Exit Lotte bundsgård.
Fra : Tveskaeg

Dato : 25-04-06 12:24

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3693326/

I jersilds udemærkede program Spin var Michael Christiansen fornyelig
gæste kommentator.

Jersild kunne afsløre at der blandt christiansborg journalisterne går
rygter om at det socialdemokratiske bagland fortiden undersøger
mulighederne for endnu et formandsskifte.

Ritt Bjerregård nævnes som en mulig kandidat.

Man kan mene meget om Ritt Bjerregård men hun har en kvalitet til
overflod som S har hårdt brug for lige nu, nemlig den at hun har meget
stor erfaring i at banke illoyale skiderrikker på plads.

Tvivlere bør se på hvordan hun, kredsforening for kredsforening, satte
sig totalt på magten i S i hovedstaden.

Alle de kredsformand der kæftede op dengang hun stillede op er tavse
nu.

Ligeledes lugede hun blandt socialdemokratiske medlemmer på rådhuset,
det gik ikke stille af sig men nu er det overstået og den
socialdemokratiske gruppe er ening og står stærkt.

Hun stillede også med et helt nyt hold af unge kandidater til
borgmesterposterne, unge kandidater der skylder deres fremgang
og avancenment til taburetterne til Ritt Bjerregård og derfor er
loyale.

Hvis Rit Bjerregård siger ja til posten som formand for S kan man være
sikker på at hun har betinget sig at det står hende frit at rydde i
partiet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-06 12:40

Tveskaeg fortalte:

> Hvis Rit Bjerregård siger ja til posten som formand for S kan man være
> sikker på at hun har betinget sig at det står hende frit at rydde i
> partiet.

Der er blot den lille hage ved din plan at hun er tiltagende dement.
Men det kunne måske underholdende

Mvh
Martin

Fra : Tveskaeg

Dato : 25-04-06 12:47

On Tue, 25 Apr 2006 13:39:35 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Tveskaeg fortalte:

>Der er blot den lille hage ved din plan at hun er tiltagende dement.
>Men det kunne måske underholdende

Hehe well det er ikke min plan, det er en plan som kræfter i partiets
bagland tilsyneladende brygger på.

Hvad er det med hendes tiltagende demens, er det medicinsk bekræftet
eller blot et rygte sat i omløb af hendes modstanderes spindoktorer?

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-06 14:25

Tveskaeg fortalte:

> Hvad er det med hendes tiltagende demens, er det medicinsk bekræftet
> eller blot et rygte sat i omløb af hendes modstanderes spindoktorer?

Jeg ved det ikke, men man kan se det på fotos af hende.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-06 15:37

> Tveskaeg fortalte:

> Jeg ved det ikke, men man kan se det på fotos af hende.

Hvad er det nu for noget ævl I har gang i, er der nogen der kan henvise til
en bare nogenlunde fornuftig kilde? Skal vi ikke bare droppe den slags
latterligheder og holde os til politikken. Det 5000 lejligheder er et meget
godt bud på visioner, hvilket jo efterhånden er et fyord, specielt i den
borgerlige lejr, hvad man ikke har haft en de sidste tyve år.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-06 16:57

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt bud på visioner, hvilket jo efterhånden er et fyord, specielt i den
> borgerlige lejr, hvad man ikke har haft en de sidste tyve år.

Det har de da i hvert fald.
Endog i betydelig længere tid.
I mere end 100 år har de haft visioner om at få afskaffet fagforeninger.
Siden oprettelsen af den første a-kasse, afskaffelsen af sådanne.
Siden gennemførelsen af den første sociallov, afskaffelse af samme.

De arbejder da hårdt på sagen.
Så sig ikke, de ikke har visioner i den borgerlige lejr.

MVH
Egon

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-04-06 17:26

On Tue, 25 Apr 2006 16:36:51 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

n. Det 5000 lejligheder er et meget
>godt bud på visioner, hvilket jo efterhånden er et fyord, specielt i den
>borgerlige lejr, hvad man ikke har haft en de sidste tyve år.

Okay, hvis den form for populistiske forslag er udslag for store
visioner, så står det rimeligt skidt til hos S.

Jeg kan fortælle dig at borgerlige kræfter længe har opfordret til
liberaliseringer på boligmarkedet, som vil få udbuddet (af boliger)
til at stige i takt med efterspørgslen.
Ligesom det at bygge meget mere i højden ("skyskrabere") vil finde
sine modstandere på venstrefløjen - ikke på højrefløjen.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 19:37

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> Ligesom det at bygge meget mere i højden ("skyskrabere") vil finde
> sine modstandere på venstrefløjen - ikke på højrefløjen.

Tror du at kun folk på venstrefløjen mener at børn skal have mulighed
for at gå ned og lege?

Og hvordan kan de komme til det, hvis de bor i skyskrabere - 50 etager?

I øvrigt går en Klaus Bondam ind for skyskrabere i København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-04-06 21:07

On Tue, 25 Apr 2006 20:36:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Tror du at kun folk på venstrefløjen mener at børn skal have mulighed
>for at gå ned og lege?

Hellere flere "skyskrabere" end dyrere priser, så mindre bemidlede
også kan bo i KBH

>Og hvordan kan de komme til det, hvis de bor i skyskrabere - 50 etager?

Via elevatorer. Så lang tid tager det vist ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-04-06 06:24

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> Hellere flere "skyskrabere" end dyrere priser, så mindre bemidlede
> også kan bo i KBH

Og hvad mener du så med »KBH«?

København som /by/ betragtet omfatter også Ishøj, ja selv området
omkring Kildedal S-station mellem Måløv og Veksø. Med 10-minuttersdrift.

Stationen er omgivet af kornmarker, der er ingen forbindelse mod syd til
Smørumnedre, og det selv om man med stor lethed kunne bygge boliger for
en 20.000 mennesker, etageboliger [ejerlejligheder] tæt på stationen,
parcelhuse lidt længere bort så flest muligt kommer til at bo tættest
på.

> Via elevatorer. Så lang tid tager det vist ikke.

Og så tror du at der bare er nok legepladser?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-06 12:58

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Jersild kunne afsløre at der blandt christiansborg journalisterne går
> rygter om at det socialdemokratiske bagland fortiden undersøger
> mulighederne for endnu et formandsskifte.

Næppe på denne side af valget i 2008.

> Ritt Bjerregård nævnes som en mulig kandidat.

I så fald vil hun jo som den sidste i firebanden opnå at blive formand.
Og som den tredie af dem opleve aldrig at blive statsminister.

Den stående karikatur af lærer-frøkenen vil jo også altid være hendes
knold i nakken, og det bag ryggen skjulte spanskrør ...

I øvrigt får hun allerede folkepension ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-04-06 20:05

On Tue, 25 Apr 2006 13:58:13 +0200, Per Rønne wrote:

> I øvrigt får hun allerede folkepension ...

Hvor gammel var Churchill i 1940 ?

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 26-04-06 06:24

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Hvor gammel var Churchill i 1940 ?

Tag det roligt, Ritt ved udmærket at hun aldrig bliver statsminister.

Som type er hun da også helt umuligt. Stramtandet skolefrøken med knold
i nakken, og et dårligt skjult spanskrør på ryggen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 26-04-06 12:39

On Wed, 26 Apr 2006 07:24:16 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Som type er hun da også helt umuligt. Stramtandet skolefrøken med knold
>i nakken, og et dårligt skjult spanskrør på ryggen ...

En stramtandet dame med et spanskrør er lige præcis hvad S har brug
for nu.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-04-06 12:46

Tveskaeg fortalte:

> En stramtandet dame med et spanskrør er lige præcis hvad S har brug
> for nu.

Ja, internt. Og så en kæmpe rød burka til at dække med, så offentligheden
ikke ser hvad der foregår )))

Mvh
Martin

Fra : Jesper

Dato : 25-04-06 15:29

> [...]

> Hvis Rit Bjerregård siger ja til posten som formand for S kan man være
> sikker på at hun har betinget sig at det står hende frit at rydde i

Ritt er også god til at bygge luftkasteller. Se nu de lovede 5.000
familiebolier til under 5.000 kr/md i København.

Hvor mange af dem tror du rent faktisk er opført når hendes nuværende
valgperiode udløber i år 2009?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 25-04-06 16:30

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote in

> Tvivlere bør se på hvordan hun, kredsforening for kredsforening, satte
> sig totalt på magten i S i hovedstaden.

Ja, men de var jo netop socialdemokrater, så hvad skulle man ellers
forvente sig?