
sammenhæng advarede mod at være alt for RETHAVERISK.
Men da min efterfølgende strategi var for flinkeskolet overfor mine
søskende, belærte ham mig om salami-metoden, og hvordan man bliver
røvet, hvis man ikke er RETHAVERISK NOK.
Hans fornemme livskloge rådgivning har nu båret frugt i en lånesag,
hvor talrige usenettere har doceret - hvad alle ved - at långivere er
ikke juridisk forpligtet til at låne, fordi både friværdi og
betalingsevne er i top.
Hvis nogen kommer omkring Bjelkes Alle 46, så kan de læse sort på
hvidt et total afslag fra den långiver, som i den sidste ende gav sig.
Det skete ved at jeg var kværulerende rethaverisk med brug af dyr
advokat, der påberåbte sig bankens selvmodsigelser i et brev på sit
fine Strøget-brevpapir, og samtidig klagede jeg til bankens hovedsædes
juridiske afdeling. DET LØNNER SIG AT VÆRE KVÆRULANT-FORRYKT OG
RETHAVERISK, når der er klar logik i det, (Banken har undladt at
besvare advokaten, hvilket vist også er verdenhistorisk - deres
selvmodsigelser tåler ikke, at de selv sætter ord på dem, for så var
de i EB imorgen. Advokaten (ham der vand og siden tabte til Kamal
Qureshi for mig) er mopset og ser sit renome gå fløjten og afkræver
mig ekstra for at være blevet ydmyget.).
Staten har ophævet diskoteks-ejendomsret og tvinger til
muslimvoldsmand-adgang. Det kværulerende jeg over på internettet, da
dette var nyt og fik derfor i forrige årtusind mit første ridderkors,
§266b-straf, og lægger man sig tæt op ad dette velkendte grundlovsbrud
mht ejendomsret, kan man nyttiggøre skitzofrenien i toppen af bank og
kreditforening. og få lån igennem.

Idag har jeg fejret kvartmillion-kroner gevinsten med solrigt arbejde
på min 20 m2 store gørdetselv tagterasse på husets forside, hvor VI
VIL VINDE nu står 4-meterhøjt op over tagryggen på en mere letlæselig
måde end på det foto der tidligere lagdes på dk.politik.
Og autonome har længe ikke hærværket mod mig - har de tabt til
Faderhuset og skal flytte ud?

Men hvorden får jeg lånetilsagn svarende til ½ markedsværdi dvs 4 mio
kr? En tilstandsrapport uden andre anmærkninger end K1 , altså ren
æstetik? Det er let. Og jeg skriver ikke "Det er Leth". Afslagsbrev
vedr al långivnig går alene på husets "fremtræden og stand". Eller
hvis jeg sætter lejernes husleje op, så jeg kan bevise bedre
privatøkonomi?

Simon Spies og Japan skorede på god gammeldags nærighed. Men man
bliver forhadt ved ikke at være ødselt luksusdyr. Men hvad er sparet,
er tjent (incl på sæbe) , og det lønner sig at sætte tæring før
næring, selvom banker foretrækker folk, der udskifter gulve og al
finish hver andet år, så de byggeprofessionelle får arbejde.
Betonhovederne, der ikke er til lette stålkonstruktioner og
elektronik, har for meget magt i landet. Deres hjerner er mere rådne
end "fryseskadet" kød.

Mon cheferne, der tabte til en bums, sover dårligt nu og bliver mere
etiske(ærlige, sociale) ved utraditionel långivning i fremtiden?

"Det er ingen lille kunst at sove - for at præstere den, må
man være vågen hele dagen" sagde den intenst kreative Nietzsche
1844-1900.

Fra : René Løweneck

Dato : 29-04-06 07:07

Hej Bo !

> Opstillingen af disse webkameraer er besluttet af sandhedens fjender,
> staten.Tro ikke at du ser noget representativt.

Orv ja, det burde jeg have regnet ud. De har garanteret hyret nogle
PhotoShop eksperter, til at indkopiere nogle få tusinde biler i den linefeed
fra webkameraerne, der bliver streamet til os via internettet. Åhh nej,
dumme mig,- hvordan kunne jeg hoppe på den )) ROFL

> ....for så var de i EB imorgen.

Jo, men hvem gider at læse EB. Næ, hvis du truede dem med at komme i
Østervrå Folkeblad, så ...... ))

> Advokaten (ham der vand og siden tabte til Kamal Qureshi for mig) er
> mopset og ser sit renome gå fløjten og afkræver mig ekstra for at være
> blevet ydmyget.).

Så stik da knægten en skilling. Askebægeret i hans Audi TT, er jo ved at
være fuldt ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 08:29

> [...]
> PhotoShop eksperter, til at indkopiere nogle få tusinde biler i den
> linefeed fra webkameraerne, der bliver streamet til os via

Om webkameraer, der via internettet viser os trafik-situationen på de
relevante veje nær Limfjoren, ved jeg kun de fem ord, som en der
modsiger mig, har skrevet i denne tråd.

Jeg vil mene at for at vurdere om evt "surrealistisk trafikkaos" som
peger mod berettigelse af KajIkast-vejmilliarderne, skal der være
placeret webkameraer UPARTISK, eller både af jysk trafikmafia og af
sparsommelige glistrupister.

En forudindtaget kommunal placering kan ikke bruges til noget.
Et billede, der er representativt for det kvarte døgn, hvor
tvillingebyerne prægedes af de arbejdsløse titusinders langsomme
gloende turistkørsel for at få ulykkesoplevelse,og nogle få der fem
timer efter ulykken var på vej hjem fra arbejde og kørte den vante vej
, fordi de ikke havde hørt radioens afbrydelser på alle kanaler hvert
tiende minut om emnet, har webkameraerne ikke leveret

Forudsigeligt har veje mod Limfjordstunnelen, hvis vigtigste
tilkørsel var blokeret, været en prop - en ukaotisk, smukt
paralelordnet prop, og for nogle ganske få i over en time. Big deal.
Det har været årets oplevelse for de arbejdsløse, som sku ha betalt
dyrt for oplevelsen via roadpricing pr radio&GPSsatelig, som koster
lidet og burde være indført forlængst.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-04-06 08:53

> Jeg vil mene at for at vurdere om evt "surrealistisk trafikkaos" som peger
> mod berettigelse af KajIkast-vejmilliarderne, (....)

Nu skal vi lige passe på, vi ikke blander for meget sammen, der ikke har
noget med hinanden at gøre.

Det såkaldte "surrealistiske trafikkaos" opstod, fordi en væsentlig
færdselsåre i Danmarks fjerdestørste by blev spærret af en sammenstyrtet
bro. Det surrealistiske er sandsynligvis, at nordjyderne tog situationen
stille og roligt, hvor københavnere i samme situation nok ville gå i panik.

De fleste jyske motorveje er ikke bygget for at undgå trafikkaos ved større
byer. De er bygget for at gøre det lettere for virksomhederne at tiltrække
arbejdskraft fra et større geografisk område, samt modtage og afsende varer
med lastbiler. Motorvejen fra Aalborg til Frederikshavn giver mest mening,
når den ses i sammenhæng med færgerne fra Frederikshavn og Hirtshals til
Norge og Sverige. Tilsvarende giver den nye motorvej fra Århus til Herning
mest mening, når den ses i sammenhæng med industriområderne vest for
Silkeborg.

Børge

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-06 09:32

> [...]
> sammenstyrtet bro. Det surrealistiske er sandsynligvis, at
> nordjyderne tog situationen stille og roligt, hvor københavnere i

Har du læst EB?. Det er klart bilers placering, der hævdes at være
drømmeagtigt absurd. Men de har ikke foto af væltede eller stablede
biler.
Du er den første (og verdenshistorisk fantasifulde) hidtil, der har
kunne forestille sig at nordjyder tog situationen bemærkelsesværdigt
"stille og roligt".
EB som jeg abbonerer på, har skrevet modsat
HVIS folk havde været sindige og passive, så er det altså ikke lige
det man normalt bruger ordet "kaotisk" om , ej heller "surrealistisk
kaótisk"

TV meldte meget tidligt i sagen, om folk der brugte nødspor og kørte
over for gult (ålborgensere jeg kender siger at det kun var noget man
advarede mod i lokalradioen - journalister skaber nyheder ud af den
blå luft
Men du står fast på at københavnere havde været værre?

Hvis Knippels eller Lange bro pludselig lukker,så har en rutineret
københavnsk taxachafør, jeg ofte taler med, vurderet at det ikke ville
føre til timelange trafikpropper.

> [...]
> Tilsvarende giver den nye motorvej fra Århus til Herning mest
> mening, når den ses i sammenhæng med industriområderne vest for

Havde roadpricing været indført, da det var opfundet og gjort billigt
, havde trafikken været fordelt jævnt og retfærdigt beskattet og der
havde ikke været brug for andet end en brøkdel af det meget ny vej-
eller bro-beton, og Danmark kunne have eksporteret elektronik og været
sundt og rigt som Japan, med arbejdsglæde i top og færre ulykker og
kønnere landskab med lette stålkonstruktioner - et landskab beskueligt
fra bilerne, der end ikke må se reklamernes kunstneriske afveksling
,kun gråt i gråt.
Opdager man overhovedet at det er forår, når man kører på Kaj
Ikast-mafiaens forgrimmelse af Danmark?

Fra : an

Dato : 27-04-06 22:35

Din viden om Færøske forhold er omvent proportional, med dine stærke
meninger.

A-N

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-06 23:22

"an" <na@na.na> wrote in message
> Din viden om Færøske forhold er omvent proportional, med dine stærke
> meninger.

Ja, det er ikke mange avislinier jeg har læst om emnet
Men de har alle meddelt det samme, hver gang.

Siden du aner en fejl i hvad jeg skrev, så oplys dog om hvad du ved,
så vi kan blive klogere

Eller mener du at GÅ EFTER MANDEN, IKKE BOLDEN, er eneste debatform du
finder glæde i?

og du mener at anklagere har aldrig bevisbyrde?

Fra : an

Dato : 29-04-06 02:55

Bo Warming wrote:

> Ja, det er ikke mange avislinier jeg har læst om emnet
> Men de har alle meddelt det samme, hver gang.
>
> Siden du aner en fejl i hvad jeg skrev, så oplys dog om hvad du ved, så
> vi kan blive klogere

På Færøerne har vi et ordsprog der siger nogenlunde således: "Få
mennesker lyver mere end halvdelen af hvad de fortæller".

Du må så være undtagelsen, der bekræfter regelen, da du påstår at der
kører i gennemsnit 1 bil om dagen, i tunellerne fra ø til ø, idet, det
rigtige tal for Vágar-tunellen er 1015 biler i døgnet (2004.)

Vágar-tunnelen, er frem til i dag, 29-04-06, den eneste tunnel på
Færøerne der forbinder to øer, men netop i dag åbner en ny
undersø-tunnel, der forbinder et område med 6000 mennesker med "fastlandet".

Ellers er der på Førøerne et vejnet på 960 km,(kommunale veje medregnet)
heraf 16 tuneller med en samlet længde på 28 km. (Der er tale om
såkaldte "low cost" tunneler, dvs ikke beklædt indvendig med betong,
fliser eller lignende). Befolkningstallet er 48000, antallet af
motorkøretøjer ligger omkring 25000.

Når danske aviser åbenbart, ifølge dig, mener at det er ødselt med så
mange tuneller, så må jeg henlede opmærksomheden på, at i bor i et meget
fladt land, (i kalder et 149m højt punkt for Himmelbjerget!!), derimod
er middelhøjden af Færoerne omkring 300m. (882m højeste punkt)

Endvidere er der på Færøerne extremt meget blæst, når Danmark ved 25 m/s
nærmest er i undtagelsestilstand, konstanterer vi bare at det blæser
meget idag. De fleste kører som normalt, så længe vindhastigheden ikke
overstiger 35 m/s, dog skal man være meget på vagt i sådanne tilfælde,
og se godt efter vindstød der kommer imod en. (ja vindstød på 40-50 m/s
kan sagtens ses, pga deres indehold af vand, græs og småsten.

Forhåbentlig er du blevet lidt klogere.

Mvh A-N

Fra : René Løweneck

Dato : 29-04-06 07:10

Hej A-N !

"an" <na@na.na> skrev i en meddelelse

> Forhåbentlig er du blevet lidt klogere.

Så så A-N, nu må du ikke trætte Bo med kedelige fakta ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-06 12:54

"an" <na@na.na> wrote in message
> [...]
OG JEG SIGER TAK for interessante detaljer der bekræfter mit budskab,
(dine fakta er bestemt *ikke kedelige*, som Rene
Løvespringeopogfaldenedsomlam mener)

Jeg minder om Piet Hein
"Den der kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt"

> [...]
> vagt i sådanne tilfælde, og se godt efter vindstød der kommer imod
> en. (ja vindstød på 40-50 m/s kan sagtens ses, pga deres indehold af

Selv hvis de tusind biler pr dag er korrekt, så rokker det ikke ved
min pointe at disse dyre tunneller ville aldrig være bygget PÅ ET FRIT
MARKED

Dvs snylt og ondskab er årsag til denne latterlige investering.

Og den jyske trafikmafias beton-orgier er næsten så slemme

Norsk forkælelse af bygder er også grotesk. Folk vil bo i storbyer.
Det er sjovest. Telefonsex er lidt fladt.

Lad Færøerne melde sig ud af DK - så ville de bruge pengene
fornuftigere end til tunneller

Ved du hvad en et garnnøgle ligner, når min kones katte har leget med
det og trådene er surrealistisk kaos?

Virvaret ligner *planen over en motorvej* fra Kastrup Lufthavn til
Langebro, hvis den bevilgende myndighed er bror til ejeren af en
cementfabrik.

Så længe færøerne endnu er beboet af andre end københavnske
sommerhusejere og den slags,
så får de mere ud af
1. at kravle i de smukke bjerge
+2 rejse fra ø til ø i små privatfly og helikoptere end

3.at køre bil i monotone cementrør under Atlanterhavet

Hvornår forbindes I med Shetlandsøerne pr tunnel? Og det må da også
være en menneskeret at ku gå tørskoet til Island

"Fester og samleje er det eneste er kræver at man er til stede. "
Woody Allen