Svinet Jesus ku ej ha fået banklån
Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-06 20:16

Svinet Jesus ku ej ha fået banklån

I lignelsen om Den barmhjertige samaritan er der skriftkloge, der går
forbi den blodbesudlede overfaldne, fordi de skal være *rene* ved de
religiøse ritualer, de er på vej til.

Men den spontantmoralske helt er ligeglad med at blive svinet til, og
hjælper.

Den gode kristne er motiveret indefra, er spontant ægte, går ikke op i
ligegyldig facade:

" Men Herren sagde til ham "I farisæere renser kun det
udvendige af bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og
ondskab." Lukas11.39

Hvis långivere var ærlige og ikke bar falsk vidnedbyrd mod deres
næste, ville de se på pantets værdi, _om der er forfald/råd_ og ikke
på snobbede facade-forhold, hvilket er eneste grund til at en svinsk
Jesus-klon som mig ikke kan få boligforbedrings-lån helt op til
skorstenen.

Der er ingen lov imod, at man bruger tag og skorsten til politisk
ytring, og vedr politisk propaganderende spir på skorsten har
borgmester Bondam givet tilladelse til DF-propaganda i imod alle fire
verdenshjørner på det nu opsatte ny spir, og dermed anerkendt at
skorstenen er i acceptabel stand og ikke indebærer
nedstyrtnings-risiko, heller ikke efter at spir øger vindpåvirkning.

At ytringsfrihed indgår i min bygningsforbedring handler om et
funktionelt gode.

At långivere afviser at låne ved at vælge at misforstå en valgt,
kunstnerisk fremtoning som noget, der nedsætter pantets værdi, er
overfladisk og usagligt - farisæisk.

Jesus og al sund fornuft lægger vægt på realværdier og ikke ydre
bambusskrift, der kan fjernes på en ½ time. Jesus accepterede svineri,
ville ikke have kritiseret, at en skorsten er sodet altså svinsk, når
den er fuldt så funktionelt perfekt som de nyligt kosmetisk ombyggede
skorstene på nabohusene.

Men långivere hævder, at huset skiller sig ud fra nabohusene, og det
er et problem.

Jesus siger at det væsentlige er de ytringer der kommer ud af et
menneske. Funktion er alt. Overflade og svineri har kloge kristne
total tolerance overfor, når ingen kan generes deraf funktionelt.

Ypperstepræster dyrkede ligegyldig symbolik og hvide religiøse dragter
og mente at kunne befri sig for skyld i henrettelse ved at vaske
hænder - god etik er at se på handlinger og resultater, kun.

Fra : Hauge

Dato : 24-04-06 20:59

Bo Warming wrote:
> Svinet Jesus ku ej ha fået banklån

Så er i jo i samme båd..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060424195849@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-06 22:01

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> [...]

Min overskrift er misforståelig - "Svinske" Jesus ku ej ha fået
banklån,
havde været bedre

> Så er i jo i samme båd..

Det kan kun påstås vedr særdeles bagatelagtige paraleller, og er ikke
det interessante.

Jesus var en buddhistisk fornyer og hans budskaber er forbedret til
eksistentialistisk tro på selvrealisation og integritet, moral der
kommer indefra - undgåelse af lovreligion og overfladisk
gerningsretfærdighed.
Det bør alle have lært af idag, og hvad kunne undskyldes dengang, kan
vanskelgere undskyldes idag, hvor vi har gennemdiskuteret fordelene
ved ikke at være overfladisk.

Det er overfladisk at mene profettegninger skader Gud eller noget
andet.
Det er overfladisk at se problem i kunstnerisk hus-facade, der ikke er
normal
Det er overfladisk at forbyde nudisme
Det indser fler og fler, og verden bliver bedre når fejltrin påpeges.

Den halve eller hele million muslimer DK har, kan bidrage til at
verden hos os bliver dårligere, så banker bliver overfladiske -
straffer unormalitet i stedet for at øge profit.

Fra : Bæ9

Dato : 25-04-06 20:44

Hauge wrote:

> Så er i jo i samme båd..
>
> /Hauge

*LOL*

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-04-06 23:33

Hauge skrev:

> Så er i jo i samme båd..
>
> /Hauge

Dèt så formodentlig kun indtil den ene af dem efter ca. en halv time
siger: "Nej, NU magter selv JEG sgu' bare ikke mere af dit afstumpede
psykopladder! Farveller!" og rejser sig for at stige direkte ud af båden
og marchere tørskoet i land...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bæ9

Dato : 26-04-06 20:46

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> siger: "Nej, NU magter selv JEG sgu' bare ikke mere af dit afstumpede
> psykopladder! Farveller!" og rejser sig for at stige direkte ud af båden

øhhhh - mener du bw ka gå på vandet? Det er da vist kun ham selv der
tror på det

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-06 21:37

"Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> wrote in message

> øhhhh - mener du bw ka gå på vandet? Det er da vist kun ham selv der
> tror på det

Måske han svømmede godt og så blev 1 fjer til 5 høns, ligesom Moses
der skilte vandene, nok førte sit flygtende folk over et flodleje i
Yemen, der oftest var umuligt at komme over, men den dag var det
muligt at passere tørskoet.

Placebohelbredelse var han nok verdensmester i.

At Jesus er et af mine idoler, gør mig ikke overtroisk.

Han var anti-gerningsretfærdig, anti-lovreligiøs - havde lært af
buddhisterne

Fra : Vidal

Dato : 24-04-06 21:56

Bo Warming wrote:

> [...] Jesus ku ej ha fået banklån

Nej, for han havde intet at stille som sikkerhed.

> [...]
> snobbede facade-forhold, hvilket er eneste grund til at en svinsk
> Jesus-klon som mig ikke kan få boligforbedrings-lån helt op til skorstenen.

Jesus havde ingen steder at bo:

Ræve har huler, og himlens fugle har reder, men
Menneskesønnen har ikke et sted at hvile sit hoved

Så du kan ikke sammenligne din hus-sag med noget
som helst, der har med Jesus at gøre.

> Jesus og al sund fornuft lægger vægt på realværdier

Nej.

> [...]
> ville ikke have kritiseret, at en skorsten er sodet altså svinsk, når
> den er fuldt så funktionelt perfekt som de nyligt kosmetisk ombyggede

Jeg er sikker på, at Jesus gerne havde besøgt
dig. Men selv han ville ikke have belånt dit
hus.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-06 07:18

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Menneskesønnen har ikke et sted at hvile sit hoved
> Så du kan ikke sammenligne din hus-sag med noget

Enhver sammenligning halter hist og her
Har du musikalitet og situationsfornemmelse ser du let, at Jesus og BW
levede ikke op til matriarkatets normer, om at renlighed og normalitet
er vigtigee end noget andet, og derfor lader kvinderne deres
stikirenddrenge, skriftkloge/romere hhv. banker KORSFÆSTE hhv.
LÅNENÆGTE

Svinske nomade-Jesus og svinske lorte-BW er modstandere af dømmesyge.
De moralister, der kun lever for at dømme, må straffe sådan politisk
ukorrekthed