Værdighed er smagssag
Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-06 08:26

"Europæere har denne mærkelige idee om, at velfærdsstaten giver folk
værdighed.Jeg mener at det er lige omvendt. Værdighed følger med
arbejde og det, man hyder til fællesskabet". Francis Fukyama,
USA-professor i JP

Når jeg anbefaler tis i kop og ej gang til toilet, for ældre
nattesvagpissere, så kritiseres jeg for at se stort på deres
VÆRDIGHED fx af "Snuden"

Vi har ytringsfrihed og bør se fordomsfrit på både profettegninger og
provokerende urinerings-vaner og forslag - ord kan ikke såre - hvis
stank ramte folk på mit fortov, var det en anden sag.

Var det strafbart UVÆRDIGT at Ugeskrift for Læger bragte mine ulækre
budskaber som en højtprioriteret videnskabelig korrespondence, som de
lod et redaktionsmedlem, en overlæge-professor, svare rosende på?

Skal banker tænke som autonome voldspsykopater, der stenkastende
skriger i kor "ingen racister i vore gader", og afvise at låne til
"uværdige" husfacader for de føler at friværdidanskeres huse er deres
ejendom?