/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Gør Taxabranchen fri
Fra : Frank Leegaard


Dato : 26-04-06 02:05

Gør taxabranchen fri. Gør ligesom med VVS installatører og elektrikere. Kræv
en autorisation, men bland jer eller uden om hvor mange eller hvor få der
vælger at drive en forretning.

/FL




 
 
Bo Warming (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-04-06 06:54

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
news:444ec740$0$38726$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Gør taxabranchen fri. Gør ligesom med VVS installatører og
> elektrikere. Kræv en autorisation, men bland jer eller uden om hvor
> mange eller hvor få der vælger at drive en forretning.

Glistrup har forgæves stillet lovforslag, med sin FRP-gruppe 1973-91,
om at

- der bør ikke være krav om fartskiver, taxameter, registrering
overhovedet, i hyrevognen.

Og i partiprogrammet foreslog han, at hvem som helst skal have lov at
sætte et FRI-skilt i forruden.

Det har jeg oplevet i ulandene, og det fungerer uden
ulemper.Prisbillighed og langt kortere tidsforbrug med at finde en
chafør der kan hjælpe dig frem.

Selvfølgelig er det skadeligt at staten forhindrer flest mulig
chafører at hjælpe medborgenre med transport, til fælles gavn.

Som altid betyder lovjungle, at vi ikke kommer nær målet: Størst mulig
lykke for flest mulig mennesker.

Dog har jeg oplevet socialistkultur være skadeligere end her, nemlig i
Paris, hvor jeg udenfor hovedbarnegården, Gare du Nord, har stået i kø
i over en halv time på at få en taxa.

Det er ren ondskab at mafiøse netværk kæmper for at bevare sit
territorie uden konkurrence.

Statsmonopoler er helt uden fordele. Eneste adfærd, der bør
kriminaliseres er vold, tyveri og tyvsk bedrag. Som er utrolig nem at
forebygge totalt via elektronisk overvågning.

Havde borgerne kunne samarbejde frit, havde biler idag alle valgt at
have radiosender i taget og via GPS-satelit havde de ikke kun kendt
placering, som nu, men enhver bilist kunne hurtigt+nemt kunne hjælpe
en borger til markedspris med sine transportbehov, og det havde
betydet LANGT, LANGT MINDRE FORURENING , idet biler havde kørt mindre
alene, og oftere fyldt op
Miljøhyklere der roser carpooling, er ækle, når de modsætter sig
markedets gode løsninger
VIGTIGST: det ville blive let og billigt for ikke-bilister at komme
frem, hurtigt og billigt, og bilister ville køre langt billigere eller
med overskud, ved at hjælpe andre.Benzinudgifter ville oftere blive
delt - and then some.
Totalregistrering kan ske, så ingen "pirat-chafører" kan snyde andre,
og voldtager de en kunde, er de sikker på at blive pågrebet og
straffet, så det sker aldrig.

Det svarer til urimeligheden med at man ikke har lov at ommærke kød,
der er for gammelt. Man indrømmer i TV at selv hvor der sælges
grisetæer med jord på SÅ EKSISTERER RISIKOEN FOR SYGDOM IKKE. ved
ommærkning
Der kan lægges genbrugelig elektroniske eller kemisk "sladrehank-dims"
til få kroner i alt kød, så køberen er sikker på at kødet har været
kontant under frysepunktet fra slagtning til spisning.
Staten lægger også her op til, at de der er kommet først og har sat
sig på en markedsandel, handler egoistisk og pisser på forbrugerens
behov.
Intet videnskabeligt smagsdommerpanel vil kunne smage forskel på mad,
der ikke har levet op til statens absurde og bevidst skadelige
kvalitetskrav, der kun er indført for at skabe skatteyderbetalte
kontrollant-job, og hjælpe nogle tilfældige få rige til at blive
rigere, uretfærdigt. Lovgivernes venner.
De rige asociale indrømmer just nu i TV, at der er kun
smagsdommersnobberi bag deres kritik af ommærkning - når de siger
kvalitet mener de løgn=snobberi. Sådan er det også når
hyrevogns-erhvervet vil holde amatører ude

Havde politiet ikke været asocialt som nu, havde de i nuværende
Ålborg-kaos ikke kun tilladt at køre forsigtigt overfor gult og
benytte nødspor, men også fået sejlads over Limfjorden organiseret og
flest mulig uorganiserede taxaer, så de stadig velfungerende veje over
vandet kan blive brugt af flest muligt og hurtigst muligt.

Også ved lufthavn ville alt fungere bedre, hvis ureguleret statsligt,
og hvis udbud og efterspørgsel mekanismerne gives total magt.
Tidligere har onde etablerede hyrevognsprofessionelle væltet biler fra
svenskere og andre lovlige konkurenter. Idag har de andre lede
redskaber til at være egoistiske og ødelægge andres livsglæde

I ulandene er der ingen regulativer vedr at få kørekort - man skal
blot bestå teori og praktikprøve. JEg lærte min kone at køre i Zambia.
I USA lærtes jeg op af min orkesterdirigents 16-årige søn i at køre.
Så jeg bestod praktikprøve på første forsøg i København
Men selvom jeg havde klæbehjerne, dumpede jeg tre gange i teoriprøven,
indtil at jeg tog et par autoriserede teori-timer i dyre domme. Der er
korrupt samarbejde mellem dansk politi og kørelærere, så de ikke ladet
folk bestå, der ikke har købt sig "vennernes" undervisning. Altid
skaber staten onde mafiøse netværk og gør ingen gavn..

Idag skal man bruge penge svarende lovpakkens krav , vistnok 7500 kr,
for at få et kørekort. Politiet burde kun se på om man består en
objektiv test. Grader af fri konkurrence skal forbudsmagerne slet ikke
interessere sig for.

At praktisk test sker ved køreevne og ikke ved korruption fx at søde
piger smiler til kørelæreren, kan også sikres via GPS-satelit. Hvad er
der at kritisere ved videnskabelighed og sandhed og lighed for loven.?



Peter K. Nielsen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 26-04-06 11:58


"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:444ec740$0$38726$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Gør taxabranchen fri. Gør ligesom med VVS installatører og elektrikere.
> Kræv en autorisation, men bland jer eller uden om hvor mange eller hvor få
> der vælger at drive en forretning.

og fjern statstilskuddet til Mercedes fabrikkerne

Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste